تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 67099

معرفی پیکاپ جک T8 یا KMC T8 کرمان موتور؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

معرفی پیکاپ جک T8 یا KMC T8 کرمان موتور؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

معرفی پیکاپ جک T8 یا KMC T8 کرمان موتور؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمتپیکاپ جک T8 به عنوان یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات KMC T8 کر..

معرفی پیکاپ جک T8 یا KMC T8 کرمان موتور؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

پیکاپ جک T8 به عنوان یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات KMC T8 کرمان موتور آشنا می‌شویم.

شرکت چینی جک در سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شد و جزو برندهای باسابقه در حوزه تولید کامیون‌های سایز متوسط تجاری محسوب می‌شود، اما این خودروساز طی دهه گذشته به شکل جدی به ساخت خودروهای سواری روی آورده و در سبد محصولات آن اکنون خودروهای سواری مختلفی چون جک جی ۴، جی ۵ و جی ۶ در کنار شاسی بلندهای جک اس ۷، اس ۳ و اس ۵ به چشم می‌خورد. این خودروساز چینی دو وانت پیکاپ تی ۶ و تی ۸ را به همراه تعدادی ون نیز به بازار عرضه می‌کند.

جک T8

در حالی که در بسیاری از بازارهای جهان بازار وانت‌ها بسیار پررونق است، در بازار ایران نیز به دلیل استقبال پایین مشتریان شاهد حضور پررنگ این نوع از خودروها سیستم. در واقع شرکت‌های مختلف کامیونت‌ها را بهتر از پیکاپ وانت‌ها می‌دانند و در حوزه کشاورزی نیز همچنان وانت‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود کم رونق بودن این بازار، کرمان موتور مدتی قبل طی همکاری با شریک چینی خود پیکاپ وانت جک T8 را با نام کی ام سی T8 به بازار ایران عرضه کرد تا بتواند به این بازار رونق ببخشد. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات این پیکاپ چینی آشنا کنیم.

معرفی پیکاپ جک T8 یا KMC T8 کرمان موتور

طراحی ظاهری

جک T8

طول پیکاپ T8 حدود ۵۳۲۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۸۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۸۳۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز ۳۰۹۰ میلی متر اعلام شده است. طراحان این خودروساز چینی برای بخش بار آن یک طرح مربعی در نظر گرفتند که اندازه هر ضلع آن به ۱۵۲۰ میلی‌متر می‌رسد. شرکت جک این پیکاپ را در دو مدل تک و دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌کند که وزن خالص آن بسته به نوع خودرو حدود ۱۸۲۵ تا ۱۹۴۰ کیلوگرم اعلام شده است. همچنین این پیکاپ چینی می‌تواند تا ۹۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند.

جک T8

در نمای جلو شاهد چراغ‌های اسپرت با گوش‌های تیز هستیم که به نظر می‌رسد طراحان آنها را از تویوتا هایلوکس الهام گرفتند. همچنین جلوپنجره بزرگ به همراه عناصر کرومی براق به طرح پیکاپ‌های آمریکایی به ویژه شرکت جی ام سی شباهت دارد. نوار LED روشنایی روز و مه‌شکن‌های مثلثی که در گوشه‌های سپر نصب شده جزو نکات مثبت طراحی بخش جلو محسوب می‌شود. همچنین طراحان با استفاده مناسب از مواد مشکی رنگ پلاستیکی باعث شدند نمای این خودرو بیش از پیش مدرن به نظر برسد.

جک T8

پیکاپ T8 در بخش کناری و عقب از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد. طراحان جک برای نمای عقب چراغ‌هایی با حالت عمودی و رنگ قرمز را در نظر گرفتند که به وانت‌های ساخت نیسان موجود در بازار ایران شباهت دارد. از سایر جزئیات طراحی نسخه عرضه شده در بازار ایران این پیکاپ چینی می‌توان به یک دستگیره برای باز کردن در بار عقب، رکاب ورود به کابین، گیره‌های نگه‌دارنده طناب در دو طرف خودرو، پوشش پلاستیک سخت برای بخش بار و رینگ‌های ۱۸ اینچی اشاره کرد.

طراحی داخلی

جک T8

کابین پیکاپ جک T8 بر خلاف نمای بیرونی آنچنان جذاب به نظر نمی‌رسد. طراحان برای پنل پشت فرمان طرح سیلندری را در نظر گرفتند که یک طرح قدیمی محسوب می‌شود و چینش عناصر روی داشبورد نیز به پیکاپ وانت‌های روز جهان شباهتی ندارد. البته طبق تصاویر رسمی منتشر شده از این خودرو می‌توان گفت طراحان برای صندلی‌ها، بخش میانی داشبورد و قسمت‌هایی از تودری‌های جلو از چرم مصنوعی استفاده کردند که باعث جذابیت کابین شده است.

جک T8

به طور کلی کابین پیکاپ جک T8 بر خلاف سایر رقبا آنچنان هیجان‌انگیز نیست. از نکات برجسته کابین این خودرو فقط می‌توان به نمایشگر لمسی ۸ اینچی و عناصر نقره‌ای رنگ تزئینی روی داشبورد اشاره کرد. البته این خودرو از استارت دکمه‌ای نیز بهره می‌برد، اما ترمز دستی آن اهرمی و غیر برقی بوده که آن را برای خودروهای امروزی باید یک نقطه ضعف دانست.

