تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر : 58426

مقایسه اپل آیپد ۱۰.۲ و شیائومی می پد ۵؛ کدام برتر است؟

مقایسه اپل آیپد ۱۰.۲ و شیائومی می پد ۵؛ کدام برتر است؟

مقایسه اپل آیپد ۱۰.۲ و شیائومی می پد ۵؛ کدام برتر است؟شرکت اپل به تازگی از جدیدترین تبلت‌ خود با نام آیپد ۱۰.۲ رونمایی کرده است. در ادامه به مقایسه آیپد جدید با شیائومی می پد ۵ می‌پردازیم.
شرکت Apple ..

آیپد 10.2مقایسه اپل آیپد ۱۰.۲ و شیائومی می پد ۵؛ کدام برتر است؟

شرکت اپل به تازگی از جدیدترین تبلت‌ خود با نام آیپد ۱۰.۲ رونمایی کرده است. در ادامه به مقایسه آیپد جدید با شیائومی می پد ۵ می‌پردازیم.

شرکت Apple در جریان مراسم رونمایی از آیفون ۱۳، نسل جدید تبلت‌های iPad را هم به معرض نمایش در آورد که شامل یک مدل مقرون به صرفه هم می‌شود. با وجود حفظ ظاهر مدل‌های قبلی، آیپد ۱۰.۲ که نسل نهم تبلت‌های اپل محسوب می‌شود، شامل بهینه سازی‌های زیادی برای راحتی و تجربه بهتر کاربران می‌شود.

البته که با پرداخت مبلغی کم تر می‌توانید صاحب تبلت قدرتمندی بر پایه سیستم عامل اندروید شوید که مشخصات فنی نسبتا مشابهی با محصول جدید اپل دارد. منظور ما تبلت شیائومی می پد ۵ است.

آیا تبلت Xiaomi می‌تواند جایگزین شایسته‌ای برای تبلت Apple باشد یا همچنان محصول آمریکایی را ترجیح می‌دهید؟ در ادامه به مقایسه اپل آیپد ۱۰.۲ نسل نهمی و Xiaomi Mi Pad 5 می‌پردازیم تا به همه سوالات شما پاسخ دهیم. مثل همیشه به بررسی جز به جز ویژگی‌های این دو محصول می‌پردازیم.

آیپد 10.2

طراحی

استفاده از بدنه آلومینیومی در پشت و فریم جلویی، آیپد ۱۰.۲ کیفیت ساخت بهتری را نسبت به می پد ۵ ارائه می‌دهد. تبلت اپل از استحکام بیشتری برخوردار است و ضمنا گلس آن دارای ویژگی‌های ضد خش و ضد چربی است. اما اگر به دنبال زیباترین طراحی ظاهری هستید، بهتر است بدون کوچک‌ترین درنگ به سراغ محصول شیائومی بروید. Mi Pad 5 حاشیه حفاظتی باریکتری در اطراف صفحه نمایش دارد و نسبت صفحه به بدنه آن بیشتر است. به همین دلیل است که با وجود پهنای بیشتر پنل در می پد، ابعاد آن با iPad 10.2 مشابه است.

علاوه بر این، تبلت می پد باریک‌تر است و ضخامت ۶.۹ میلی متری آن در برابر ضخامت ۷.۵mm اپل قرار می‌گیرد. هردو تبلت از مداد Stylus و کیبورد فیزیکی – آهنربایی پشتیبانی می‌کنند. اما اگر می‌خواهید از مداد Apple در آیپد نسل نهمی استفاده کنید، باید مدل قدیمی‌تر را تهیه کنید.

صفحه نمایش

با وجود اینکه کیفیت تصویر ارائه شده در آیپد ۱۰.۲ شگفت انگیز است، اما تبلت شیائومی صفحه نمایش جذاب‌تری را به کاربر هدیه می‌دهد. پنل می پد ۵ از نوع ISP است، ولی با این حال قادر به نمایش ۱ میلیارد رنگ است. این صفحه نمایش از استاندارد Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و دارای تاییدیه HDR10 است. ضمنا نرخ فریم ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن +Quad HD برای این تبلت در نظر گرفته شده است.

