تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 64309

معرفی گوشی ناشناخته با برند ایرانی GLX؛ جنرال لوکس شاهین ۳ همان Bphone A85 است

معرفی گوشی ناشناخته با برند ایرانی GLX؛ جنرال لوکس شاهین ۳ همان Bphone A85 است

معرفی گوشی ناشناخته با برند ایرانی GLX؛ جنرال لوکس شاهین ۳ همان Bphone A85 است جنرال لوکس شاهین ۳ به عنوان پرچمدار جدید شرکت ایرانی جی ال ایکس معرفی شد، اما ظاهرا این گوشی همان Bphone A85 5..

معرفی گوشی ناشناخته با برند ایرانی GLX؛ جنرال لوکس شاهین ۳ همان Bphone A85 است

جنرال لوکس شاهین ۳ به عنوان پرچمدار جدید شرکت ایرانی جی ال ایکس معرفی شد، اما ظاهرا این گوشی همان Bphone A85 5G است.

کمتر از یک ماه پیش، شرکت ایرانی جی ال ایکس جدیدترین گوشی پرچمدار خود را با نام جنرال لوکس شاهین ۳ معرفی کرد. این گوشی به عنوان بهترین، قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین گوشی ایرانی معرفی شده و نکته قابل توجه در آن پشتیبانی از شبکه ۵G است. بنابراین جنرال لوکس شاهین ۳ اولین دستگاه ۵G ایرانی لقب گرفت.

جنرال لوکس شاهین 3

در نگاه اول این گوشی طراحی جذاب و نسبتا زیبایی دارد و خمیدگی در دو طرف نمایشگر، قرارگیری دو دوربین سلفی درون یک حفره کپسولی شکل روی نمایشگر و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جلب توجه می‌کند. جنس پنل پشتی گوشی از چرم مصنوعی است که جالب به نظر می‌رسد، اما باید دید در دست گرفتن آن چه حسی را به شما می‌دهد و همچنین چقدر در برابر آسیب‌های مختلف مقاوم است. ماژول دوربین چهارگانه و فلاش دوگانه هم به شکل یک مستطیل عمودی در گوشه پنل پشتی قرار گرفته که طراحی مناسبی دارد.

آشنایی با جنرال لوکس شاهین ۳

جی ال ایکس، گوشی جنرال لوکس شاهین ۳ را با نمایشگر ۶.۵۷ اینچی امولد خمیده با وضوح فول اچ دی، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی، حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت و پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ عرضه می‌کند و همانطور که گفته شد حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر قرار گرفته است. در جلوی این گوشی دو دوربین شامل سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به همراه حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان جای گرفته و حسگرهای ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لنز فوق عریض یا اولترا واید ۵ مگاپیکسلی، لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان در قاب پشتی دیده می‌شوند.

جنرال لوکس شاهین 3

جنرال لوکس شاهین ۳ از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد. سیستم عامل اندروید ۱۱ و وزن ۱۷۱ گرم از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شوند. جک هدفون هم از روی گوشی حذف شده و باید هدفون را از طریق درگاه یو اس بی C به گوشی متصل کنید. جی ال ایکس اعلام کرده این گوشی به پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک با فناوری ساخت ۶ نانومتری مجهز شده که احتمالا این چیپست باید Dimensity 810 باشد.

اما پس از معرفی این گوشی به اصطلاح ایرانی، باز هم حرف و حدیث‌هایی درباره هویت واقعی آن به گوش رسید. پیش از این نیز جی ال ایکس به این متهم شده بود که گوشی‌های بی کیفیت و ناشناخته چینی را وارد کشور کرده و به اسم گوشی ایرانی به بازار عرضه می‌کند. حالا باز هم انگشت اتهام به سمت جی ال ایکس گرفته شده و به نظر می‌رسد جنرال لوکس شاهین ۳ هم یک گوشی اصالتا چینی یا ویتنامی است. وقتی به طراحی و مشخصات این گوشی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که محصول جدید GLX در واقع همان گوشی ناشناخته Bphone A85 5G است. در واقع طراحی و مشخصات این دو گوشی هیچ تفاوتی با هم ندارند و شاهین ۳ را باید یک محصول ریبرند شده از نمونه مشابه چینی – ویتنامی خود بدانیم.

جنرال لوکس شاهین 3

گوشی Bphone A85 5G توسط شرکت چینی Coosea Group ساخته شده و ظاهرا جی ال ایکس سفارش تولید این دستگاه با برند و لوگوی خود را به این کمپانی چینی داده است. البته Bphone در واقع یک برند ویتنامی است که با گروه چینی Coosea همکاری می‌کند. بی فون A85 را باید گوشی بالارده و به اصطلاح پرچمدار این برند بدانیم که روی کاغذ مشخصات و ویژگی‌های خوبی دارد.

