تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۰۹
کد خبر : 73529

مقایسه انواع مدل‌های سایپا کوییک ؛ کوییک r ،s، اتوماتیک چه فرقی با هم دارند

مقایسه انواع مدل‌های سایپا کوییک ؛ کوییک r ،s، اتوماتیک چه فرقی با هم دارند

مقایسه انواع مدل‌های سایپا کوییک ؛ کوییک r ،s، اتوماتیک چه فرقی با هم دارندسایپا کوییک در ۴ مدل کوییک معمولی، کوییک آر، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک اس به بازار عرضه می‌شود؛ اما این مدل‌ها چه تفاوتی با..

مقایسه انواع مدل‌های سایپا کوییک ؛ کوییک r ،s، اتوماتیک چه فرقی با هم دارند

سایپا کوییک در ۴ مدل کوییک معمولی، کوییک آر، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک اس به بازار عرضه می‌شود؛ اما این مدل‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۶ یک محصول جدید را طبق پلتفرم و بدنه تیبا ۲ توسعه داد و آن را با نام کوییک به بازار عرضه کرد. این خودرو اکنون در ۴ مدل مختلف شامل کوییک دنده‌ای یا معمولی، کوییک R یا دو رنگ، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک اس به بازار عرضه می‌شود؛ اما این مدل‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در ادامه با مشخصات هر یک از مدل‌های مختلف سایپا کوییک آشنا می‌شویم.

معرفی مدل‌های مختلف سایپا کوییک

سایپا کوییک دنده ای یا معمولی

سایپا کوییک

کوییک دنده ای یا معمولی به عنوان نسخه پایه خانواده محصولات کوییک محسوب می‌شود که سایر تیپ‌ها بر اساس آن توسعه پیدا کردند. این خودرو به پیشرانه M15 هشت سوپاپ ۱.۵ لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

کوییک آر یا دو رنگ

سایپا کوییک

کوییک آر به عنوان نسخه دو رنگ کوییک معمولی محسوب می‌شود. طراحان سایپا اجزای مختلف بدنه نظیر بخش‌هایی از سپرها، قاب آینه‌ها و سقف را با رنگ قرمز تزئین کردند که باعث جذاب‌تر شدن این خودرو شده است. همچنین طراحان با تغییر رنگ قاب میانی داشبورد و بازویی رودری‌ها توانستند نمای جذابی را به وجود آورند. کوییک آر در بخش فنی کاملا مشابه کوییک معمولی بوده و از همان قوای محرکه بهره می‌برد.

کوییک آر پلاس

سایپا کوییک

شرکت سایپا مدل کوییک آر پلاس را به عنوان نسخه فول آپشن کوییک آر روانه بازار کرد. این خودرو در کابین از سامانه مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و فرمان دی کات بهره می‌برد. همچنین مشتریان می‌توانند این خودرو را در رنگ‌های سفید-مشکی، مشکی-نقره‌ای، سیاه-قرمز و سفید-قرمز سفارش دهند.

از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های کوییک آر پلاس نسبت به کوییک آر معمولی می‌توان به کفپوش سه‌بعدی کابین، برچسب +R در بخش زیر آینه‌ها، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با دوربین عقب و رهیاب، روکش صندلی چرمی، فرمان دی‌کات با دکمه‌های کنترل، برچسب رکاب جدید با طرح +R، لوگوی کوییک با طرح جدید، شیشه‌های دودی پنجره‌های عقب و رینگ آلومینیومی جدید اشاره کرد.

کوییک اتوماتیک

سایپا کوییک

گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۷ برای جلب نگاه مشتریان برای کوییک، گیربکس CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک را در نظر گرفت و آن را در مدل سایپا کوییک اتوماتیک به بازار عرضه کرد.

سایپا کوییک

از تفاوت‌های سایپا کوییک اتوماتیک با کوییک معمولی دنده‌ای می‌توان به امکاناتی چون هشدار سرقت با بوق، اتولاک، سیستم ترمز کمکی ABS، شیشه دودی عقب، بلوتوث، اضافه شدن مانیتور و دوربین و نویگیشن، چراغ مشایعت، دی‌لایت، کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی، کامپیوتر سفری، رینگ‌های آلومینیومی، برخورداری از دریچه گاز برقی، تریم داخلی رنگی و فرمان جدید دی-کات با دکمه‌های کنترل اشاره کرد.

کوییک اس

سایپا کوییک

کوییک اس به عنوان نخستین فیس لیفت سایپا کوییک محسوب می‌شود. از تفاوت‌های اصلی کوییک معمولی با کوییک اس می‌توان به تغییر طرح سپر و جلوپنجره اشاره کرد. در نمای جلوی این خودرو طراحان با الهام از خط اشک مشکی رنگ یوزپلنگ ایرانی چند نوار سیاه را روی سپر قرار دادند و طرح داخلی جلوپنجره نیز با مدل معمولی کوییک تفاوت دارد. این خودرو در سایر بخش‌ها مشابه کوییک معمولی بوده و در امکانات آنها تفاوت خاصی دیده نمی‌شود.

همچنین به زودی کوییک جی به عنوان نسخه فول آپشن کوییک اس روانه بازار خواهد شد. کوییک جی علاوه بر این که از امکاناتی در سطح کوییک اتوماتیک فول پلاس بهره می‌برد، به داشبورد جدید نیز مجهز شده که بخش میانی آن به شکل کامل نسبت به قبل تغییر یافته و اکنون جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

کدام مدل سایپا کوییک را بخریم؟

اگر هنگام خرید خودرو به سطح آپشن و گیربکس اتوماتیک اهمیت نمی‌دهید، خرید کوییک معمولی گزینه مناسبی خواهد بود. این خودرو از مزایایی چون قطعات یدکی فراوان، هزینه نگهداری پایین و ظاهری جذاب‌تر از تیبا ۲ بهره می‌برد. اگر به دنبال خرید یک خودرو با ظاهری اسپرت و جوان‌پسندتر هستید، کوییک آر به خصوص نسخه سفید-قرمز آن گزینه مناسبی خواهد بود؛ چرا که تریم رنگ قرمز این خودرو را بیش از سایر نسخه‌ها جذاب‌تر کرده است.

همچنین اگر ظاهر کوییک معمولی برایتان جذابیت ندارد، نسخه اس به عنوان نسخه فیس لیفت می‌تواند برایتان جذاب‌تر باشد. البته این نسخه از لحاظ فنی و امکانات با نسخه معمولی تفاوتی ندارد. به طور کلی برای هر یک از مدل‌های سایپا کوییک میزان بودجه شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. در واقع اگر بودجه بالاتری را برای خرید خودرو تهیه کردید و قصد خرید یک هاچ بک اتوماتیک با آپشن‌های متنوع را دارید، کوییک اتوماتیک فول پلاس می‌تواند به خوبی به نیازتان پاسخ دهد.

سایپا کوییک

کوییک اتوماتیک پلاس علاوه بر این که از گیربکس اتوماتیک با عملکرد مناسب بهره می‌برد، به امکاناتی چون سیستم مالتی مدیا، سیستم ورود و استارت بدون کلید نیز مجهز شده است. همچنین این خودرو با فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک می‌تواند سواری بهتری را به همراه داشته باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.