به لطف فناوری فعال Digitizer (تبدیل داده فیزیکی به دیتای دیجیتال) صفحه نمایش هر دو تبلت از مداد هوشمند پشتیبانی می‌کند. در حالی که تبلت شیائومی از هیچ سیستم تشخیص هویت پیشرفته‌ای استفاده نمی‌کند، اپل آیپد ۱۰.۲ دارای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است.

آیپد 10.2

مشخصات فنی و نرم افزار

هم تبلت اپل آیپد ۱۰.۲ و هم شیائومی می پد ۵ دارای سخت افزار بالا رده هستند. iPad 10.2 قدرت پردازشش را از تراشه A13 Bionic بدست می‌آورد که پیش از این در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ مورد استفاده قرار گرفته است. این پردازنده با ۳ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه شده است.

تبلت Mi Pad 5 از پردازنده Snapdragon 860 استفاده می‌کند که در جایگاهی بین سری +۸۵۵ و ۸۶۵ اسنپدراگون قرار می‌گیرد. ۶ گیگابایت حافظه داخلی رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 برای این تبلت تعیین شده است.

وقتی به بحث نرم افزار می‌رسیم، آیپد ۱۰.۲ دست بالاتر را در اختیار دارد و به لطف PadOS توانسته عملکرد تکنیکی و اجرایی بهتری داشته باشد. با این حال هر دو تبلت قادر هستند تا به راحتی تمام بازی‌های ویدئویی را اجرا کنند.

دوربین

تبلت Apple iPad 10.2 دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی عقبی و دوربین فوق العاده ۱۲ مگاپیکسل در جلو است. کیفیت تصویر برداری آیپد ۱۰.۲ در مقابسه با سایر تبلت‌های موجود در بازار، بسیار عالی است. البته اگر سایر تلفن‌های هوشمند را وارد این مقایسه کنید، شاید به رضایت مطلوب دست پیدا نکنید.

دوربین می پد ۵ یک سنسور با رزولوشن ۱۳MP است که هرگز نمی‌تواند به کیفیت تصویر برداری آیپد جدید دست پیدا کند، اما در عوض قادر به فیلم برداری با کیفیت بالاتر ۴K است و ضمنا با دو جفت فلش LED مجهز شده است.

باتری

باتری Mi Pad 5 تا حدی از باتری iPad نسل نهمی بزرگتر است، اما نکته جالب این است که تبلت اپل در هر بار شارژ، عمر باتری بیشتری دارد. در عین حال تبلت شیائومی سرعت شارژ بیشتری دارد و فناوری شارژ ۳۳ واتی بهره مند شده است.

آیپد 10.2

قیمت

قیمت پایه iPad 10.2 حدود ۳۸۹ یورو / ۴۵۱ دلار در اروپا است. در عین حال علاقه مندان می‌توانند تبلت Mi Pad 5 را با قیمت کم‌تر ۲۹۹ یورو / ۳۴۷ دلار تهیه کنند.

در کل اپل آیپد ۱۰.۲ تبلت پیشرفته‌تری به شمار می‌رود و به خصوص سیستم اجرایی شاخص‌تری را ارائه می‌دهد، اما Xiaomi Mi Pad 5 هم قیمت مقرون به صرفه‌تری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

اپل آیپد ۱۰.۲

نقاط قوت

  • سیستم عامل iPadOS 15
  • دوربین عالی
  • عمر باتری طولانی‌تر
  • eSIM (سیم کارت الکترونیکی)
  • گزینه اختیاری LTE

نقاط ضعف

  • حاشیه حفاظتی ضخیم اطراف صفحه نمایش

شیائومی می پد ۵

نقاط قوت

  • سرعت شارژ بیشتر
  • حاشیه حفاظتی باریک
  • صفحه نمایش عریض‌تر
  • فیلم برداری ۴K
  • نرخ بارگذاری ۱۲۰Hz صفحه
  • قیمت مقرون به صرفه

نقاط ضعف

  • مورد حادی مشاهده نشد

نظر شما در مورد این دو تبلت چیست؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.