تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
کد خبر : 588554

معرفی کامل منطقه رویان مازندران + مکان‌های دیدنی

معرفی کامل منطقه رویان مازندران + مکان‌های دیدنی

منطقه رویان در کجا قرار دارد؟ آیا با منطقه زیبای رویان آشنایی دارید؟ قیمت خرید ویلا و زمین در شهر رویان چقدر است؟ جاذبه‌های گردشگری و دیدنی رویان استان مازندران چیست؟ طبیعت بکر جنگل‌های شمال، ساحل زیبای دریای خزر و آب و هوای مطلوب، از دلایلی است که این منطقه را در اولویت خرید ویلا

منطقه رویان در کجا قرار دارد؟ آیا با منطقه زیبای رویان آشنایی دارید؟ قیمت خرید ویلا و زمین در شهر رویان چقدر است؟ جاذبه‌های گردشگری و دیدنی رویان استان مازندران چیست؟ طبیعت بکر جنگل‌های شمال، ساحل زیبای دریای خزر و آب و هوای مطلوب، از دلایلی است که این منطقه را در اولویت خرید ویلا و زمین برای سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد. شهر‌های شمال کشور در روز‌های تعطیل سال، پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری است. با توجه به رفت و آمد زیاد به این شهر‌ها، بسیاری از خانواده‌ها برای خرید ویلا در مناطق مختلف شمال اقدام می‌کنند. در این مقاله از mhmelk با شهر ساحلی رویان آشنا می‌شویم. همچنین به بررسی شرایط سرمایه‌گذاری و مکان‌های تفریحی و توریستی آن می‌پردازیم. به طوری که با اطلاعات کافی، برای خرید ویلا و آپارتمان در این منطقه، تصمیم‌گیری کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

منطقه رویان کجاست؟

رویان نام جدید شهر علمده در استان مازندران است. این شهر در غرب این استان و کنار ساحل زیبای دریای خزر واقع شده است. منطقه رویان از سمت غرب به شهرستان نوشهر و از سمت شرق به شهرستان نور می‌رسد. در بخش شمالی این شهر دریای خزر و در جنوب آن رشته کوه‌های البرز قرار دارد.

شهر رویان، در گذشته نام منطقه وسیعی از مرکز و غرب مازندران بوده است. این منطقه حدود ۱۱۸ کیلومتر با شهر ساری، مرکز استان مازندران فاصله دارد. زبان مردم محلی رویان، گویش کجوری مازندرانی است. این منطقه در سال ۱۳۳۳ دارای شهرداری شد.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری رویان کدام است؟

شهر رویان در منطقه‌ای با قدمت زیاد قرار گرفته است. به همین دلیل علاوه بر ساحل دریای خزر و جنگل‌های سرسبز، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد. هر سال گردشگران و مسافران برای بازدید از آن‌ها به رویان سفر می‌کنند. در ادامه به بررسی این مکان‌های تفریحی می‌پردازیم.

پارک جنگلی رویان

پارک رویان با مساحت حدود ۲۰۵ هکتار در ارتفاع بالادست این شهر واقع شده است. در این پارک انواع درختان تنومند و زیبای جنگلی قرار دارد. آب و هوای خنک، رطوبت پایین، عدم وجود حشرات موذی و امکانات رفاهی و تفریحی، باعث شده پارک جنگلی هر سال میزبان مسافران و گردشگران بسیاری باشد. این منطقه با چشم انداز‌های زیبا به عنوان یکی از بهترین تفرجگاه‌های شمال محسوب می‌شود.

پارک جنگلی کشپل

یکی دیگر از پارک‌های جنگلی معروف منطقه رویان است که در ابتدای جاده آسفالتی لاویج در محور چمستان به آمل قرار دارد. پارک کشپل تا شهر رویان حدود یک ساعت فاصله دارد. حاشیه زیبای ساحل رودخانه لاویج رود، چشمه‌های پرآب و امکانات رفاهی مانند اغذیه فروشی، سرویس بهداشتی و فضای بازی کودکان این پارک را به مقصد مهمی برای تفریح تبدیل کرده است.

آبشار پری او

یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف منطقه رویان، آبشار آب پری یا پری او است. این آبشار در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر رویان به سمت جاده بلده و گردنه سیاه سنگ قرار دارد. جریان آب در شیب سنگی کوه در کنار درختان نزدیک به هم، منظره رویایی را پدید آورده است.

