تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر : 61326

معرفی ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک جهان به بهانه عرضه اولین خودروی برقی ایرانی

معرفی ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک جهان به بهانه عرضه اولین خودروی برقی ایرانی

معرفی ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک جهان به بهانه عرضه اولین خودروی برقی ایرانیبه بهانه عرضه اولین خودروی برقی ایرانی، در ادامه به ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک با توجه به معیا..

بهترین خودروهای برقیمعرفی ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک جهان به بهانه عرضه اولین خودروی برقی ایرانی

به بهانه عرضه اولین خودروی برقی ایرانی، در ادامه به ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک با توجه به معیارهای مختلف خواهیم پرداخت.

با پیشرفت روزافزون فناوری، صنعت خودرو نیز بیش از هر زمان دیگری به سمت خودروهای برقی متمایل شده است و بسیاری از خودروسازان خودروهای برقی جدیدی را تولید می‌کنند یا نسخه برقی بعضی از محبوب‌ترین خودروهای خود را به بازار عرضه می‌کنند. این درحالی است که اخیراً حتی شاهد عرضه اولین خودروی برقی ایرانی با نام یوز بودیم که تصاویری از پلاک شدن و تردد آن در خیابان‌های تهران به انتشار رسید. در ادامه با توجه به معیارهایی نظیر ظرفیت باتری، راحتی، تجربه رانندگی و حتی سرعت، نگاهی به ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک در جهان خواهیم داشت.

۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک

بهترین خودروهای برقی

۱۰. پژو ۲۰۸ برقی

پژو ۲۰۸ در عین کاربردی بودن، خودرویی بسیار زیبا است و یکی از بهترین خودروهای برقی با هر محدوده بودجه‌ای است. خودروهای فرانسوی هیچ‌وقت به‌خاطر کیفیت فضای داخلی خود مشهور نبوده‌اند ولی ۲۰۸ برقی تفاوت قابل توجه‌ای با بقیه دارد.

پژو 208 برقی

فضای داخلی باکیفیت پژو ۲۰۸ برقی تقریباً از هر خودروی برقی سایز کوچک دیگری در محدوده قیمت مشابه بهتر است و فضای بیرونی بسیار زیبای آن باعث می‌شود به جذابیت سایر خودروهای موجود در جاده‌ها، چه برقی و چه غیربرقی برسد. جالب است که این خودرو همان سطح تریم نسخه غیر برقی را دارد و فرمان روان و ظرفیت ذخیره باتری بالا، آن را در صدر بهترین خودروهای برقی زیر ۴۰ هزار دلار قرار می‌دهد.

بهترین خودروهای برقی

۹. فیات ۵۰۰ برقی

ظاهر متاثر از دوران قدیم و اصطلاحاً رتروی فیات ۵۰۰ باعث می‌شود آن را به نوعی زیباترین خودروی برقی سایز کوچک بنامیم اگرچه به همان اندازه در زمینه‌های مختلف کاربردی است.

فیات 500 برقی

فیات ۵۰۰ که گفته می‌شود تنها با یک بار شارژ کردن تا ۲۰۰ میل را طی می‌کند، خوشبختانه در فرایند تبدیل شدن به یک خودروی برقی فرمان‌پذیری سریع خود را از دست نداده است و آنقدر تجربه راحتی را فراهم می‌کند که قابل استفاده روزانه باشد. با فناوری‌های مختلفی نظیر سیستم اطلاعات و سرگرمی ۱۰ اینچی و قابلیت‌های رانندگی خودکار که به کار گرفته شده، سطح راحتی فضای داخلی این خودرو نیز استثنائی شده است.