جنرال لوکس شاهین 3

گوشی Bphone A85 5G

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، طراحی ظاهری Bphone A85 5G و جنرال لوکس شاهین ۳ عینا مانند یکدیگر هستند و تنها تفاوت آنها قرارگیری لوگوی GLX به جای Bphone در قاب پشتی گوشی است. حتی جنس بدنه و سایر جزئیات آنها نیز هیچ تفاوتی با هم ندارند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات گوشی Bphone A85 5G را مشاهده کنید که در واقع مشخصات جنرال لوکس شاهین ۳ نیز همین است!

مشخصات

سیستم عاملاندروید ۱۱
تراشهمدیاتک Dimensity 810
پشتیبانی از شبکه ۵Gدارد
نمایشگر۶.۵۷ اینچی فول اچ دی با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی
دوربین جلو۱۶ مگاپیکسلی + حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان
دوربین پشتی۶۴ مگاپیکسلی استاندارد + ۵ مگاپیکسلی فوق عریض + ۲ مگاپیکسلی ماکرو + حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی
باتری۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعت (در برخی منابع باتری Bphone A85 5G را ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اعلام کرده‌اند)
شارژرشارژ سریع ۳۰ واتی – یو اس بی C
رم۸ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی۱۲۸ گیگابایت

واکنش مدیرعامل جی ال ایکس

اخیرا نمایشگاه ایران تلکام ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد و شرکت جی ال ایکس گوشی جنرال لوکس شاهین ۳ را در این رویداد به نمایش گذاشت. در حاشیه این نمایشگاه، حمید سعیدی، مدیرعامل شرکت GLX این موضوع را تایید کرد و گفت شرکت‌هایی در دنیا هستند که گوشی‌ها را طراحی می‌کنند و طراحی‌های خود را به برندهای دیگر می‌فروشند. گوشی شاهین ۳ نیز توسط جی ال ایکس به صورت اختصاصی در بازار خاورمیانه عرضه خواهد شد، اما در مناطق دیگری مثل آمریکا، آفریقا و ویتنام نیز به فروش می‌رسد.

جنرال لوکس شاهین 3

سعیدی اضافه کرد برای کاهش هزینه‌ها مجبوریم با شرکت‌های دیگر همکاری کنیم، اما شاید در آینده از طراحی‌های اختصاصی خودمان استفاده کنیم. مدیرعامل جی ال ایکس، این گوشی را یک محصول باکیفیت دانست که با ویژگی‌ها و مشخصات روز خود مانند پشتیبانی از ۵G و دوربین‌های قدرتمند و هوش مصنوعی، می‌تواند با رقبای هم‌رده خود رقابت کند.

اما در اینجا ذکر دو نکته لازم است. اول این که برندهای زیادی در دنیا هستند که تولید محصولات خود را برون‌سپاری می‌کنند. یعنی شرکت دیگری در جای دیگری از دنیا محصول را تولید می‌کند و سپس این محصول با لوگو و برند شرکت سفارش‌دهنده به فروش می‌رسد. بنابراین این موضوع اصلا چیز عجیبی نیست، اما بهتر بود مدیران جی ال ایکس به جای این که گوشی‌های خود را به عنوان یک محصول ایرانی معرفی کنند، قبلا از هر چیزی و قبل از این که سروصدا و جنجال‌هایی به وجود بیاید، واقعیت‌ها را می‌گفتند.

جنرال لوکس شاهین 3

گوشی Bphone A85 5G

دوم این که گفته می‌شود جنرال لوکس شاهین ۳ با قیمت حدود ۷.۵ میلیون تومان در بازار ایران به فروش خواهد رسید. سوال اینجاست که آیا شاهین ۳ با چنین قیمتی می‌تواند با استقبال کاربران ایرانی روبه‌رو شود؟ اگر نگاهی به قیمت گوشی‌های مختلف بیندازید، می‌بینید که گوشی‌های خوبی از برندهای مطرح مثل شیائومی و سامسونگ با این قیمت موجود هستند و این کار را برای انتخاب شاهین ۳ بسیار سخت می‌کند. البته شاهین ۳ روی کاغذ مشخصات بدی ندارد، اما احتمالا بیشتر کاربران محصولات برندهای پرفروش و مطرح را ترجیح می‌دهند.

Bphone A85 5G یک گوشی اصالتا ویتنامی است که احتمالا تاکنون اصلا نام آن را نشنیده بودید و در بازار جهانی حرفی برای گفتن ندارد و حالا این گوشی قرار است تحت برند جی ال ایکس و با نام شاهین ۳ با قیمت ۷.۵ میلیون تومان به رقابت با میان‌رده‌های جذاب موجود در بازار ایران بپردازد. نظر شما درباره شاهین ۳ و مشخصات و قیمت آن چیست و آیا حاضر هستید این گوشی را بخرید؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.