تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
کد خبر : 56572

مقایسه برندهای خارجی و داخلی تلویزیون و ارزش خرید آنها

مقایسه برندهای خارجی و داخلی تلویزیون و ارزش خرید آنها

مقایسه برندهای خارجی و داخلی تلویزیون و ارزش خرید آنها
با توجه به نظرات بسیاری که درباره نقد و بررسی تلویزیون‌های ایرانی از سوی کاربران دریافت کردیم، متوجه شدیم که نقد صحیحی درباره برندهای تلویزیون‌های ایرانی در دسترس نیست. به همین خاطر تصمیم گرفتیم این مطلب را به نقد و بررسی چند مدل و برند ایرانی اختصاص بدهیم. در ادامه، قصد داریم تا نقدی صحیح درباره تلویزیون Xvision ، GPlus و TCL انجام دهیم.
کدام برند ایرانی را بخریم؟از آنجا که قیمت تلویزیون‌ در برندهای صاحب نام همچون سامسونگ، ال.جی، سونی و غیره سر به فلک کشیده است، بسیاری از کاربران تمایل به خرید برندهای ایرانی دارند، ولی سوال اساسی بسیاری از آن‌ها این است که کدام برند، ارزش خرید دارد؟ آیا کیفیت و امکانات قابل قبولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟ آیا می‌توان آن‌ها را از نظر کیفیت و امکانات با برندهای خارجی مقایسه کرد؟
در ادامه پاسخ تمامی این پرسش‌ها را خواهیم داد.
نقد و بررسی تلویزیون Xvisionدر حال حاضر، یکی از بهترین برندهای ایرانی موجود در بازار، Xvision است. جالب است بدانید تلویزیون‌های این برند، یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار ایر..

مقایسه برندهای خارجی و داخلی تلویزیون و ارزش خرید آنها

با توجه به نظرات بسیاری که درباره نقد و بررسی تلویزیون‌های ایرانی از سوی کاربران دریافت کردیم، متوجه شدیم که نقد صحیحی درباره برندهای تلویزیون‌های ایرانی در دسترس نیست. به همین خاطر تصمیم گرفتیم این مطلب را به نقد و بررسی چند مدل و برند ایرانی اختصاص بدهیم. در ادامه، قصد داریم تا نقدی صحیح درباره تلویزیون Xvision ، GPlus و TCL انجام دهیم.

کدام برند ایرانی را بخریم؟

از آنجا که قیمت تلویزیون‌ در برندهای صاحب نام همچون سامسونگ، ال.جی، سونی و غیره سر به فلک کشیده است، بسیاری از کاربران تمایل به خرید برندهای ایرانی دارند، ولی سوال اساسی بسیاری از آن‌ها این است که کدام برند، ارزش خرید دارد؟ آیا کیفیت و امکانات قابل قبولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟ آیا می‌توان آن‌ها را از نظر کیفیت و امکانات با برندهای خارجی مقایسه کرد؟

در ادامه پاسخ تمامی این پرسش‌ها را خواهیم داد.

نقد و بررسی تلویزیون Xvision

در حال حاضر، یکی از بهترین برندهای ایرانی موجود در بازار، Xvision است. جالب است بدانید تلویزیون‌های این برند، یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار ایران‌اند.

کیفیت مواد ساخت و ظرافت در طراحی با توجه به قیمتش، واقعا چشمگیر است. در این تلویزیون، کمترین حاشیه ممکن در اطراف نمایشگر مشاهده می‌کنید.

پس از روشن کردن، متوجه می‌شوید که شدت نور روشنایی تلویزیون بسیار بالاست، ولی خوشبختانه امکان کاهش نور در این تلویزیون وجود دارد و می‌توان مطابق با نیازهای خود آن را تنظیم کنید.

از نظر وزنی، هم باید بگوییم که با تلویزیون سنگینی طرف نیستید، بنابراین جابه‌جا کردن آن آسان و ساده است. مهم‌تر اینکه از پورت‌های HTMI و USB پشتیبانی می‌کند.

