تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۵۸
کد خبر : 60976

معرفی و مقایسه مشخصات فنی پیکاپ های جدید بازار ایران

معرفی و مقایسه مشخصات فنی پیکاپ های جدید بازار ایران

معرفی و مقایسه مشخصات فنی پیکاپ های جدید بازار ایراناخیرا در سگمنت پیکاپ های سایز بزرگ بازار ایران تنوع مناسبی به وجود آمده و شاهد رقابت تنگاتنگی میان آنها هستیم. در ادامه پیکاپ های جدید بازار را از ل..

پیکاپ های جدیدمعرفی و مقایسه مشخصات فنی پیکاپ های جدید بازار ایران

اخیرا در سگمنت پیکاپ های سایز بزرگ بازار ایران تنوع مناسبی به وجود آمده و شاهد رقابت تنگاتنگی میان آنها هستیم. در ادامه پیکاپ های جدید بازار را از لحاظ ابعاد و مشخصات فنی مقایسه خواهیم کرد.

طی سال‌های اخیر سگمنت پیکاپ های سایز بزرگ نیز همانند سدان‌ها و شاسی بلندها مورد توجه خودروسازان مختلف قرار گرفت. در واقع شرکت آمیکو با عرض پیکاپ آسنا در این بازار توانست به این بازار رونق بخشد و به فروش مناسبی نیز دست پیدا کند. به تازگی مکث موتور نیز با عرضه محصول جدیدی رقابت در این حوزه را به اوج خود رسانده است.

پیکاپ های جدید بازار ایران از قابلیت‌های آنرود و آفرود مناسبی بهره می‌برند و با سایز بزرگ خود می‌توانند به خوبی به نیاز مشتریان این حوزه پاسخ دهند. در همین راستا با توجه به این که تنوع مناسبی در این بازار به وجود آمده، قصد داریم پیکاپ های جدید بازار ایران را از لحاظ ابعاد و مشخصات فنی مورد مقایسه قرار دهیم.

در این مقاله ۶ پیکاپ جدید بازار ایران از جمله پیکاپ کلوت مکث موتور، پیکاپ کرمان موتور جک تی ۸، پیکاپ دیار خودرو وینگل ۵، پیکاپ آمیکو آسنا، پیکاپ فوتون تونلند و پیکاپ بهمن موتور کاپرا را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. با گجت نیوز همراه باشید.

مقایسه ابعاد پیکاپ های جدید بازار ایران

نام خودروطولعرضارتفاعفاصله محوری
پیکاپ مکث موتور کلوت۵۳۳۰ میلی‌متر۱۸۷۰ میلی‌متر۱۸۶۴ میلی‌مترفاصله محور طولی (۳۱۰۰ میلی‌متر) فاصله محور عرضی (۱۵۸۰ میلی‌متر)
پیکاپ کرمان موتور KMC T8۵۲۳۲ میلی‌متر۱۸۸۰ میلی‌متر۱۸۳۰ میلی‌مترفاصله محور طولی (۳۰۹۰ میلی‌متر) فاصله محوری عرضی (۱۵۷۰ میلی‌متر)
پیکاپ دیارخودرو وینگل ۵۵۰۴۰ میلی‌متر۱۸۰۰ میلی‌متر۱۷۳۰ میلی‌مترفاصله محور طولی ۳۰۵۰ میلی‌متر
پیکاپ آمیکو آسنا۵۵۶۰ میلی‌متر۱۸۴۰ میلی‌متر۱۸۴۰ میلی‌مترفاصله محور طولی (۳۰۴۵ میلی‌متر) فاصله محوری عرضی (۱۵۴۰ میلی‌متر)
پیکاپ فوتون تونلند۵۳۱۰ میلی‌متر۱۸۸۰ میلی‌متر۱۸۷۰ میلی‌مترفاصله محور طولی (۳۱۰۵ میلی‌متر) فاصله محوری عرضی (دو مدل F و R به ترتیب ۱۶۰۰ میلی متر و ۱۵۸۰ میلی متر)
پیکاپ بهمن موتور کاپرا۵۰۸۰ میلی‌متر۱۷۵۰ میلی‌متر۱۷۳۵ میلی‌مترفاصله محور طولی (۳۱۰۰ میلی‌متر) فاصله محور عرضی (۱۵۱۰ میلی‌متر)

مقایسه مشخصات پیکاپ های جدید بازار ایران

پیکاپ کلوت

پیکاپ های جدید

مکث موتور برای پیکاپ کلوت یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. از سایر مشخصات فنی این پیکاپ می‌توان به گیربکس شش دنده، دو دیفرانسیل سه حالته و قفل دیفرانسیل مکانیکی اشاره کرد.

پیکاپ جک T8

پیکاپ های جدید

پیکاپ جک T8 که با نام کی ام سی تی ۸ نیز شناخته می‌شود از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس ۶ سرعت دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. محور دو دیفرانسیل و قفل دیفرانسیل مکانیکی نیز از سایر ویژگی‌های فنی این پیکاپ کرمان موتور محسوب می‌شوند.

پیکاپ وینگل ۵

پیکاپ های جدید

شرکت دیار خودرو برای پیکاپ وینگل ۵ یک موتور ۲.۴ لیتری میتسوبیشی را در نظر گرفته که قادر به تولید قدرتی معادل ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر است. قدرتی تولیدی نیز توسط گیربکس ۵ سرعت دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو با دیفرانسیل ۳ حالته بدون قفل دیفرانسیل قابل سفارش است.

پیکاپ آمیکو آسنا

پیکاپ های جدید

این پیکاپ معروف بازار نیز از یک موتور ۲.۴ لیتری میتسوبیشی با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مشتریان می‌توانند آن را با گیربکس ۶ سرعت دستی و ۲ دیفرانسیل با قفل مکانیکی خریداری کنند.

پیکاپ فوتون تونلند

پیکاپ های جدید

پیکاپ فوتون تونلند با موتور بورگوارد ۲ لیتری توربو به بازار عرضه شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. ایران خودرو دیزل این خودرو را با گیربکس ۵ سرعت و محور دو دیفرانسیل ۳ حالته به فروش می‌رساند.

پیکاپ کاپرا

پیکاپ های جدید

بهمن موتور برای پیکاپ کاپرا یک موتور ۲.۴ لیتری میتسوبیشی را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۵ سرعت دستی قدرت را به چرخ‌ها خواهد رساند. مشتریان می‌توانند این خودرو را با محور دو دیفرانسیل و بدون قفل دیفرانسیل سفارش دهند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.