تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۳۸
کد خبر : 60986

معرفی چهار صرافی ارز دیجیتال معتبر با بیشترین تعداد مخاطبان در ایران

معرفی چهار صرافی ارز دیجیتال معتبر با بیشترین تعداد مخاطبان در ایران

معرفی چهار صرافی ارز دیجیتال معتبر با بیشترین تعداد مخاطبان در ایرانبازارهای ارز دیجیتال تبدیل به داغ‌ترین و پرسودترین بازارهای جهانی در سال ۱۴۰۰ شده‌اند و طرفداران و سرمایه‌گذارن بسیاری را به خود جلب..

صرافی ارز دیجیتالمعرفی چهار صرافی ارز دیجیتال معتبر با بیشترین تعداد مخاطبان در ایران

بازارهای ارز دیجیتال تبدیل به داغ‌ترین و پرسودترین بازارهای جهانی در سال ۱۴۰۰ شده‌اند و طرفداران و سرمایه‌گذارن بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. با بالا گرفتن تب و تاب رمزارزها، صرافی‌های دیجیتال بسیاری وارد میدان شدند و تلاش کردند که خود را به عنوان یک صرافی معتبر معرفی کنند. اما آیا همه‌ی صرافی‌های دیجیتال که در حال تبلیغات هستند، معتبر و کارآمدند؟! پاسخ به این سوال را در کنار اطلاعات اولیه‌ی عمومی به شما داده و در آخر، دو صراف دیجیتال که در سطح جهانی معتبر بوده و در داخل ایران نیز قابل دسترسی هستند را به علاوه‌ی دو صرافی ارز دیجیتال اصلی ایرانی، به شما معرفی خواهیم کرد.

صرافی دیجیتال چیست و چه خدماتی میدهد؟

این مقاله، بخش کوچکی از مقاله ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران بوده که به همت وبسایت ایران-بروکر نگارش شده‌است. ما هم سعی می‌کنیم بخش‌های مهمتر آن را در اینجا بیان کرده و اطلاعات تکمیلی را برای شما ارائه کنیم. صرافی دیجیتال مکانی است که در آن، مرزارزها و توکن‌ها ارائه می‌شوند. رمزارزها نه تنها قابلیت خرید و فروش در دنیای واقعی را دارند (مثلا خرید محصولات تسلا با استفاده از بیتکوین شدنی است)، بلکه بیانگر مشارکت در یک پروژه‌ی بلاکچین هستند. توکن‌ها و رمزارزها، فصل مشترکی میان سرمایه‌گذاری و تجارت الکترونیک بوده و در آن واحد، هم سهام یک شرکت کامپیوتری هستند و هم بعضا همانند پول عمل می‌کنند.

صرافی دیجیتال، بستری است که علاقه‌مندان به رمزارزها در کنار یکدیگر جمع شده و با یکدیگر معامله می‌کنند. یعنی رمزارزی که در لیست صرافی دیجیتال قرار بگیرد، توسط مشتریان صرافی ارز دیجیتال، قابل معامله است. هرچقدر تعداد رمزارزهای لیست شده بیشتر بوده و تعداد کاربران بیشتر باشد، صرافی در کار خود موفق‌تر بوده و معتبر است. برای مثال، از بهترین صرافی‌های دیجیتال ایرانی در حال حاضر می‌توان به نوبیتکس، اوکی اکسچنج، رمزینکس، تبدیل و … اشاره کرد. اما این صرافی‌های ایرانی به ندرت بیش از ۳۰ رمزارز قابل معامله را در لیست خود ارائه کرده‌اند.

اما صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و خصوصا نامدارهای آن‌ها، حداقل ۴۵۰ رمزارز مختلف را در لیست خود قرار داده و هر هفته نیز از یکی دو توکن جدید رونمایی می‌کنند. بنابراین، بدیهی است که در حال حاضر (و شاید حتی در آینده)، تفاوت خدمات صرافی‌های داخلی و خارجی باعث شود که به سراغ گرفتن خدمات از صرافی‌های خارجی برویم. بطور خیلی خلاصه، صرافی‌های دیجیتال باید لیست بلند و بالایی از رمرارزها را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند و علاوه بر آن، باید کمترین میزان کارمزد از معاملات را اعمال کنند. هر صراف دیجیتالی که این دو ویژگی را داشته باشد، جزو صرافی‌های برتر قرار خواهد گرفت (صد البته که باید از عملکرد و اعتبار آن مطمئن بود!).

