تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۰۳
کد خبر : 62914

مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با اپل A14 و A15 بایونیک

مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با اپل A14 و A15 بایونیک

مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با اپل A14 و A15 بایونیک کوالکام در هنگام معرفی تراشه Snapdragon 8 Gen 1 وعده عملکردی پایدار و روان را داد؛ اما چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در مقایسه با اپل A14 و A15..

مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با اپل A14 و A15 بایونیک

کوالکام در هنگام معرفی تراشه Snapdragon 8 Gen 1 وعده عملکردی پایدار و روان را داد؛ اما چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در مقایسه با اپل A14 و A15 بایونیک چگونه است؟

به زودی گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ وارد بازار خواهند شد و متوجه خواهیم شد که پرچمدار جدید کوالکام چه در چنته دارد. البته خود کوالکام اعلام کرده که این تراشه از نظر قدرت پردازشی بهتر از نسل قبل شده است و می‌تواند حتی سنگین‌ترین بازی‌ها را به راحتی اجرا کند.

عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در برابر بزرگانی همچون اپل A14 و A15

شاید بهترین کار برای بررسی صحت ادعای کوالکام، اجرای تست‌های بنچمارک مختلف روی اسنپدراگون جدید باشد. وبسایت PCMag نیز دقیقا همین کار را کرده است. با توجه به نتایج منتشر شده، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نسبت به نسل قبل خود بهتر است؛ اما همچنان نمی‌تواند جدیدترین تراشه اپل را شکست دهد.

اسنپدراگون 8 نسل 1

کوالکام تراشه خود را در یک گوشی آزمایشی قرار داده بود و تست‌های مورد اشاره نیز روی همین دستگاه اجرا شدند. این دستگاه دارای نمایشگری با رزولوشن +FHD و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز، ۸ گیگ رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که از نظر عملکرد پردازنده، Snapdragon 8 Gen 1 در سطح اپل ۱۴ بایونیک قرار دارد. برای یادآوری باید بگوییم که تراشه A14 در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ استفاده شده بود و نسبت به A15 ضعیف‌تر است. البته تراشه پرچمدار کوالکام در تست‌ها نسبت به نسل قبل تا ۱۵ درصد عملکرد بهتری دارد که نسبت به ۲۰ درصد اعلامی کوالکام اندکی کمتر است.

اسنپدراگون 8 نسل 1

در تست Basemark Web نیز اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عملکرد پردازشی بهتری نسبت به نسل قبل داشت؛ اما نتوانست از سد آیفون ۱۳ بگذرد. هرچند که تراشه‌های کوالکام همیشه در بخش گرافیک عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و امسال نیز همینگونه است. با توجه به نتایج به دست آمده از تست GFXBench 5، آدرنو جدید به هیچ رقیبی رحم نمی‌کند و حتی اپل A15 را نیز به راحتی کنار می‌زند.

اسنپدراگون 8 نسل 1

عملکرد تراشه جدید کوالکام در تست PCMark Work 3.0 نیز نشان داد که اولویت شرکت سازنده دیگر فقط قدرت پردازشی نیست و کار کردن بهینه با اپلیکیشن‌ها را نیز در نظر دارد.

اسنپدراگون 8 نسل 1

در همین حین افرادی که به بررسی دستگاه آزمایشی مجهز به قدرتمندترین تراشه موبایلی کوالکام پرداخته بودند، اعلام کردند که گوشی مورد نیز بهینه نشده بود و پر از باگ‌های مختلف بود. به حدی که در طول بررسی چند بار کرش کرد و حتی گوشی داغ شد. به همین خاطر شاید هنوز برای اعلام نظر نهایی کمی زود باشد.

امیدواریم که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در نهایت عملکرد بهتری در گوشی‌های پرچمداری همچون گلکسی اس ۲۲ و وان پلاس ۱۰ داشته باشد.

منبع :Gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.