تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر : 66330

معرفی موتور برق و بررسی ۲ محصول پرطرف دار آن

معرفی موتور برق و بررسی ۲ محصول پرطرف دار آن

موتور برق بنزینی : اکثر موتور برق‎ها با بنزین یا گازوئیل کار می‏کنند، بسیار ارزان هستند و مصرف بسیار کمی دارند. البته ژنراتورهای گاز طبیعی و خورشیدی نیز وجود دارند. موتور برق بنزینی از یک موتور بنزینی به عنوان منبع انرژی استفاده می‎کند و با حرکت روتور ژنراتور برای قطع خطوط القایی مغناطیسی، جریان الکتریکی …

موتور برق بنزینی : اکثر موتور برق‎ها با بنزین یا گازوئیل کار می‏کنند، بسیار ارزان هستند و مصرف بسیار کمی دارند. البته ژنراتورهای گاز طبیعی و خورشیدی نیز وجود دارند. موتور برق بنزینی از یک موتور بنزینی به عنوان منبع انرژی استفاده می‎کند و با حرکت روتور ژنراتور برای قطع خطوط القایی مغناطیسی، جریان الکتریکی تولید می‎کند. موتور برق‎های بنزینی را می‎توان به طرق مختلف مورد استفاده قرار داد. چه در باغ، چه در محل ساخت و ساز، در سفر با قایق و یا در هنگام کمپینگ. همچنین به دلیل اندازه جمع و جور آن، حمل و نقل آن نیز بسیار آسان است.

موتور برق‎های بنزینی به دلیل روش‎های مختلف تنظیم ولتاژ به دو دسته ژنراتور براش و ژنراتور بدون جاروبک تقسیم می‎شوند. موتور برق بنزینی عمدتاً از موتور بنزینی، استاتور و روتور ژنراتور، تنظیم کننده یا خازن ولتاژ و پانل کنترل تشکیل شده است.

هنگام خرید موتور برق‎های بنزینی، به این نکته توجه داشته باشید که موتور برق‎های ۲ زمانه و ۴ زمانه معروف هستند. موتور برق‎های چهار زمانه می‎توانند کارهای بیشتری انجام دهند و می‎توانند از بنزین معمولی به عنوان سوخت استفاده کنند. در مقابل، موتور برق‎های دو زمانه از مخلوط بنزین و روغن نیرو می‎گیرند. محبوب‎ترین موتورهای دو زمانه در اسکوتر و موتور سیکلت تعبیه شده است.

 

چگونه موتور برق بنزینی مورد نیاز خود را انتخاب کنیم؟

توان خروجی

توان خروجی ممکن است بسته به مدل موتور برق متفاوت باشد. موتور برق‎های بنزینی می‎توانند نیازهای برق کمتر از ۱۰۰۰ وات (یا حتی کمتر) و حتی تا ۱۵۰۰۰ وات (یا حتی بیشتر) را برآورده کنند.

ظرفیت مخزن سوخت

اندازه مخزن سوخت با توان خروجی موتور برق نسبت مستقیم دارد. در مقایسه با موتور برق‎هایی با توان خروجی بالا، موتور برق‏هایی با توان خروجی پایین دارای مخزن بنزین کوچکتری خواهند بود.

 

قابلیت حمل

موتور برق‎های قابل حمل با چرخ و دسته در بازار وجود دارد. این نوع موتور برق‎ها را می‎توان به راحتی از مکانی به مکان دیگر حمل کرد.

 

 

 

مزایا و معایب موتور برقهای بنزینی

مزایا:

اندازه کوچک، سبک وزن، حمل آسان

مقدار دسی بل کم، بی صدا در حین کار

سیستم تنظیم خودکار ولتاژ پایدار و سیستم هشدار روغن استفاده از آن را آسان می‎کند.

 

معایب:

نسبت به موتور برق‎های دیزلی سوخت بیشتری مصرف می‎کند

در مقایسه با موتور برق‎های دیزلی، بنزین بسیار قابل اشتعال است و میزان آلایندگی آن اندکی بالاتر است.

حجم موتور آن، کمتر از موتور برق‎های دیزلی است.

معرفی موتور برق و بررسی 2 محصول پرطرف دار آن

دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو ترکیبی از یک موتور دیزلی با یک ژنراتور الکتریکی است. در دنیای امروز که قیمت سوخت در نتیجه افزایش تقاضا و کاهش عرضه در حال افزایش است، شما باید یک سوخت مقرون به صرفه را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنید.

قیمت سوخت دیزل نسبتاً بالاتر از بنزین است، اما گازوئیل چگالی انرژی بالاتری دارد، یعنی در مقایسه با همان حجم بنزین، انرژی بیشتری می‌توان از دیزل استخراج کرد.

 

مزایای دیزل ژنراتور ولوو

موتورهای ژنراتور ولوو از فناوری کنترل کامل تزریق سوخت الکترونیکی با عملکرد بالا و قابلیت اطمینان بالا استفاده می‎کنند. آنها دارای مزایای عملکرد راه‎اندازی خوب، پایداری ولتاژ، عملکرد قابل اعتماد، انتشار آلودگی پایین، سر و صدای کم، تعمیر و نگهداری راحت و راندمان خوب هستند. در مقایسه با محصولات مشابه، دارای عملکرد بهتر، کیفیت بهتر و خدمات تضمین شده بیشتری هستند.

دیزل ژنراتورهای ولوو در مقایسه با موتور برق بنزینی به دلایل زیر بسیار کارآمدتر و ارجح‎تر هستند:

موتورهای دیزلی مدرن بر معایب مدل‎های قبلی که سروصدای بالاتر و هزینه‎های تعمیر و نگهداری دارند غلبه کرده‏اند. در مقایسه با موتورهای بنزینی با اندازه مشابه، ساکت هستند و به نگهداری کمتری نیاز دارند.