وضوح تصویر در تلویزیون Vision

معمولا نمایشگرهای این تلویزیون FHD است. شاید این روزها، با توجه به تبلیغات، تنها به دنبال تلویزیون‌های ۴K، باشید، ولی با توجه به قیمتشان، باید بگوییم که کیفیت تصویر فراتر از حد انتظار است.

بهتر است این نکته را خاطر نشان کنیم که صنعت سینما و تلویزیون ایران، بیشتر برپایه تکنولوژی HD یا نهایتا FHD بنا شده است، بنابراین زیاد تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرید. زیرا این رزولوشن تمامی نیازهای شما را به سادگی برآورده خواهد کرد.

خرید تلویزیون‌های ۴K زمانی باید اولویت اولتان باشد که فیلم‌هایی با کیفیت بالا را جداگانه و با پرداخت هزینه زیادی خریداری کرده باشید. صادقانه بگوییم که پوشش میلیونی رنگ‌های نمایشگر تلویزیون Xvision به سادگی لبخند را روی لبتان خواهد آورد.

تفاوت قیمت تلویزیون Xvision با برندهای خارجی

گرچه در کیفیت تلویزیون‌هایی مانند سامسونگ یا ال جی جای هیچ حرفی نیست، ولی صادقانه بگوییم که کیفیت این تلویزیون‌ها به حدی است که شما را راضی خواهد کرد.

نکته دیگر درباره تلویزیون‌های Xvision آن است که برخلاف گوشی‌های موبایل، امکان آسیب‌پذیری‌اش کمتر است، بعلاوه این تلویزیون‌ها دارای گارانتی دو ساله است و خدمات پس از فروش عالی دارند.

خرید تلویزیون- تی سی ال

شاید برای شما تاکنون این سوال پیش آمده باشد که آیا در بازار تلویزیون اقتصادی که از پشتیبانی ۴K پشتیبانی می‌کند، وجود دارد؟ پاسخ به این پرسش، یک بلی بزرگ است. اگر کنجکاو هستید، با این تلویزیون بیشتر آشنا شوید، به ادامه توجه کنید.

نقد و بررسی تلویزیون TCL

با اینکه تلویزیون TCL، جزء تلویزیون‌های میان رده به شمار می‌رود ولی از نقطه نظر طراحی و ظرافت بیشتری نسبت به تلویزیون Xvision دارد. حتی از امکانات و پورت‌های کامل‌تری برخوردار است. به طوری‌که اگر لوگوی TCL را ندید بگیرید، به سختی متوجه می‌شوید که با یک تلویزیون ایرانی طرف هستید.

کیفیت نمایشگر این تلویزیون، ۴K است و نمایش رنگ و کنتراست آن با مدل‌های خارجی به سادگی برابری می‌کند. حتی شدت و کیفیت نور نمایشگر آن نیز بسیار جذاب است.

یکی دیگر از نکات جالب درباره این تلویزیون، تنظیمات پخش ویدیو آن است. کیفیت اسپیکرها نیز قابل قبول است و حس استریو را کاملا به کاربر القا می‌کند.

آیا خرید تلویزیون- تی سی ال، یک خرید عالی به شمار می‌آید؟

وقتی این مدل را با برندهای خارجی مقایسه می‌کنیم، با توجه به قیمت‌های سر به فلک کشیده آن‌ها، با اطمینان صد در صد به این نتیجه می‌رسید که این تلویزیون بی شک، ارزش خرید را دارد.

با اطمینان به شما می‌گوییم که نگرانی درباره کیفیت صدا، تصویر و به روز بودن تی سی ال یک نگرانی بیهوده است و این تلویزیون، قطعا خواهد توانست تا تمامی نیازهای شما را پاسخگو باشد.

نقد و بررسی تلویزیون GPlus

در آخرین سری تلویزیون‌های جی پلاس ، از پنل‌های QLED استفاده شده است. به همین دلیل، به سادگی قادراست تا میلیاردها رنگ خالص و غنی را نمایش بدهد. به عبارتی دیگر، یکی از قدرتمندترین ویژگی این تلویزیون، پشتیبانی از طیف میلیاردی از رنگ‌ها (Billion rich colors) است.