آبشار حرام او

آبشار حرام او یا آب مقدس، نام آبشاری در ۲۵ کیلومتری جاده‌ ییلاقی رویان به سمت بلده در استان مازندران است. این آبشار در کنار جاده قرار گرفته و ارتفاعی در حدود ۱۵ متر دارد. گلسنگ‌های زیبایی که روی سنگ‌های آن روئیده، زیبایی خاصی ایجاد کرده است.

آبشار کپ

یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین آبشار‌های رویان، آبشار کپ است. این آبشار در جنوب شهر رویان، در مسیر جاده رویان به بلده در روستای کپ قرار دارد. پس از طی کردن ۴۵ کیلومتر مسافت و گذر از مناطق گلندرود، وازک و سنگ نو، به این جاذبه طبیعی گردشگری می‌رسید.

معرفی کامل منطقه رویان مازندران + مکان‌های دیدنی

کلیسای آنتوان مقدس

این کلیسا یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر رویان است. این مکان مقدس در سال ۱۹۷۴ میلادی به دست ارامنه در شهرک ساحلی هایکاشن ساخته شده است. ساختمان آن یک بنای هشت ضلعی با دیوار‌های بیرونی سیمانی است.

شهرک‌های معروف منطقه رویان کدام است؟

رویان دارای شهرک‌های ساحلی و جنگلی معروفی است که آپارتمان و ویلا‌های بسیار زیبا و لوکس با بنا‌های کلاسیک و مدرن را در آن‌ها می‌توان یافت. در ادامه به برخی از این شهرک‌ها اشاره می‌کنیم. برای خرید ویلا در شهرک‌های رویان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شهرک‌های ساحلی رویان

شهرک فردوس، شهرک شقایق، شهرک صدف، شهرک اروشا، شهرک ساحلی ۱۱۰، شهرک شهر سرا، شهرک سینا، شهرک ساحل آرام،

شهرک‌های جنگلی رویان

شهرک جنگلی فردوس، شهرک ویلا شهر، شهرک افرا، شهرک ماهان، شهرک مروارید

معرفی کامل منطقه رویان مازندران + مکان‌های دیدنی

سؤالات متداول

قیمت خرید و فروش ویلا و زمین در شهر رویان چقدر است؟

نزدیک بودن این شهر به تهران، از دلایل افزایش خرید و فروش ویلا و زمین در رویان است. تنوع ویلا و آپارتمان در این منطقه، گزینه‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاری در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دریافت قیمت روز خرید ویلا رویان  ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری شهر رویان کدام است؟

ساحل زیبای دریای خزر، طبیعت سرسبز جنگل‌ها، آبشار کپ، آبشار آب پری، منطقه گلندرود، پارک جنگلی کشپل، کلیسای آنتوان مقدس و مراکز متنوع خرید تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی رویان است.

شهر رویان در کجا قرار دارد؟

منطقه ساحلی و زیبای رویان، نزدیک شهرستان نور و در ابتدای جاده نور به نوشهر قرار دارد.

چرا منطقه رویان برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا مناسب است؟

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، طبیعت زیبا و بکر، پارک‌های جنگلی و اماکن تاریخی از دلایل محبوبیت این شهر ساحلی برای سرمایه‌گذاری است. برای اطلاع از شرایط خرید ویلا جنگلی رویان و خرید زمین در رویان با کارشناسان ما در تماس باشید.

جمع‌بندی

منطقه رویان، در کنار ساحل زیبای دریای خزر و در استان مهم و توریستی مازندران قرار دارد. موقعیت جغرافیایی، آب و هوای مطبوع و دسترسی به جنگل‌های سرسبز رشته کوه البرز، این شهر را به یک مرکز گردشگری عالی تبدیل کرده است. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری یا خرید ملک با آینده عالی هستید، خرید ویلا در رویان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از شرایط سرمایه‌گذاری در شمال، با کارشناسان mhmelk تماس بگیرید. این مجموعه، با در اختیار داشتن افراد با تجربه و آشنا به منطقه مازندران، گزینه‌های مناسبی را برای خرید ویلا سیاهرود رویان یا جنگلی با شرایط ویژه در اختیار شما قرار می‌دهد. در این متن به بررسی شهر زیبای رویان پرداختیم. اگر سؤالی در این مورد دارید، در کامنتها برایمان بنویسید. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما در تصمیم‌گیری بهتر برای خرید ویلا و آپارتمان در شمال کمک کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.