تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
کد خبر : 31681

مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با آیفون ۱۱: تحول در ظاهر و باطن

مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با آیفون ۱۱: تحول در ظاهر و باطن

مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با آیفون ۱۱: تحول در ظاهر و باطن گرچه هنوز گوشی‌های ۲۰۲۰ اپل معرفی نشده‌اند اما قصد داریم به مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی – Apple iPhone 12 mini با آیفون ۱۱ – iPhone 11 بپردازیم.
آیفون ۱۲ که احتمالا با نام آیفون ۱۲ مینی معرفی شود اولین موبایل اپلی خواهد بود که مزین به طراحی ناچ Y شکل بوده، از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و نمایشگری به قطر ۵.۴ اینچ دارد. اما این موارد تنها ویژگی‌های جدید اقتصادی‌ترین آیفون سال ۲۰۲۰ نیستند و در ادامه و با مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با برادر بزرگترش، آیفون ۱۱ نگاهی جامع به تغییرات این گوشی نسبت به پارسال خواهیم انداخت.
اپل در سال جاری میلادی از چهار آیفون جدید در سه اندازه مختلف پرده‌برداری خواهد کرد. برای اولین بار در تاریخ کوپرتینویی‌ها این تعداد گوشی جدید را به صورت همزمان باهم معرفی خواهند کرد که البته این آیفون‌ها تفاوت فاحشی با یکدیگر نخواهند داشت.
آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچی جایگزین آیفون ۱۱ خواهد شد که نمایشگر کوچک‌تری خواهد داشت، سپس آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و در نهایت آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی اعضای ج..

مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با آیفون ۱۱: تحول در ظاهر و باطن

گرچه هنوز گوشی‌های ۲۰۲۰ اپل معرفی نشده‌اند اما قصد داریم به مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی – Apple iPhone 12 mini با آیفون ۱۱ – iPhone 11 بپردازیم.

آیفون ۱۲ که احتمالا با نام آیفون ۱۲ مینی معرفی شود اولین موبایل اپلی خواهد بود که مزین به طراحی ناچ Y شکل بوده، از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و نمایشگری به قطر ۵.۴ اینچ دارد. اما این موارد تنها ویژگی‌های جدید اقتصادی‌ترین آیفون سال ۲۰۲۰ نیستند و در ادامه و با مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با برادر بزرگترش، آیفون ۱۱ نگاهی جامع به تغییرات این گوشی نسبت به پارسال خواهیم انداخت.

اپل در سال جاری میلادی از چهار آیفون جدید در سه اندازه مختلف پرده‌برداری خواهد کرد. برای اولین بار در تاریخ کوپرتینویی‌ها این تعداد گوشی جدید را به صورت همزمان باهم معرفی خواهند کرد که البته این آیفون‌ها تفاوت فاحشی با یکدیگر نخواهند داشت.

آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچی جایگزین آیفون ۱۱ خواهد شد که نمایشگر کوچک‌تری خواهد داشت، سپس آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و در نهایت آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی اعضای جدید موبایل‌های اپلی خواهند بود و بدین ترتیب اپل دست به معرفی بزرگترین و کوچک‌ترین آیفون با طراحی ناچ خواهد زد.

از آنجایی که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی جایگزین مدل آیفون ۱۱ خواهند شد بنابراین به مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با نسخه ساده آیفون سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم و جنگ میان آیفون‌های پروی پارسال را بر عهده آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس خواهیم گذاشت.

قیمت اپل آیفون ۱۲ مینی در برابر آیفون ۱۱

  • ۷۹۹ یا ۶۹۹ دلار در مقابل ۶۹۹ دلار

در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس احتمالا قیمت ۱۱۴۹ دلاری و آیفون ۱۲ پرو قیمت ۱۰۴۹ دلاری خواهند داشت اما آیفون ۱۲ مینی بین محدوده ۶۹۹ تا ۷۴۹ دلار فروخته خواهد شد. همچنین محدوده ۷۹۹ تا ۸۴۹ دلار برای آیفون ۱۲ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی می‌تواند امیدبخش کاربران باشد، چرا که همچنان با همان استراتژی قیمت‌گذاری آیفون ۱۱ می‌توانند صاحب آیفون جدید شوند که هم از ۵G پشتیبانی می‌کند و دوربین جدید دارد. این قیمت مناسب بهایی هم دارد و آن حذف آداپتور شارژر یا هندزفری خواهد بود که شایعات زیادی درباره آن وجود دارد.

