تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 61944

مقاله‌ای شوکه کننده از برنامه بازاریابان برای هک کردن رویاهای انسان و نمایش تبلیغات در خواب

مقاله‌ای شوکه کننده از برنامه بازاریابان برای هک کردن رویاهای انسان و نمایش تبلیغات در خواب

مقاله‌ای شوکه کننده از برنامه بازاریابان برای هک کردن رویاهای انسان و نمایش تبلیغات در خوابمحققان با انتقاد از فناوری تبلیغات در خواب هشدار دادند برخی از بازاریابان به دنبال هک کردن رویاهای انسان و تز..

مقاله‌ای شوکه کننده از برنامه بازاریابان برای هک کردن رویاهای انسان و نمایش تبلیغات در خواب

محققان با انتقاد از فناوری تبلیغات در خواب هشدار دادند برخی از بازاریابان به دنبال هک کردن رویاهای انسان و تزریق تبلیغات در خواب هستند.

اخیرا مقاله‌ای توسط سه محقق از دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه مونترال در مجله علمی Aeon منتشر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت. این سه محقق اعلام کردند بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که ۷۷ درصد از بازاریابان به دنبال استفاده از فناوری تبلیغات در خواب طی ۳ سال آینده هستند.

جزئیات نمایش تبلیغات در خواب

طبق اعلام این محققان، شرکت‌های بازاریابی روش‌های جدیدی را برای هدایت مشتریان از طریق خواب و رویا مورد آزمایش قرار داده‌اند که می‌تواند طرح تغییر رویاها برای منافع تجاری را به واقعیت تبدیل کند. تغییر رویا به فرایندی گفته می‌شود که به واسطه آن یک محرک مانند دستگاه‌های پوشیدنی، قبل یا در زمان خواب می‌تواند روی محتوای رویای فرد تاثیر بگذارد.

تبلیغات در خواب

دو نفر از محققان این مقاله مدتی قبل روی دستگاهی برای برقراری ارتباط در طول خواب فعالیت می‌کردند؛ دستگاهی که طبق اعلام آنها توانایی هک کردن رویای افراد را دارد. این محققان اعلام کردند اخیرا یک کمپین تبلیغاتی از مردم دعوت کرد تا در طرح دستکاری هدفمند رویا شرکت کنند؛ این فراخوانی نشان می‌دهد شرکت‌های بازاریابی اکنون به شکل آشکارا پروژه هک کردن رویاهای انسان و نمایش تبلیغات در خواب را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

این سه محقق در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی نیز نامه‌ای را به شرکت‌های تبلیغاتی ارسال و از پروژه هک رویای افراد به شدت انتقاد کردند. علاوه بر این سه محقق، ۴۰ دانشمند دیگر نیز با امضای این نامه مخالفت خود را با چنین پروژه‌هایی نشان دادند. این محققان از کمیسیون فدرال تجارت که بر تبلیغات در آمریکا نظارت می‌کند خواستند تا با بروزرسانی قوانین خود از اجرای طرح دستکاری رویا جلوگیری کند.

این محققان در مقاله خود تاکید کردند پیش از اجرای چنین طرح‌هایی باید اقدامات فوری در این زمینه به انجام برسد. در واقع با وجود این که دستکاری رویا برای درمان اختلال اضطراب بعد از سانحه کاربردهای متعددی خواهد داشت، اما شرکت‌های فناوری و تولیدکننده ساعت‌های هوشمند، ابزارهای پوشیدنی و اپلیکیشن‌ها قادرند با نظارت روی خواب کاربران، داده‌های جمع‌آوری شده را سایر شرکت‌ها بفروشند و باعث تسهیل طرح دستکاری رویاها شوند. در واقع محققان تاکید دارند این فناوری پیش از آن که به مرحله نهایی برسد باید توسط نهادهای مربوطه تحت کنترل قرار بگیرد تا از هر نوع سوءاستفاده احتمالی در این حوزه جلوگیری شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.