تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر : 56350

مقایسه آریزو ۵ جدید و کیا سراتو فول آپشن سایپا

مقایسه آریزو ۵ جدید و کیا سراتو فول آپشن سایپا

مقایسه آریزو ۵ جدید و کیا سراتو فول آپشن سایپاآریزو ۵ جدید به زودی توسط مدیران خودرو در بازار ایران عرضه می‌شود. در ادامه مقایسه کوتاهی بین این خودرو با کیا سراتو فول آپشن سایپا خواهیم داشت.

چری آریز..

آریزو ۵ جدیدمقایسه آریزو ۵ جدید و کیا سراتو فول آپشن سایپا

آریزو ۵ جدید به زودی توسط مدیران خودرو در بازار ایران عرضه می‌شود. در ادامه مقایسه کوتاهی بین این خودرو با کیا سراتو فول آپشن سایپا خواهیم داشت.

چری آریزو ۵ جدید خودرویی است که مدتی پیش در بازار کشور چین عرضه شد و در آینده نزدیک شاهد عرضه آن در بازار کشورمان توسط شرکت مدیران خودرو خواهیم بود. این خودرو برای جوانانی که به دنبال اتومبیلی مدرن با امکانات و آپشن‌های به‌روز هستند، بسیار مناسب است. از جمله رقبای آریزو ۵ نیو در بازار ایران، کیا سراتو فول آپشن است که البته مدل جدید آن دیگر در ایران تولید نمی‌شود. سراتو با پیشرانه دو لیتری توسط شرکت سایپا در بازار کشورمان عرضه می‌شود. به همین بهانه قصد داریم مقایسه‌ای کوتاه بین طراحی، مشخصات و امکانات دو خودرو آریوز ۵ جدید و کیا سراتو ۲ لیتری فول آپشن انجام دهیم.

طراحی کابین

کیا سراتو که توسط شرکت سایپا در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود، در واقع نسل دوم Cerato است که در سال ۲۰۰۸ میلادی یعنی تقریبا ۱۳ سال پیش به بازارهای جهانی معرفی شد. طراحی کابین این خودرو بر اساس پارادایم و زبان طراحی همان سال‌ها است و به همین دلیل شاهد طراحی مدرنی در این بخش نیستیم. تعدد دکمه‌ها در داخل کابین در مدل معمولی ما را به یاد خودروهای قدیمی می‌اندازد و به خاطر سپردن محل قرارگیری دکمه‌ها برای راننده در زمان رانندگی نیازمند عادت کردن است.

آریزو ۵ جدید

در سوی مقابل، آریزو ۵ جدید بر پایه مدل مفهومی آلفا طراحی شده و اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد معرفی آن برای عرضه در بازار جهانی بودیم. فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۲۱ بر اساس زبان طراحی محصولات جدید ام وی ام که از جلوپنجره با طرح کهکشانی بهره می‌برد، عرضه شد. تغییرات گسترده کابین این خودرو، آریزو ۵ را به اتومبیلی با کابین مدرن و بر اساس استانداردهای روز دنیا تبدیل کرد. سهولت دسترسی به تمام آپشن‌ها و ادوات و امکان انجام تنظیمات از روش‌های مختلف، باعث شده رانندگی با این خودرو برای راننده بسیار آسان شود. برای مثال، تنظیمات سیستم ایرکاندیشن هم از روی نمایشگر ۸ اینچی و هم از طریق دکمه‌های قرار گرفته روی کنسول امکان می‌پذیرد.

مشخصات فنی

کیا سراتو سایپا از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد. اما خودرو Arrizo 5 New دارای موتور ۱۵۰۰ سی‌سی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است. این پیشرانه با همراهی سیستم توربو و گشتاور بالاتر و همچنین در کنار گیربکس ۹ سرعته CVT جدید، رانندگی چابکی را برای رانندگان به ارمغان می‌آورد. آریزو ۵ توربو جدید با برخورداری از ۶ کیسه هوا، ترمزهای دیسکی و سیستم‌های کمکی ABS-EBD-ESP-TCS-HA کاملا در رقابت با کیا سراتو آپشنال پیروز از میدان خارج می‌شود. گفتنی است که سیستم‌های ایمنی کیا سراتو سایپا محدود به دو ایربگ و ترمزهای عقب کاسه‌ای و سیستم‌های کمکی ABS و EBD می‌شود.

با توجه به قیمت بنزین در کشورمان، موضوع مصرف سوخت خودروها بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است. در همین راستا، خودرو آریزو ۵ نیو با برخورداری از پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی توربو و گیربکس ۹ سرعته سی وی تی جدید، مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را به همراه دارد. در سوی دیگر، مصرف سوخت ترکیبی کیا سراتو آپشنال سایپا ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مقایسه آپشن های آریزو ۵ جدید و کیا سراتو آپشنال

یکی از تفاوت‌های مهم Arrizo 5 New در مقایسه با کیا سراتو سایپا، آپشن‌هایی مانند اتوهلد، ترمز پارک برقی و فرمان برقی است که چنین آپشن‌هایی را در کیا سراتو پیدا نمی‌کنید. این قابلیت‌ها در نسل قبلی آریزو ۵ نیز وجود نداشتند. آریزو ۵ جدید با مجهز شدن به این آپشن‌ها، هم مصرف سوخت کمتری دارد و هم رانندگی آسانی را در مسیرهای پرترافیک به ارمغان می‌آورد. دوربین و سنسور عقب، کروز کنترل و سانروف هم از جمله آپشن‌هایی هستند که در هر دو خودرو وجود دارند و البته بیشتر خودروهای این کلاس از این آپشن‌ها بهره‌مند هستند.

در انتها باید بگوییم که آریزو ۵ نیو یک خودروی مدرن و به‌روز با آپشن‌هایی جدید است که در وضعیت فعلی بازار خودرو ایران می‌تواند به انتخابی ایده‌آل برای جوانان تبدیل شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.