بهترین صرافی های دیجیتال خارجی

احتمالا نام صرافی دیجیتال بایننس و داستان اجباری شدن احراز هویت در آن به گوش شما خورده باشد. بایننس تا پیش از اینکه همه‌ی راه‌ها را به روی ایرانیان ببندد، بهترین انتخاب برای ورود به دنیای رمزارزها بود، اما بعد از اعمال فشار توسط نهادهای نظارتی و تسلیم شدن این صرافی دیجیتال، از لیست صرافی‌های خوب برای ایرانیان خارج شد. اما جای نگرانی نیست، چرا که صرافی‌های دیگر به سرعت توانستند جای خالی بایننس را برای ایرانیان پر کنند. حتی می‌توان گفت که این اتفاق، نوعی خیریت را برای ایرانیان به همراه داشت. چرا که باعث شد روش‌های راحت‌تر و بدون دغدغه را پیش روی ایرانیان بگذارد!

کوینکس

امروزه تقریبا نام هنگ کنگ با رمزارزها درهم آمیخته و از این منطقه به عنوان مهد رمزارزها یاد می‌شود. صرافی دیجیتال کوینکس در هنگ کنگ و در سال ۲۰۰۷ میلادی تاسیس شد. اما جالب است که بدانید، کوینکس پیش از راه‌اندازی پلتفرم معاملات صرافی دیجیتال، استخر ماینینگ اختصاصی خود را داشت و همان زمان‌ها نیز مشتریان زیادی را توانسته بود به خود جذب کند. اما در سال ۲۰۱۷ میلادی بود که یکی از اولین پلتفرم‌های ارز دیجیتال که واقعا به آرمان‌های بلاکچین پایبند بود، راه‌اندازی شد.

شاید ندانید، اما هدف اصلی بلاکچین‌ها، از بین بردن انحصار و تمرکز بود. بلاک‌چین‌ها برای مقابله با تمرکز و قدرت بانک‌ها و نهادهای سیاسی و اقتصادی ایجاد شدند و یک سامانه یا سیستم ضد هک، بدون مالک و در عین حال گسترده را ایجاد کردند. این نکته که سال‌ها بعد، پلتفرم معامله‌ی توکن رمزارزها (بایننس) تسلیم فشارهای خارجی شده و احراز هویت را اجباری کند، خود شکستی در مسیر بلاکچین‌ها و توکن‌ها بود. اما کوینکس هنوز هم به این آرمان پایبند بوده و به نقل از مدیرعاملش، هیچوقت قرار نیست که احراز هویت را اجباری کند و این همان خبر خوشی بود که باعث شد سیل عظیمی از کاربران ایرانی، رهسپار این پلتفرم قدرتمند شوند.

صرافی ارز دیجیتال

اتفاق بدی که برای کوینکس افتاد

همین یک ماه پیش، وقتی تعداد کاربران ایرانی این صرافی دیجیتال بسیار زیاد شد، متاسفانه سایت و اپلیکیشن آن در ایران فیلتر شد! این اتفاق عجیب و نادر که فقط برای صرافی کوینکس رخ داد و از طرف اینترنت ایران بود، نتوانست تاثیر منفی بر عملکرد آن بگذارد، اما به هر حال کار را برای خرید و فروش کردن رمزارزها، اندکی سخت کرد. با این حال، هنوز هم این صرافی، بهترین انتخاب برای ایرانیان است، چرا که نه تنها احراز هویت اجباری نیست، بلکه امکان احراز هویت ایرانیان نیز ممکن بوده و تنها با ارائه‌ی تصویر مدرک شناسایی خود می‌توانید یک حساب وریفای شده و با تمام امکانات داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با کوینکس و یادگیری مراحل ثبت نام و همچنین گرفتن کد معرف و کاهش هزینه‌های معاملاتی، برروی لینک کلیک کنید.

صرافی کوکوین

اولین روزهایی که حساب کاربران ایرانی در بایننس با مشکل روبرو شده بود، بسیاری از تریدرها مستقیما به سراغ کوکوین رفتند. این صرافی دیجیتال نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی و در همان هنگ کنگ تاسیس شده است. این صرافی با شعار “صرافی مردمی” کار خود را آغاز کرده و سبد دارایی‌های آن قابل قبول (و حتی عالی!) بوده و تا کنون بیش از ۵۰۵ رمزارز مختلف در آن لیست شده است.

