تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 20575

مقایسه اینترنت ADSL با VDSL

مقایسه اینترنت ADSL با VDSL

مقایسه اینترنت ADSL با VDSL مدتی است که در کشور ما بحث جایگزین کردن تکنولوژی VDSL به جای ADSL به راه افتاده که بارها و بارها شخصا توسط وزیر ارتباطات این موضوع ذکر شده است که دولت قصد بر انجام این کار دارد . اما سوالی که ابتدا برای همه ی مشترکان خانگی و غیر خانگی اینترنت ADSL پیش خواهد آمد این است که تفاوت میان این دو تکنولوژی چیست و واقعا چه تاثیری بر کیفیت اینترنت دارد. حال ما قصد داریم در این مقاله از وب سایت کالی بویز به مقایسه اینترنت ADSL با VDSL بپردازیم.
ADSL چیست؟ ابتدا قصد داریم که ماهیت اصلی این تکنولوژی را بررسی کنیم. سیستم ADSL یکی از تکنولوژی های قدیمی اینترنت می باشد، که همواره در بسیاری از کشور ها به دلیل ارزان بودن قیمت این سرویس و همجنین پایداری نسبتا خوب آن مخاطبان بسیاری دارد.
adsl چیست؟ ADSL مخفف جمله Asymmetric Digital subscribe line است که به معنی این است که در این سرویس همواره سرعت دانلود و آپلود برابر نیست و مدام در حال تغییر می باشد. ADSL تکنولوژی می باشد که با خط تلفن کار می کند و کاربران زیادی به طور هم زمان می توانند از آن استفاده کنند. این در حالی است که ..

مقایسه اینترنت ADSL با VDSL

مقایسه اینترنت ADSL با VDSL

مدتی است که در کشور ما بحث جایگزین کردن تکنولوژی VDSL به جای ADSL به راه افتاده که بارها و بارها شخصا توسط وزیر ارتباطات این موضوع ذکر شده است که دولت قصد بر انجام این کار دارد . اما سوالی که ابتدا برای همه ی مشترکان خانگی و غیر خانگی اینترنت ADSL پیش خواهد آمد این است که تفاوت میان این دو تکنولوژی چیست و واقعا چه تاثیری بر کیفیت اینترنت دارد. حال ما قصد داریم در این مقاله از وب سایت کالی بویز به مقایسه اینترنت ADSL با VDSL بپردازیم.

ADSL چیست؟

ابتدا قصد داریم که ماهیت اصلی این تکنولوژی را بررسی کنیم. سیستم ADSL یکی از تکنولوژی های قدیمی اینترنت می باشد، که همواره در بسیاری از کشور ها به دلیل ارزان بودن قیمت این سرویس و همجنین پایداری نسبتا خوب آن مخاطبان بسیاری دارد.

مقایسه اینترنت ADSL با VDSL
adsl چیست؟

ADSL مخفف جمله Asymmetric Digital subscribe line است که به معنی این است که در این سرویس همواره سرعت دانلود و آپلود برابر نیست و مدام در حال تغییر می باشد. ADSL تکنولوژی می باشد که با خط تلفن کار می کند و کاربران زیادی به طور هم زمان می توانند از آن استفاده کنند. این در حالی است که در تکنولوژی قدیمی Dial-up برای متصل شدن به اینترنت فقط یک کاربر قابلیت اتصال را داشت و به طور همزمان نمی توانست هم از تلفن و هم از مودم استفاده کند. پس نتیجه می گیریم همین تکنولوژی ADSL در آن زمان یک انقلاب در صنعت ارتباطات محسوب می شد.

VDSL چیست؟

تکنولوژی جدید اینترنت VDSL و VDSL2 است که سرعت بسیار بیشتری نسبت به ADSL دارد. این همان تکنولوژیی می باشد که شرکت های مخابراطی متعددی در ایران هدف اجرا کردن آن را دارند که مدتی است در برخی شهر ها عملی شده است.

VDSL مخفف very high speed digital subscribe line می باشدکه در وهله اول نشان دهنده سرعت بسیار بالاتر نسبت به نسخه قبلی می باشد.

حداکثر توان اینترنت VDSL برای دریافت اطلاعات یا در واقع Down Stream سرعت ۵۲ مگابیت بر ثانیه و حداکثر توان آپلود اطلاعات یا Up Stream سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه است.

این اطلاعات از طریق کابل VDSL که از دو سیم مسی بدون پیچ و تاب تشکیل شده با استفاده از باند فرکانس ۲۵ کیلو هرتز تا ۱۲ مگا هرتز منتقل می شود. این اعداد نشان دهنده آن است که VDSL قادر است از یک اتصال ، خدماتی مانند برنامه های تلویزیونی با کیفیت بالا ، خدمات تلفنی IP و دسترسی عمومی به اینترنت را پشتیبانی کند.

سیستم های نسل دوم این تکنولوژی VDSL2 حداکثر از فرکانس های ۳۰ مگاهرتز استفاده می کنند که می تواند بیشتر از ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای دانلود و ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای آپلود پشتیبانی کند. طبق استاندارد های به دست آمده و تنظیمات شده توسط شرکت های سازنده مودم VDSL قابلیت اتصال همزمان هفت کاربر را داراست که سرعت سرویس بین این هفت کاربر بسته به نیاز آنها تقسیم می شود.

سرویس جدیدتری نیز وجود دارد تحت عنوان VDSL+2 که توان دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه معادل ۳۸ مگابایت بر ثانیه را دارد و برای آپلود هم می تواند تا سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه معادل ۱۳ مگابایت بر ثانیه افزایش یابد.

مقایسه اینترنت ADSL با VDSL
vdsl چیست؟

تفاوت میان ADSL و VDSL چیست؟

تفاوت این تکنولوژی در این است که VDSL / VHDSL نسخه بهبود یافته نسخه قبلی خود یعنی ADSL است که بزرگترین تفاوت این دو سرویس در سرعت ارائه اینترنت به کاربر است و تفاوت چندان دیگری ندارد.

همانطور که قبلا هم گفتیم سرعت دانلود اطلاعات توسط سرویس VDSL برابر ۵۲ مگابیت بر ثانیه است در حالی که سرعت دانلود با سرویس ADSL برابر ۸ مگابیت بر ثانیه است. همچنین سرعت آپلود توسط سرویس VDSL و ADSL به ترتیب برابر ۱۶ مگابیت بر ثانیه و ۱ مگابیت بر ثانیه می باشد که در این مورد سرعت آپلود VDSL شانزده برابر بیشتر از ADSL است.

معایب VDSL

اصلی ترین عیب این تکنولوژی جدید اجبار به نزدیک بودن به سرویس دهنده است. برای مثال اگر خانه شما در فاصله ۵۰۰ متری سرویس دهنده اینترنت باشد اینترنت شما بسیار کند خواهد بود.

این به دلیل این است که باید سرورهای سرویس دهنده اینترنت شما در فاصله ۳۰۰ متری وای فای شما باشد و این مقدار فاصله واقعا در ابعاد بزرگ بسیار کم است و بیشتر این نوع سرویس در شرکت های بزرگ استفاده می شوند که امکان قرار دادن سرورهای ارائه دهنده اینترنت را در شرکت خود دارند. شاید به همین دلیل باشد که هنوز بیشتر کشور ها و افراد از سرویس اینترنت ADSL به جای VDSL استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: سرعت اینترنت خوب چیست؟ به چه سرعتی از اینترنت نیاز داریم؟

نوشته مقایسه اینترنت ADSL با VDSL اولین بار در کالی بویز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.