از آنجا که آنها هیچ جرقه‏ای ندارند، قابل اعتمادتر هستند زیرا سوخت خود به خود مشتعل می‎شود. عدم وجود شمع یا سیم جرقه، هزینه‎های تعمیر و نگهداری را کاهش می‎دهد. هزینه سوخت به ازای هر کیلووات تولیدی سی تا پنجاه درصد کمتر از موتورهای بنزینی است.

 

ویژگیهای موتورهای دیزلی ولوو

  1. ۱. موتورهای دیزلی ولوو در برابر بار مقاومت بالایی دارند، بعلاوه از سرعت در عملکرد برخوردارند و از لحاظ شروع سرد مطمئن هستند. با توجه به اینکه سیستم تزریق آنها در برابر بار موتور مقاومت بالایی دارد بازیابی آن در زمان بسیار کوتاهی انجام می‎شود.
  2. بخاری در منیفولد ورودی نصب می‏شود و باعث می‏شود موتور در دمای پایین روشن شود.
  3. ۳. موتورهای دیزلی ولوو از مزیت تطبیق دقیق توربوشارژر فن خنک کننده کم سرعت برخوردارند و علاوه بر آلایندگی کمتر، سر و صدای کمی هم دارند. همچنین بدنه میرایی آنها به صورت بهینه‎ای طراحی شده و دود معمولی اگزوز در آنها کمتر از ۱ واحد بوش می باشد. کار پایدار و هزینه عملیاتی، از دیگر مزایای این موتورها می‎باشد.
  4. مصرف سوخت پایین
  5. کوچک و نفیس: طراحی ظاهری ظریف و نفیس در مقایسه با سایر محصولات.
  6. قطعات قابل اجرای بین‎المللی واقعی با شناخت جهانی و شبکه خدمات جهانی.

 

تخصص شرکت المکس

شرکت تولید کننده موتور برق المکس یک کارخانه پیشرو تولید ژنراتور در ژاپن است که در تولید سه دسته محصول اصلی زیر تخصص دارد:

  • دستگاه‎های الکتریکی خودکار برای وسایل نقلیه تجاری بزرگ (کامیون و اتوبوس)
  • ژنراتورهای موتور (حداکثر ۲۵kva) دینام‎ها و دستگاه‎های کنترل ژنراتورها
  • یخچال سیار AC/DC با نام تجاری engel

معرفی موتور برق و بررسی 2 محصول پرطرف دار آن

مدلهای موتور برق استاندارد هوندا المکس

سری موتور برق‎های استاندارد هوندا المکس، ژنراتورهای برد با جعبه کنترل نوع زین با ۲ پریز برق متناوب هستند. این مدل موتور برق به دلیل عملکرد عالی، قاب پایدار، سبک وزن، جمع و جور، قابل حمل و کارکرد آسان شناخته شده است. از لحاظ استفاده اقتصادی، سری مدل موتور برق استاندارد المکس، همگی مصرف سوخت پایینی دارند و با پر شدن باک بنزین به مدت ۸ ساعت بدون سوخت‎گیری کار می‎کنند، همچنین دارای حفاظت اضافه بار برای کارکرد ایمن و تعمیر و نگهداری آسان با جرقه‎زنی الکترونیکی دینام بدون جاروبک هستند.

 

سری مدل دیزل موتور برق هوندا المکس

مدل دیزل ژنراتور هوندا المکس، دارای موتور قدرتمند،کولر مایع ۴ زمانه ۳ سیلندر، محصول شرکت المکس می‎باشد. این نوع ژنراتور دارای نویز و لرزش کم است. گفته می‌شود که موتور برق‎های دیزلی المکس، سبک وزن و جمع و جور هستند که عملکرد کارآمد آن را افزایش می‌دهد و همچنین قابلیت حمل با ۴ چرخ، آن را استاندارد می‌کند.

 

سری مدل موتور برق جوشکار هوندا المکس

موتور برق بنزینی جوشکاری المکس با شماره مدل SHW190 یک ژنراتور جوش قوی تولید شده توسط شرکت تولیدی المکس با هدف جوشکاری هر گونه قطعات فلزی می‎باشد. گفته می‎شود که این ژنراتور قوی‎ترین ژنراتور است زیرا دارای دو عملکرد است که عبارتند از: عملکرد دستگاه جوش DC ARC و عملکرد ژنراتور همزمان AC.

مزایای موتور برق هوندا المکس

ماندگاری

ژنراتوری بادوام

نگهداری آسان(برای مثال هزینه پایین نگهداری)

ساختار طراحی زیبا

قطعات یدکی به راحتی موجود در بازار و موارد دیگر

 

 شناسایی موتور برقهای اصلی هوندا المکس

لازم است این نکته را مدنظر قرار دهید که چگونه می‎توانید موتور برق‎های اصلی هوندا المکس را از موتور برق‎های هوندا المکس تقلبی تشخیص دهید. در این رابطه شرکت تولیدکننده المکس این موضوع را به روشنی در وب سایت خود اعلام کرده است مبنی بر اینکه همه تولیدات آن در خود ژاپن ساخته می‎شوند و اینکه شرکت مذکور هیچ کارخانه‎ای در خارج از این کشور ندارد که محصول مشابهی را تولید کند. این نشان می‎دهد که همه موتور برق‎های المکس کاملا توسط ژاپنی‏ها تولید می‎شوند و اگر شما موتور برقی با نام المکس پیدا کردید که در ژاپن تولید نشده باشد بدانید که آن تقلبی است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.