رنگ‌های اپل آیفون ۱۲ مینی در برابر آیفون ۱۱

  • سفید
  • مشکی
  • آبی یا سبز
  • نارنجی یا زرد
  • بنفش
  • قرمز

گفته می‌شود رنگ پر طرفدار سبز تیره که برای اولین بار در سری آیفون ۱۱ پرو دیده شد جای خود را به آبی ارتشی خواهد داد؛ اما سری آیفون‌های اقتصادی اپل علاوه بر حفظ رنگ‌های پیشین در دو رنگ جدید قرمز و آبی روشن نیز عرضه می‌شوند.

جای تعجب زیادی ندارد اگر شاهد این تنوع رنگ در آیفون‌های جدید باشیم، چرا که اپل همین حالا در حال عرضه آیفون ۱۱ در رنگ‌های مختلفی بوده تا تمامی سلایق را در بر بگیرد. اضافه کردن دو رنگ جدید در کنار رنگ سبز روشن، بنفش و زرد چندان کار سختی نیست ولی به محبوبیت بیشتر آیفون ۱۲ مینی کمک می‌کند.

تغییرات رنگی در آیفون ۱۲ قطعیت چندانی ندارد و نمی‌توانیم بگوییم به اندازه حذف رنگ سبز از سری پرو، برای اضافه شدن رنگ‌های جدید به آیفون ۱۲ مینی مطمئن هستیم. اما احتمالا رنگ‌های پاستلی جدیدی به آیفون ۱۲ اضافه می‌شود و رنگ زرد جای خودش را به رنگ نارنجی روشن خواهد داد. همانند آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ نیز قشر جوان را هدف گرفته و رنگ‌های تیز و پاستلی مختلفی برای خرید در دسترس خواهند بود.

مقایسه آیفون 12 مینی

نمایشگر آیفون ۱۲ در برابر آیفون ۱۱

  • نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED در مقابل نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD

چهارگانه آیفون ۱۲ که در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شوند همگی از پنل OLED استفاده خواهند کرد. اپل از زمان معرفی اولین آیفون از پنل LCD استفاده می‌کرد و ۹ سال پس از معرفی اولین گلکسی اس – Galaxy S با پنل Super AMOLED با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل (که هنوز به طور رسمی این رزولوشن اثبات نشده)، بالاخره اهالی کوپرتینو نسبت به استفاده از پنل OLED در تمامی محصولاتشان قانع شدند.

گرچه تکنولوژی حالا بیشتر از گذشته در دسترس مردم بوده و فراگیر شده اما این بدین معنا نیست که استراتژی اپل در حوزه همکاری با سایر کمپانی‌ها دستخوش تغییر شود. از آنجایی که وابسته بودن به تنها یک تامین کننده سبب نوسانات قیمتی می‌شود، اپل به دنبال تامین‌کنندگان دیگری برای نمایشگرها و فناوری microLED بوده تا از میزان وابستگی‌اش به سامسونگ بکاهد. سال گذشته اپل سامسونگ را کنار گذاشت و به سراغ LG و BOE رفت اما این دو شرکت چیزی به جز کارخانه‌های کوچک و مرکز تعمیرات نداشتند، بنابراین دوباره به سمت سامسونگ برای سری آیفون پرو و پنل‌های OLED بازگشت.

با این وجود اپل همچنان از همکاری با LG خوشحال است و بر اساس گزارش مطبوعات کره‌ای، اپل سفارش ۲۰ میلیون قطعه نمایشگر برای آیفون ۱۲ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی را به LG داده است. به هر حال آیفون ۱۲ جایگزین آیفون ۱۱ خواهد شد که طی سالی که گذشت محبوب‌ترین موبایل در ایالات متحده شناخته شد و وظیفه بزرگی را روی دوش خود دارد.

