تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر : 71270

معرفی پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

معرفی پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

معرفی پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمتایران خودرو قرار است به زودی پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس را راهی بازار کند. در ادامه مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو را ببینید.
..

معرفی پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

ایران خودرو قرار است به زودی پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس را راهی بازار کند. در ادامه مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو را ببینید.

یکی از محصولات جدید ایران خودرو که به تازگی با موتور جدید در خط تولید قرار گرفته، پژو پارس XU7 پلاس است. این موتور جدید، نمونه ارتقایافته موتور XU7JP13 است. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم به تفاوت میان این دو نوع پیشرانه نیز بپردازیم و توضیح جامعی در خصوص پژو پارس سال جدید بدهیم.

مشخصات فنی پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس

محصول جدید ایران خودرو، پژو پارس ایکس یو ۷ پلاس است که با موتور جدید و به‌روزرسانی شده XU7P راهی بازار خواهد شد. این موتور می‌تواند حداکثر ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. توان و نیروی محرکه پیشرانه این خودرو از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس

از جمله تفاوت‌ها و تغییراتی که در پیشرانه XU7P در مقایسه با مدل اولیه این موتور، XU7I3 مشاهده می‌شود می‌توان به قالپاق سوپاپ، لوله هواکش، محفظه فیلتر و منیفولد هوا اشاره کرد. همچنین یکسری اصلاح تغییرات نظیر میل سوپاپ و سرسیلندر، سایز دیسک و صفحه کلاچ، پوسته یاتاقان، میل لنگ، مجموعه شاتون، رینگ و پیستون، روغن موتور، مسیر گازهای خروجی در این خودرو دیده می‌شود.

طبق آنچه در مورد مشخصات فنی گفته شده، شمع و تسمه نیز ارتقا یافته و پیشرفت کرده است. گفتنی است که بر اساس شواهد امر، قدرت پیشرانه نسبت به قبل چندان تغییر خاصی نکرده و تنها مزیت این قسمت مربوط به کاهش مصرف سوخت است. سیکل ترکیبی مصرف سوخت پژو پارس سال ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. (یکی از مشکلات نسخه قبلی پژو پارس، مصرف سوخت بالای آن بود.)

امکانات پژو پارس XU7 پلاس

پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس

در ادامه لیستی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی محصول جدید ایران خودرو را معرفی می‌کنیم. در مجموع این امکانات شامل موارد زیر خواهد بود:

آینه‌های جانبی برقی راهنمادار، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، تزئینات تریم دو رنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه‌ای، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده عقب، رینگ و لاستیک فولادی، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و (EBD)، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی رادیو پخش، چراغ مه شکن جلو و عقب و چراغ نقشه‌خوان.

طراحی ظاهری پژو پارس XU7 پلاس

از مشاهده این خودرو و مقایسه کلی آن با مدل‌های قبلی می‌توان این گونه برداشت کرد که ایران خودرو قصد دست زدن به ترکیب پارس را نداشته و خواسته همان شکل و شمایل قبلی را با موتور ارتقایافته تری راهی بازار کند. بنابراین به لحاظ طراحی نه در ظاهر بیرونی و نه کابین، شاهد تغییرات خاصی نیستیم.

به هر حال دست زدن به ترکیب و طراحی جاافتاده پارس ریسک زیادی می‌طلبد و ایران خودرو قصد ندارد در این زمینه ریسک کند. اکنون این سدان پرطرفدار همچنان با همان ظاهر قدیمی در خدمت مشتریان وفادارش است.

قیمت پژو پارس XU7 پلاس

همان‌طور که می‌دانید قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش محصولات خود، قیمت پژو پارس XU7 پلاس را از درب کارخانه، ۱۸۴ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان اعلام کرده است. حالا قیمت همین خودرو در بازار آزاد به ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

پژو پارس سال با موتور XU7 پلاس

با این حساب مولفه‌ها و متغیرهای بسیاری در بازار وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت. باید دید پس از عرضه خودرو در بازار آزاد، فعالان و یا به اصطلاح دلالان با چه واکنشی رو به رو خواهند شد. لازم به ذکر است که اگر تحریم‌های ظالمانه برداشته شود، مسلماً تفاوت قیمت میان بازار آزاد با کارخانه بسیار کمتر از شرایط کنونی خواهد شد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم، یکی از مشکلات عمده پژو پارس در نسخه‌های قبلی میزان مصرف سوخت خودرو و سوختن واشر سرسیلندر آن بوده است. اگر این مشکلات با ارتقای پیشرانه و مشخصات فنی رفع شده باشد، می‌توان روی آینده و بازار این خودرو نیز حساب باز کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.