تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۲۱
کد خبر : 61640

مقایسه اندروید ۱۲ با اندروید ۱۱ ؛ بعد از بروزرسانی گوشی شما چه تغییری می‌کند؟

مقایسه اندروید ۱۲ با اندروید ۱۱ ؛ بعد از بروزرسانی گوشی شما چه تغییری می‌کند؟

مقایسه اندروید ۱۲ با اندروید ۱۱ ؛ بعد از بروزرسانی گوشی شما چه تغییری می‌کند؟ در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه اندروید ۱۲ با اندروید ۱۱ بپردازیم تا ببنیم پس از بروزرسانی چه تغییری در گوشی ای..

مقایسه اندروید 12 با اندروید 11مقایسه اندروید ۱۲ با اندروید ۱۱ ؛ بعد از بروزرسانی گوشی شما چه تغییری می‌کند؟

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه اندروید ۱۲ با اندروید ۱۱ بپردازیم تا ببنیم پس از بروزرسانی چه تغییری در گوشی ایجاد می‌شود. آیا این تغییرات ارزش خرید یک گوشی جدید را دارند؟

چندی پیش جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد و به زودی کاربران سامسونگ، وان پلاس، شیائومی و دیگ دستگاه‌های اندرویدی نیز آن را دریافت خواهند کرد. در طول مراسم معرفی گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو بود که کاربران اندرویدی با برخی از ویژگی‌های اندروید ۱۲ آشنا شدند.

وقتی اندروید ۱۲ را با اندروید ۱۱ مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این دو از جهات زیادی به همدیگر شباهت دارند و گوگل در نسخه جدید جدا از اضافه کردن چند ویژگی مهم، بیشتر روی بهبود عملکرد سیستم عامل و اجرا روان‌تر آن تمرکز کرده است.

بیایید نگاهی به قابلیت‌های خاص اندروید ۱۲ بیندازیم.

مقایسه اندروید ۱۲ با اندروید ۱۱

مقایسه اندروید 12 با اندروید 11

حفاظت از حریم شخصی

گوگل چندین قابلیت مختلف را به نسخه جدید اندروید اضافه کرده است تا کاربران کنترل بیشتری روی حریم خصوصی خود داشته باشند. در اندروید ۱۲ هنگامی که یک برنامه از میکروفون یا دوربین شما استفاده می‌کند، نشانگری در نوار وضعیت گوشی نمایان می‌شود.

مقایسه اندروید 12 با اندروید 11

شما همچنین می‌توانید در قسمت تنظیمات سریع گوشی، دسترسی برنامه‌ها به دوربین یا میکروفون را به صورت کامل مسدود کنید.

برخلاف اندروید ۱۱، کاربران اندروید ۱۲ می‌توانند به جای دادن اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی دقیق خود به برنامه‌ها، لوکیشن تقریبی خود را در اختیار آنها قرار دهند.

علاوه بر اینها، با بروزرسانی اندروید ۱۲ کاربران می‌توانند نحوه استفاده از کوکی‌ها در سایت‌های مختلف را مشاهده کنند. گوگل همچنین نحوه خروج اطلاعات از برنامه‌ها را تغییر داده است تا از فاش شدن اتفاقی فعالیت‌ها، سرویس‌ها و دریافت کننده آنها جلوگیری شود.

مقایسه اندروید 12 با اندروید 11

درست است که اندروید ۱۲ در بخش حفاظت از حریم خصوصی بهبود قابل توجهی در مقایسه با اندروید ۱۱ داشته است؛ اما تدابیر گوگل هنوز به اندازه سیستم عامل اپل سخت گیرانه نیستند.

در iOS 14 کاربران با nutrition labels مواجه شدند که نشان می‌داد هر برنامه چه اطلاعاتی را جمع‌آوری میکند. سپس در iOS 14.5، اپل توسعه دهندگان را مجبور به کسب اجازه از کاربران برای جمع‌آوری داده‌ها و ردیابی آنها در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف کرد.

طراحی جدید نوتیفیکیشن‌ها

بخش اعلانات اندروید ۱۲ در مقایسه با اندروید ۱۱ تغییرات زیادی را به خود دیده است. در واقع گوگل با طراحی جدید این قسمت را مدرن‌تر و کاربردی‌تر از قبل کرده است.

حالا وقتی روی یک اعلان ضربه بزنید، مستقیما به کاری که باید انجام دهید، هدایت می‌شوید و دیگر لازم نیست مراحل اضافی را طی کنید. بدین ترتیب کار‌ها بسیار سریع‌تر از قبل انجام خواهند شد.

مقایسه اندروید 12 با اندروید 11

اندروید ۱۲ همچنین به کاربران اجازه می‌دهد نوتیفیکیشن‌های غیر ضروری را به تاخیر بیندازند و حتی مدت زمان این کار را نیز تعیین کنند.

نکته جالب اینکه گوگل سیستم اعلانات تطبیقی را در Android 12 گنجانده است تا گوشی اعلانات را بر اساس نحوه استفاده شما از برنامه‌های مختلف مرتب کند. البته شما می‌توانید در صورت عدم رضایت از این سیستم، ترتیب نمایش آنها را به حالت پیش‌فرض باز گردانید.

حالت استفاده یک دستی

اندروید ۱۲ با تغییراتی همراه شده است که استفاده از گوشی‌های اندرویدی با یک دست را ساده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال در رابط کاربری جدید بخش تنظیمات، نوار جستجو به قسمت پایین نمایشگر نزدیک شده است تا استفاده از آن با یک دست راحت‌تر باشد.

مقایسه اندروید 12 با اندروید 11

همچنین در اندروید ۱۲ شاهد حالت استفاده یک دستی هستیم که به کاربر اجازه می‌دهد با کوچکتر کردن صفحه، به راحتی با یک دست به قسمت‌های مختلف دسترسی داشته باشد.

تفاوت‌های مهم اندروید ۱۲ را در مقایسه با اندروید ۱۱ می‌توان به طور کلی در موارد فوق خلاصه کرد. آیا اندروید ۱۲ می‌تواند شما را به خرید یک گوشی جدید ترغیب کند؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.