بهترین خودروهای برقی

۸. مینی الکتریک

مینی الکتریک که ظاهری تقریباً یکسان با نسخه غیر برقی خود دارد هم به درستی به یک خودروی برقی تبدیل شده و هیچ از جذابیتش کم نشده است! فرمان‌پذیری معروف این خودرو همچنان پابرجا است و باتری آن طی حدود تنها ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

مینی الکتریک

سرعت مینی احتمالاً بهترین قابلیت آن است؛ این خودرو در حدود ۷ ثانیه ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت را پُر می‌کند که حتی قابل مقایسه با نسخه غیر برقی خود است و چنین سرعتی حاصل موتور برقی ۱۸۴ اسب بخاری آن است. طراحی داخلی مینی الکتریک مثل همیشه جذاب است و همچنین از لحاظ کاربردی، صندوق عقبی ۲۱۱ لیتری دارد.

فولکس‌ واگن آی‌دی.۳

۷. فولکس‌ واگن آی‌دی.۳

فولکس‌ واگن آی‌دی.۳ که به عقیده بسیاری بهترین خودروی برقی کوچک در محدوده قیمت خود به حساب می‌آید، همچنین یکی از بهترین خودروهای چندمنظوره در تمامی محدوده‌های قیمتی است. آی‌دی.۳ با فضای داخلی فکرشده خود، زیبایی و کارآمدی را با همدیگر ارائه می‌دهد.

فولکس‌ واگن آی‌دی.۳

آی‌دی.۳ قابلیت طی کردن مسافتی ۲۶۰ مایلی با یک بار شارژ را دارد که حتی بالاتر از خودروهایی است که از مشخصات قوی‌تری برخوردارند و صندوق عقب ۳۸۵ لیتری آن هم در نوع خود بهترین محسوب می‌شود. البته باید گفت که شاید تجربه رانندگی با فولکس‌ واگن آی‌دی.۳ به راحتی مینی الکتریک یا فیات ۵۰۰ برقی نباشد ولی به‌عنوان یک خودروی خانوادگی کوچک همچنان تقریباً بی‌رقیب است.

بهترین خودروهای برقی

۶. بی ام و آی ۳ اس

آی ۳ اس نمایان‌گر تجربه و شهرت بی ام و در تولید برخی از بهترین خودروهای برقی در بازار است. نکته قابل توجه در طراحی این خودرو، این است که از پوسته الیاف کربن ساخته شده است و این کیفیت ساخت را می‌توان در کل خودرو مشاهده کرد.

بی ام و آی 3 اس

تجربه رانندگی با آن نیز در مقایسه با برخی از خودروهای خانوادگی موجود در این لیست، هیجان‌انگیزتر و روان‌تر است و مشخصاً در این زمینه اسپورت‌ترین مدل با قدرت ۱۸۱ اسب بخار بهترین عملکرد را دارد. این خودرو تجربه‌ای ویژه‌تر از یک خودروی برقی سایز کوچک را ارائه می‌دهد و از بی ام او با سابقه درخشان خود چنین اتفاقی اصلاً بعید و دور از انتظار نیست.

بهترین خودروهای برقی

۵. هوندا ای

اگر طراحی نوین و آینده‌گرایانه را معیار قرار بدهیم، هوندا ای در صدر لیست بهترین خودروهای برقی سایز کوچک قرار می‌گیرد. ظاهر این خودرو که به نوعی شبیه یک کانسپت (خودروی مفهومی) است، آن را به جالب‌ترین مورد این لیست از لحاظ بصری تبدیل می‌کند و فضای داخلی آن نیز چنین شکل و شمایلی دارد.

هوندا ای

اگرچه هوندا ای با یک بار شارژ تنها قادر به طی کردن ۱۳۷ مایل است و توانایی رقابت با رقبای خود را ندارد، تجربه رانندگی روان آن که حتی با هاچبک‌های غیر برقی قابل مقایسه است، این ضعف را جبران می‌کند. همچنین وزن پایین و سایز کلی کوچک آن در افزایش سرعتش نقش قابل ملاحظه‌ای ایفا می‌کند.

بهترین خودروهای برقی

۴. فولکس واگن آپ برقی

فولکس واگن آپ برقی، خودروی برقی دیگری با طراحی بسیار فکرشده است و تجربه رانندگی بسیار خوشایند آن، به لطف قرارگیری باتری‌هایش زیر کف خودرو است که باعث توزیع وزن بهتری شده است.

