تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۵:۱۳
کد خبر : 64456

مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و رنو کپچر ؛ چینی یا فرانسوی؟

مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و رنو کپچر ؛ چینی یا فرانسوی؟

مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و رنو کپچر ؛ چینی یا فرانسوی؟ در این مطلب قصد داریم خودروهای ام وی ام ایکس ۲۲ پرو مدیران خودرو و رنو کپچر فرانسوی را مقایسه کنیم تا ببینیم ارزش خرید کدامیک بیشتر..

مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و رنو کپچر ؛ چینی یا فرانسوی؟

در این مطلب قصد داریم خودروهای ام وی ام ایکس ۲۲ پرو مدیران خودرو و رنو کپچر فرانسوی را مقایسه کنیم تا ببینیم ارزش خرید کدامیک بیشتر است.

در حال حاضر کراس اوورهای جمع و جور سهم عمده‌ای از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین بازار خرید و فروش این خودروها در کشور ما نیز بسیار داغ است. از جمله این اتومبیل‌ها ام وی ام ایکس ۲۲ است که با ورود به بازار ایران با وجود حضور رقبای آسیایی و اروپایی متنوع،‌ توانست به فروش خوبی دست پیدا کند.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

با توجه به استقبال چشم‌گیر مردم از نسل اول ایکس ۲۲، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسل جدید این اتومبیل که تحت عنوان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو شناخته می‌شود را نیز به بازار کشور عرضه کند. این خودرو نسبت به رقبای خود نقاط قوت زیادی دارد. یکی از اصلی‌ترین رقبای این خودرو رنو کپچر است که همانند ام وی ام ایکس ۲۲ یک کراس اوور جمع و جور به شمار می‌رود. ایکس ۲۲ پرو از نظر قیمتی ارزان‌تر از رنو کپچر است، اما با این وجود در مقایسه با محصول رنو برتری‌های زیادی دارد.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

بررسی رنو کپچر و ام وی ام ایکس ۲۲ پرو از نظر طراحی

کمپانی چری ام وی ام ایکس ۲۲ پرو را بسیار زیبا طراحی کرده است. این اتومبیل در قسمت جلو به جلوپنجره و چراغ‌های جوان پسندانه‌ای مجهز شده است که چهره آن را تهاجمی کرده‌اند. در آن طرف میدان شرکت رنو نیز ظاهر کراس اوور کپچر را زیبا طراحی شده است،‌ اما این خودرو در مقایسه با رقیب خود چندان مدرن به نظر نمی‌سرد.

بررسی دو خودرو از نظر امکانات رفاهی

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

ام وی ام ایکس ۲۲ به امکانات متنوعی مجهز شده است،‌ اما رنو کپچر در این زمینه حرف زیادی برای گفتن ندارد. سیستم کنترل الکترونیکی (ESP)‌ از جمله امکانات مشترک دو رقیب است. اما سیستم کنترل کشش (TCS) تنها در محصول چری دیده می‌شود. شرکت رنو کراس اوور کپچر را به کروز کنترل و سیستم فشار باد تایرها (TPMS)‌ مجهز کرده است. این آپشن‌ها در ایکس ۲۲ پرو نیز وجود دارد.

ایکس ۲۲ پرو در داخل کابین از یک نمایشگر ۹.۰ اینچی بهره می‌برد،‌ برای رنو کپچر نیز یک نمایشگر ۷.۰ اینچی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که نمایشگر لمسی ایکس ۲۲ به قابلیت اشتراک محتوای تلفن همراه (Mirror Link) هم مجهز شده است.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

برای کراس اوور ایکس ۲۲ سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HDC)‌ در نظر گرفته شده است و محصول رنو نیز از این آپشن بهره می‌برد. اما سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HAC) تنها در محصول چری به چشم می‌خورد و رنو کپچر از آن بی نصیب مانده است. چراغ‌های روشنایی روز (دی لایت)‌ از جمله دیگر امکانات مشترک دو رقیب است. رنو کپچر با جعبه فرمان برقی روانه بازار می‌شود و ایکس ۲۲ نیز به همین نوع جعبه فرمان مجهز شده است.

شرکت مدیران خودرو کراس اوور ایکس ۲۲ را با صندلی‌های چرم در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در آن طرف میدان صندلی‌های کپچر نیز با روکش چرم پوشانده شده‌اند،‌ در حالی که مدل‌های ۲۰۱۷ به قبل این خودرو از صندلی با روکش پارچه‌ای بهره می‌بردند. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو به ترمز پارک برقی مجهز شده است،‌ اما در آن طرف میدان تمام نسخه‌های رنو کپچر از ترمز پارک دستی بهره می‌برند. سانروف از جمله دیگر امکانات کراس اوور ایکس ۲۲ است که نمی‌توان آن را در محصول رنو پیدا کرد.

بررسی دو اتومبیل از نظر مشخصات فنی

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو به یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۱۰۲ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متری به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده ۹ سرعته CVT گذاشته شده است.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

شرکت رنو نیز کراس اوور کپچر را به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز کرده است که توانی برابر با ۱۲۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. قدرت این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ارزش خرید کدام‌یک از این دو محصول بیشتر است؟

کراس اوور ایکس ۲۲ در بازار کشور رقبای بسیاری دارد،‌ اما به نظر می‌رسد که بتواند به راحتی از سد آن‌ها عبور کند. چرا که به امکانات متنوعی مجهز شده است، ظاهر زیبایی دارد و علاوه بر این قیمت آن نیز در مقایسه با بسیاری از رقبا پایین‌تر است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.