جک T8

گفتنی است طراحان جک طراحی داخلی این پیکاپ را از سال ۲۰۲۰ میلادی به شکل کامل تغییر داده‌اند. این خودروساز در نمای داشبورد و اجزای الکترونیک کابین تغییراتی را در نظر گرفته که باعث جذابیت آن شده است، اما این نسخه هنوز به بازار ایران راه پیدا نکرده است. نسخه جدید این پیکاپ با نمایشگر لمسی بزرگ و پنل پشت فرمان دیجیتالی در بازارهای چین و روسیه به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی

جک T8

شرکت جک پیکاپ T8 را در دو مدل با موتورهای بنزینی و دیزلی به فروش می‌رسند. با توجه به این که برخی از خودروهای گازوئیل‌سوز چینی نظیر وانت فوتون تونلند مونتاژی توسط ایران خودرو با سوخت ایران سازگاری دارند، احتمال دارد کرمان موتور نسخه دیزلی این پیکاپ چینی را به بازار ایران عرضه کند. البته نسخه‌های دیزلی جک T8 نسبت به مدل بنزینی دارای موتور ضعیف‌تر و مصرف سوخت کمتری بوده و با قیمت کمتری نیز به فروش می‌رسند.

جک T8

نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. برای مدل دیزلی نیز یک موتور ۱.۹ لیتری توربوشارژ در نظر گرفته شده که قدرتی برابر با ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

جک T8

با در نظر گرفتن وزن و سطح آیرودینامیک این خودرو انتظار می‌رود مدل بنزینی این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت ۱۲ تا ۱۴ ثانیه طی کند و نسخه دیزلی نیز ظرف مدت حدود ۱۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. گفتنی است کرمان موتور از دی سال ۱۳۹۹ پیکاپ جک T8 را در مدل دو دیفرانسیل به همراه موتور توربوشارژ بنزینی و گیربکس دستی ۶ سرعته در قالب طرح پیش فروش به بازار عرضه کرد.

امکانات

جک T8

شرکت جک این پیکاپ را در دو نوع تک و دو دیفرانسیل تولید و به بازار عرضه می‌کند. این خودرو از تایرهایی با عرض ۲۶۵ میلی‌متر و فاق ۶۰ درصد بهره می‌برد و به همین دلیل مدل‌های دو دیفرانسیل این خودرو در مسیرهای دشوار خارج از جاده توانایی‌های مناسبی را ارائه خواهند داد. ضمن این که مدل دو دیفرانسیل پیکاپ جک T8 از قفل برق دیفرانسیل عقب نیز بهره می‌برد که برای تردد در مسیرهای لغزنده و ناهموار بسیار مناسب است.

جک برای مدل‌های آپشنال این خودرو فناوری مدیریت تعادل (ESC)، سیستم تقسیم نیروی ترمز (EBD) و ترمز ضد قفل (ABS) را در نظر گرفته است که فناوری ESC با قابلیت‌های مهم خود از واژگونی خودرو یا انحراف آن در زمان ترمزگیری در مسیرهای لغزنده جلوگیری خواهد کرد. دوربین ضبط فیلم پشت آینه میانی، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه به عنوان سایر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

جک T8

طبق لیستی که در وب‌سایت کرمان موتور منتشر شده، از امکانات پیکاپ جک T8 می‌توان به دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، قفل ایمنی کودک، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی و قفل خودکار، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC، سیستم کنترل کشش TCS،سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS، صندلی راننده با تنظیم دستی در شش جهت، صندلی چرمی، کامپیوتر سفری، تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر و کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان اشاره کرد.

جک T8

این پیکاپ چینی بازار ایران از امکانات دیگری چون قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت، فرمان هیدرولیکی با پوشش چرمی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و دارای گرمکن، مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقب LED، چراغ‌های جلو زنون، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، اتولایت، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، جک بادی نگهدارنده درب موتور، عایق در موتور، بلوتوث، دارای شش بلندگو، سیستم پخش MP5 با ورودی USB، تریم داخلی مشکی، چراغ روشنایی در روز، رکاب جانبی، محافظ بخش بار، محافظ قسمت بار، گرمکن شیشه عقب، شیشه بالابر برقی Power Window، صندلی کمک راننده با تنظیم دستی در چهار جهت بهره می‌برد.

قیمت و رقبا

شرکت جک مدل‌های مختلف پیکاپ T8 را در بازار چین با قیمت ۱۳ هزار تا ۲۰ هزار دلار به مشتریان عرضه می‌کند. در ایران نیز این این خودرو در مدل دو دیفرانسیل بنزینی و دنده دستی با نام کی ام سی T8 و با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

از رقبای جک T8 کرمان موتور در بازار ایران می‌توان به آمیکو آسنا اشاره کرد که قیمت آن حدود ۹۲۰ میلیون تومان است. پیکاپ آسنا از پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و سیستم دو دیفرانسیل بهره می‌برد. همچنین قیمت آمیکو آسنا در مدل گیربکس اتوماتیک به ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

علاوه بر این، پیکاپ کلوث مکث موتور که اخیرا به بازار عرضه شده نیز با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان رقیب جدیدی برای جک T8 کرمان موتور محسوب می‌شود. پیکاپ کلوت به یک موتور ۲.۴ لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین این خودرو صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را نیز ظرف مدت ۱۱ ثانیه طی می‌کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.