فولکس واگن آپ برقی

خوش‌ساخت بودن، سر و صدای بسیار کم، مصرف باتری کم، وزن پایین و قابلیت طی کردن مسافت معقول ۱۶۲ مایلی با یک بار شارژ، ویژگی‌هایی هستند که فولکس واگن آپ برقی را در بین بهترین خودروهای برقی الکتریک سایز کوچک برجسته می‌سازد. البته به‌صورت کلی، شاید این خودرو در یک زمینه مشخص درخشان ظاهر نشود ولی می‌توان گفت که بر خلاف بقیه خودروها در این دسته، تقریباً هیچ نقطه ضعفی ندارد.

بهترین خودروهای برقی

۳. رنو زوئی

رنو زوئی به‌عنوان یکی از اولین خودروهای برقی کوچکِ برتری که تاکنون ساخته شده، در طول عمر خود بارها مورد اصلاح قرار گرفته است. این خودرو با قابلیت طی کردن مسافت ۲۵۰ مایلی با یک بار شارژ و فضای داخلی باکیفیت که در طول زمان بهبود پیدا کرده، همچنان پا به پای رقبای خود می‌ایستد و حتی در برخی از زمینه‌ها از آن‌ها پیشی می‌گیرد.

رنو زوئی

درون رنو زوئی سطح خوبی از تجهیزات داخلی، محصول شرکت «کلیو» (Clio) گنجانده شده است و کابین آن بسیار جادار و راحت است. حتی در مدل‌های جدیدتر آن قابلیت فست شارژ را مشاهده می‌کنیم که در مدل‌های قدیمی‌تر مانع رقابت با سایر رقبا در بازار شده بود و همچنین نباید از تجربه رانندگی آرام و آسوده آن چشم‌پوشی کرد.

بهترین خودروهای برقی

۲. کیا سول برقی

ظاهر کیا سول برقی شاید باب میل همه نباشد ولی در زمینه تجربه رانندگی و همچنین محدوده مسافتی که با یک بار شارژ طی می‌کند، رقبای انگشت‌شماری دارد. بسیاری از خودروهای برقی کوچک یا صرفاً بسیار سریع هستند یا از محدوده باتری قابل توجهی برخوردار هستند، اما این خودرو با موتور برقی خود با قدرت ۲۰۴ اسب بخار، هم از بسیاری خودروها سریع‌تر است و هم با یک بار شارژ تا ۲۸۰ مایل را طی خواهد کرد!

کیا سول برقی

کیا سول برقی با حداکثر سرعت ۱۰۴ مایل بر ساعت و ۰ تا ۶۰ حدود ۷.۵ ثانیه‌ای، یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی کوچک موجود در بازار به شمار می‌رود. ضمناً فضای داخلی آن با قابلیت‌هایی نظیر گرمکن صندلی و سیستم اطلاعات و سرگرمی چشمگیر جزو موارد استثنائی در بین گزینه‌های موجود است.

بهترین خودروهای برقی

۱. سئات می برقی

مثل همیشه، ویژگی خودروهای سئات مقرون به صرفه بودن آن‌ها است و سئات می (Seat Mii) برقی با محدوده ۱۶۱ مایلی و تجربه رانندگی راحت و نرم، حداقل از ویژگی‌های پایه بهره می‌برد.

سئات می برقی

ظرفیت باتری سئات می برقی با سایر خودروها در این دسته برابری می‌کند اما نقطه قوت اصلی این خودرو، قیمت آن است. درحالی که خودروهای برقی هنوز به سطح قیمت قابل قبولی برای عموم مردم نرسیده‌اند، سئات می با قیمت حدود ۲۶ هزار دلاری بدون هیچ شکی یکی از معقول‌ترین گزینه‌ها برای خریداری است، هرچند فضای داخلی آن ممکن است آنچنان رضایت‌بخش نباشد.

نظر شما کابران گجت نیوز راجع به ۱۰ مورد از بهترین خودروهای برقی سایز کوچک چیست؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.