نمایشگر آیفون ۱۲ مینی در برابر آیفون ۱۱

  • نمایشگر ۵.۴ اینچی با رزولوشن ۹۶۰×۲۰۷۹ با پنل OLED در مقابل نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۸۲۸×۱۷۹۲ با پنل LCD

همان‌طور که از نام آیفون ۱۲ مینی هم برمی‌آید، این گوشی کوچک‌ترین عضو از خانواده آیفون ۱۲ خواهد بود که مجهز به نمایشگر جدید ۵.۴ اینچی با ناچ به شکل Y است. پیش از این لقب کوچک‌ترین آیفون جدید متعلق به آیفون اس ای – iPhone SE 2020 بوده و این تلاش اپل برای به دست آوردن دل کسانی است که به دنبال گوشی‌های کوچک و جمع و جور اما قدرتمند هستند. اگر به اس ای به دلیل طراحی قدیمی‌اش علاقه‌ای ندارید آیفون ۱۲ مینی با ناچ Y شکل‌اش که حالا کوچک‌تر شده ممکن است در لیست خرید بعدی شما جای بگیرد.

مقایسه آیفون 12 مینی

وب‌سایت Nikkei ادعا می‌کند:

هر چهار مدل آیفون ۱۲ به پنل OLED انعطاف‌پذیر مجهز خواهند شد اما همچنان شاهد یک ناچ یا حاشیه بالای نمایشگر خواهیم بود چرا که اپل نتوانسته ماژول Face ID را به زیر صفحه نمایش انتقال دهد.

مدتی پیش آنالیزور معروف مینگ-چی کو پیش‌بینی کرده بود آیفون ۱۲ ۵.۴ اینچی ناچ کوچک‌تری خواهد داشت تا اطلاعات اطراف آن در گوشه‌های بالایی بهتر نمایش داده شوند. به طور کلی شایعات زیادی درباره ناچ کوچک‌تر آیفون ۱۲ منتشر شده‌اند و البته اپل نیز مجبور به ارائه iOS 14 در مقیاسی خواهد بود که از نمایشگر ۵.۴ اینچی جدید نیز پشتیبانی کند.

اپل از Display Zoom در iOS 14 برای نمایشگرهای کوچک‌تر از آیفون ۱۱ پرو که صفحه نمایشی ۵.۸ اینچی داشت استفاده می‌کند. بدین ترتیب این سیستم عامل برای رزولوشن ۹۶۰×۲۰۷۹ نیز تنظیم می‌شود تا همه چیز در نمایشگر ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲ مینی خوانا باقی بماند. این یکی از تفاوت‌ها در مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با آیفون ۱۱ در زمینه صفحه نمایش خواهد بود که نمی‌توان آن را کوچک دانست.

مقایسه آیفون 12 مینی

مشخصات فنی آیفون ۱۲ مینی در برابر آیفون ۱۱

  • چیپ Apple A14 پنج نانومتری در مقابل چیپ Apple A13 هفت نانومتری
  • مودم ۵G در مقابل مودم LTE

گرچه میزان رم آیفون ۱۱ با گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی یکسان و ۴ گیگابایت خواهد بود اما چیپ‌های پردازشی آن‌ها اختلاف فاحشی دارند. اپل ۱۵ سپتامبر از چیپست A14 که با معماری ۵ نانومتری ساخته شده روی آیپد ایر ۴ – iPad Air 4 رونمایی و بیان کرد این چیپ مصرف انرژی بیشتری دارد و عملکردش نسبت به چیپ ۷ نانومتری A13 Bionic بهتر است.

بر اساس اطلاعات کمپانی تولید کننده (TSMC)، چیپ‌های ۵ نانومتری این کارخانه ۱۵ درصد سریع‌تر خواهند بود و تا ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به چیپ‌های ۷ نانومتری نظیر اسنپدراگون +۸۶۵ و Apple A13 که پرچمداران کنونی بازار موبایل هستند خواهند داشت. اما چرا اپل می‌گوید مصرف انرژی چیپ جدیدش بیشتر از گذشته خواهد بود؟

ممکن است این افزایش مصرف انرژی مربوط به ویژگی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد. ظاهرا لنز LiDAR از آیپد پرو ۲۰۲۰ به آیفون‌های ۲۰۲۰ خواهد آمد و احتمالا مصرف انرژی پردازشگر را افزایش می‌دهد. با این وجود هنوز در مورد دلیل پرمصرف بودن این چیپ قطعیتی وجود ندارد و باید منتظر معرفی سری آیفون ۱۲ بمانیم.