رزولوشن تلویزیون GPlus و آنالیز نمایشگر آن

باید بدانید با توجه به استاندارد:

  • رزولوشن تلویزیون‌های HD: 720*1280پیکسل
  • رزولوشن تلویزیون FHD: 1080*1920 پیکسل
  • رزولوشن تلویزیون ۴K: 2160*3840 پیکسل

آخرین سری‌های تلویزیون GPlus ، در رزولوشن‌های HD، FHD و UHD (4K) به بازار عرضه شده است. به این ترتیب، کاربران به سادگی می‌توانند تلویزیونی با رزولوشن مد نظر خود را خریداری کنند.

کیفیت تصاویر تلویزیون‌های این برند از تکنولوژی HDR کاملا پشتیبانی می‌کند. تصاویر با تکنولوژی HDR، با جزئیات بیشتر و واضح‌تری پخش می‌شوند. همچنین از طریق قابلیت HDR، میزان کنتراست و بازه رنگ‌ها و تعداد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

طراحی تلویزیون

جدیدترین تلویزیون‌های Gplus، از نظر طراحی قاب، پایه و رنگ تنوع زیادی دارند، بنابراین دست شما در انتخاب تلویزیون‌های این برند کاملا باز است. با اطمینان می‌گوییم که به سادگی می‌توانید تلویزیون مد نظر خود را که به دیزاین اتاقتان نزدیک باشد، پیدا کنید.

امکانات تلویزیون GPlus:

پنل A+ در تلویزیون جی‌پلاس : پنل A+ به این معناست که درصد خطا و میزان پیکسل‌های معیوب این صفحه نمایش، کاملا صفر است.

سیستم عامل تلویزیون‌های جی‌پلاس: آخرین سری از تلویزیون‌های جی‌پلاس، از اندروید ۹ پشتیبانی می‌کند. این سیستم عامل، امکان دسترسی به برنامه‌های زیادی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

امکان اتصال به گوشی‌های اندریود و اپل: این تلویزیون‌ها را به سادگی و بدون نیاز به برنامه‌های خاصی (مانند Eshare) به گوشی‌های اپل و اندروید متصل کرد و به سادگی می‌توانید محتویات گوشی خود را با تلویزیونتان به اشتراک بگذارید.

انتقال صدا از طریق بلوتوث به دستگاه‌های صوتی: تلویزیون‌های جدید جی‌پلاس، مجهز به خروجی و انتقال صدا از طریق بلوتوث هستند. بنابراین به سادگی می‌توان صدای تلویزیون را از طریق بلوتوث به دیگر اسپیکرها متصل کرد.

قابلیت Shift time: یکی دیگر از امکانات آخرین سری از تلویزیون‌های جی‌پلاس، قابلیت shift time آن است. با این قابلیت می‌توانید دقایقی قبل از برنامه زنده و در حال پخش را مشاهده کنید. بنابراین، هیچ یک از صحنه‌های برنامه مورد علاقه خود را از دست نخواهید داد.

امکان ضبط بر روی حافظه خارجی: با این قابلیت، به سادگی می‌توانید برنامه در حال پخش را روی فلش یا هارد خارجی ضبط کنید.

خروجی صدا: اگر تمایل به افزایش صدای تلویزیون را داشته باشید، می‌توانید اینکار را از طریق پورت optical و HDMI ARC انجام بدهید.

کنترل لوازم صوتی جانبی از طریق CEC: با این قابلیت می‌توانید دستگاه‌های جانبی متصل به تلویزیون GPlus (همانند سینمای خانگی) باکنترل خود تلویزیون روشن و خاموش کنید یا صدای آن‌ها راکم یا زیاد کنید.

جمع‌بندی

این روزها، شاهد پیشرفت چشمگیری درصنعت تولید تلویزیون داخلی هستیم و کاملا می‌بینیم که تلویزیون‌های ایرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که با توجه به قیمت مناسبشان، خریدشان از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.