تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 69584

معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی در جنگ با اوکراین چیست؟

معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی در جنگ با اوکراین چیست؟

معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی در جنگ با اوکراین چیست؟اخیرا در جنگ میان روسیه و اوکراین، حرف Z حواشی زیادی ایجاد کرده است. اما معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی چیست؟
جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادام..

معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی در جنگ با اوکراین چیست؟

اخیرا در جنگ میان روسیه و اوکراین، حرف Z حواشی زیادی ایجاد کرده است. اما معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی چیست؟

جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد و از همان روز ابتدایی که روسیه به مرزهای اوکراین تجاوز کرد، روی ادوات جنگی ارتش روسیه، حروف انگلیسی مختلفی نقش بست که تحلیلگران نظامی تفاسیر مختلفی از آن مطرح کردند. اما علامت Z و دیگر حروف روی تانک‌ها و دیگر وسایل جنگی نشانه چیست؟

واکاوی معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی

پس از گذشت چندین روز از حمله روسیه به اوکراین اکنون وسایل بیشتری به حروفی مانند O، A، X و V مزین شده‌اند. موضوع زمانی پیچیده‌تر شد که دانستیم اصولا در الفبای سیریلیک روسی حرفی به نام Z وجود ندارد و این حرف در روسی شبیه ۳ لاتین است.

معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی

آن طور که برخی از کارشناسان نظامی گفته‌اند این نامگذاری‌ها می‌تواند به علت مناطقی باشد که نیروهای روسی در آن مستقر هستند. گفتنی است که این نظریه تاکنون مشهورترین نظری بوده که مطرح شده است. عده‌ای دیگر از تحلیلگران نظامی که حامی جنگ روسیه و اوکراین نیز هستند فکر می‌کنند که Z نمایانگر نام زلنسکی و V نشان دهنده نام ولادیمیر پوتین است.

وزارت دفاع روسیه در خصوص این حروف چیزی نگفته است و نمی‌دانیم که کدام تئوری می‌تواند صحت داشته باشد. البته این وزارتخانه در صفحه اینستاگرامی خود پست کرده که Z مخفف کلمه Za pobedu و به معنای «برای پیروزی» است در حالی که V به معنای «قدرت حقیقت» است.

از هفته گذشته حامیان این جنگ از حرف Z به عنوان نمادی برای حمایت عمومی از این جنگ استفاده کرده‌اند. رسانه دولتی راشاتودی نیز دقیقا سه روز پس از آغاز این تجاوز نظامی و با حمایت مالی کاخ کرملین مسکو، اعلام کرد که برای همبستگی و حمایت از نیروهای روسی کالاهای دارای نام Z را در قالب تی شرت و هودی می‌فروشد.

معنی حرف Z روی جنگ افزارهای روسی

از دیگر نقاطی که مزین به حرف Z شده‌اند می‌توان به بلوک‌های آپارتمانی بزرگ دوران شوروی و تابلوهای تبلیغاتی اشاره کرد. برخی از مدارس روسیه نیز آرایش دانش آموزان خود را به شکل Z تنظیم و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. همچنین تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهند کودکان دارای معلولیت و بیماری‌های لاعلاج از داخل یک آسایشگاه در شهر کازان علامت Z را برای حمایت از حمله به اوکراین تشکیل می‌دهند.

یکی از ژیمناستیک‌کاران روسی نیز در مسابقات جهانی ژیمناستیک که در قطر برگزار شده بود، پس از بالای سکو ایستادن علامت Z را روی سینه خود چسباند که البته فدراسیون جهانی ژیمناستیک اقدامات انضباطی علیه او در نظر گرفتند. علامت Z نه تنها در روسیه بلکه در خارج روسیه نیز مشاهده شده است. از آن جمله می‌توان به هزاران صرب اشاره کرد که با تکان دادن پرچم‌های روسیه و حمل حرف Z در بلگراد به سمت سفارت روسیه راهپیمایی کردند تا بدین ترتیب حمایت خود را از مسکو اعلام کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.