اگرچه ایرانیان نمی‌توانند در این صرافی دیجیتال احراز هویت کنند، اما این به معنای وجود مشکل در انجام معاملات نبوده و با اکانت وریفای نشده نیز تقریبا به همه چیز دسترسی خواهید داشت. سقف برداشت روزانه برای حساب وریفای نشده معادل ۵ بیتکوین بوده که فکر می‌کنیم کاملا کافی باشد! نکته‌ی جالب توجه در این صرافی، تعداد کاربران آن است. از هر چهار فردی که رمزارز دارد، حتما یک نفر از آن‌ها در صرافی کوکوین حساب دارد! آمار جالبی است، نه؟! یک چهارم تمامی دارندگان رمزارز، مشتری “صرافی مردمی” هستند.

صرافی ارز دیجیتال

صرافی کوکوین تمام ویژگی‌های بهترین صرافی دیجیتال برای ایرانیان را داشته و شاید تنها مشکل آن، انجام ندادن احراز هویت برای ایرانیان بوده که احتمالا همه‌ی ما به این موضوع عادت کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با صرافی کوکوین و دریافت کد معرف برای کاهش هزینه‌های معاملاتی (البته پس از ثبت نام!) برروی لینک کلیک کنید.

دو صرافی تراز اول جهانی را به شما معرفی کردیم، حال در راستای حمایت از محصولات داخلی، اجازه دهید چند صرافی دیجیتال ایرانی را نیز به شما معرفی کنیم.

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

پیش از هر چیزی ابتدا اجازه دهیم بار دیگر یادآوری کنیم که اگرچه صرافی‌های دیجیتال ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی قطعا حرفی برای گفتن ندارند، اما از حق نگذریم، پیشرتف این پلتفرم‌های معاملاتی در این سال‌ها واقعا شگفت‌انگیز بوده و به نظر می‌رسد که آینده‌ی درخشانی خواهند داشت.

نوبیتکس

نوبیتکس یکی از اولین و پرمخاطب‌ترین صرافی های دیجیتال ایرانی بوده و به همین جهت، تعداد کاربران آن بالاست. زیاد بودن تعداد کاربران به این معناست که برای خرید و فروش، حتما کسی پیدا می‌شود که سفارش شما بردارد و قطعا این نکته، بسیار مهم است! کارمزد پایه برای انجام هر معامله در صرافی نوبیتکس، ۰.۳۵ درصد بوده که از هر دو طرف معامله کسر می‌شود. با گذر زمان و افزایش سطح معاملات، این عدد به ۰.۱ درصد نیز کاهش پیدا خواهد کرد (اما باید زیاد معامله کنید!).

نوبیتکس دو مشکل اساسی (حتی در مقایسه با صرافی‌های ایرانی) دارد، اول اینکه فرآیند احراز هویت درآن نسبتا طولانی بوده و همچنین لیست آن چنگی به دل نمی‌زند. حتی با آپدیتی به تازگی ارائه کرده است، هنوز هم رمزارزهای محدودی را برای خرید و فروش ارائه کرده است. برای آشنایی بیشتر با نوبیتکس، به وبسایت ایران بروکر مراجعه کرده و کد معرف را نیز دریافت کنید تا هزینه‌ی معاملات شما کمتر شود.

اوکی اکسچنج

اوکی اکسچنج، دو سال قبل از نوبیتکس تاسیس گردید، اما بخاطر محدود کردن خدمات به فروش / خرید رمزارزها (به عنوان یک وبسایت و نه به عنوان پلتفرم رمزارزی)، نتوانست مشتریان زیادی را جذب کند، این کار تا زمانی ادامه پیدا کرد که تقریبا بازی را به سایر رقبای خود واگذار کرده بود. اما در چند سال بعد، توانست دوباره تبدیل به یکی از صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی شود. برای مثال، اوکی اکسچنج نسخه‌ی ios اپلیکیشن خود را ارائه کرده تا کاربران گوشی‌های آیفون هم بتوانند از خدماتش استفاده کنند. اما نوبیتکس هنوز هم این امکان را ارائه نکرده است. به نظر می‌رسد اگر OK-EX با همین مسیر جلو برود، احتمالا بتواند دوباره تبدیل به یکی از صرافی‌های دیجیتال اصلی در ایران شود. برای آشنایی بیشتر با این صرافی ایرانی، به وبسایت ایران-بروکر مراجعه کره و کد معرف خود را نیز بردارید تا معاملات شما با هزینه‌ی کمتری انجام شود

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.