حتی اگر A14 مصرف برق بیشتری داشته باشد اما آیفون ۱۲ مینی قدرتمندترین گوشی کامپکت اپل محسوب خواهد شد و این عنوان را از آیفون اس ای سلب خواهد کرد. همچنین پشتیبانی از شبکه ۵G یکی از برگ‌های برنده ۱۲ مینی نسبت به اس ای ۲۰۲۰ برشمرده می‌شود.

مقایسه آیفون 12 مینی

دوربین آیفون ۱۲ مینی در برابر آیفون ۱۱

  • لنز ۷ لایه در مقابل لنز ۵ لایه
  • سنسور و پیکسل‌های بزرگتر برای عکاسی در نور کم
  • دیافراگم بزرگتر f/1.6 در مقابل f/2.4 لنز فوق عریض

سری آیفون ۱۲ تنها دو لنز برای دوربین اصلی خواهند داشت اما سری آیفون ۱۲ پرو مجهز به دوربین سه‌گانه می‌شوند، درست همانند آنچه در آیفون ۱۱ نیز دیده بودیم. اما در آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس لنز جدید LiDAR قرار خواهد گرفت و در کنار لنز تله فوتو، تجربه عکاسی بهتری در اختیار کاربر قرار خواهد داد. سنسورها و پیکسل‌های ۱۲ مگاپیکسلی سری پرو نور بیشتری به خود جذب می‌کنند و عملکرد OIS آن‌ها نسبت به سری آیفون ۱۱ بهبودهایی به خود دیده است.

در آیفون‌های سال گذشته شاهد لنزهای ۵ لایه یا اصطلاحا ۵P بودیم و حتی در مدل‌های پرو نیز از همین نوع لنز استفاده شده بود. این رویه در آیفون‌های ۲۰۲۰ تغییر کرده و تمامی مدل‌ها از لنز ۷ لایه برخوردار می‌شوند. بدین ترتیب میان دوربین گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های جدید فاصله زیادی می‌افتد و اپل همچنان پیشتاز حوزه عکاسی با موبایل خواهد بود.

عمر باتری آیفون ۱۲ مینی در برابر آیفون ۱۱

  • باتری ۲۷۷۵ یا ۲۲۲۷ میلی‌آمپری در مقابل باتری ۳۱۱۰ میلی‌آمپری

روی آوردن به چیپ کم مصرف (به گفته TSMC) و نمایشگر OLED اپل را متقاعد کرده تا ظرفیت باتری گوشی‌هایش را کاهش دهد. البته این کاهش می‌تواند به منظور حفظ قیمت اقتصادی محصولات اپلی نیز رخ داده باشد تا همچنان از شبکه ۵G پشتیبانی کنند. در مقایسه اپل آیفون ۱۲ مینی با آیفون ۱۱ در بحث باتری، ظرفیت ۱۲ مینی به زیر ۲۵۰۰ میلی‌آمپر افت کرده و پیش از اینکه آن را قضاوت کنیم، بایستی به نتایج تست باتری‌اش نگاهی بیاندازیم.

اپل قصد داشته تا به محبوبیت آیفون ۱۱ پایان ندهد و با معرفی آیفون ۱۲ مینی همچنان در بازار گوشی‌های اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشد. از همین رو آداپتور شارژر را از درون جعبه حذف کرده و می‌گوید کاربران می‌توانند از آداپتور آیفون قدیمی‌شان استفاده کنند، در حالی که احتمالا از آداپتور جدید ۲۰ واتی‌اش رونمایی خواهد کرد. بدین ترتیب کاربران نسبت به خرید آداپتور جدید ترغیب می‌شوند و هزینه اضافه‌تری می‌پردازند.

کوپرتینویی‌ها گرچه نمایشگر آیفون ۱۲ مینی را کوچک‌تر از آیفون ۱۱ طراحی کرده‌ اما در تمامی موارد از جمله سخت افزار پردازشی، دوربین و حتی رنگ‌ها و ظاهر دیوایس آن را با جدیدترین استانداردهای خود همراه کرده‌اند. آیا شما حاضر به خرید آیفون ۱۲ مینی خواهید بود؟

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.