تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 61683

معرفی مرکز نوروتراپی در کلینیک دکتر علی کربلایی

معرفی مرکز نوروتراپی در کلینیک دکتر علی کربلایی

فهرست۱ مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات نوروتراپی۱.۱ نوار مغزی:۱.۲ نوار عصب و عضله۱.۳ آر تی ام اس (RTMS):۱.۴ تحریک مغناطیسی مغز یا TMS مخفف Transcranial Magnetic Stimulation است. این روش زمانی استفاده می‌شود که درمان‌های دارویی روی بیماران دارای افسردگی اثر نداشته‌اند. استفاده از این روش از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار …

نوروتراپی روش درمانی جدیدی برای درمان مشکلات مغز و آسیب‌های ناشی از آن است. این روش درمانی در چند سال اخیر در دنیا پرکاربرد شده و به همین دلیل واژه نوروتراپی، ممکن است برای مخاطبان آن جدید باشد. برای انتخاب یک مرکز نوروتراپی خوب و  متخصص، کلینیک دکتر کربلایی از معروف‌ترین مراکز نوروتراپی در تهران است که آماده خدمت رسانی به شما با استفاده از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات نوروتراپی می‌باشد.

از آن جایی که سلول‌های تشکیل دهنده مغز ما را نورون‌ها تشکیل دادند، برای درمان نورون‌ها از نوروتراپی استفاده می‌شود. این واژه، ترکیبی از نورو به معنای عصب و تراپی به معنای درمان است. امتیاز مهمی که این روش درمانی دارد، این است که تاثیر نوروتراپی نسبت به عوارض آن پایدارتر و موثرتر است و عوارض کمی دارد. در نتیجه کسانی که به نسبت به عوارض دارو نگران هستند، به راحتی می‌توانند روش درمانی نوروتراپی را جایگزین کنند. همچنین ماندگاری بالای این روش درمانی نیز باعث شده تا مغز، عملکرد خود را به حالت نرمال برساند و در نتیجه اثری همیشگی داشته باشد. با توجه به تجهیزات گران قیمتی که این روش دارد، هزینه نوروتراپی اغلب بالا بوده که در کلینیک‌های مختلف بر اساس خصوصی یا غیرخصوصی بودن آن متفاوت است.

اگر در زمینه مشکلات روانشناسی یا آسیب به اعصاب محیطی و مغزی، به دنبال یک کلینیک مناسب هستید، مرکز نوروتراپی در تهران با پیشرفته‌ترین تجهیزات آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات نوروتراپی

روش‌های درمانی زیادی وجود دارد که پزشک با توجه به نوع بیماری و تجهیزات، یک یا چند تکنیک درمانی را انتخاب کرده و روی بیمار اجرا می‌کند. از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات نوروتراپی می‌توان به نوارمغزی، نقشه برداری مغزی، تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای، تحریک الکتریکی مغز، نوروفیدبک و بیوفیدبک اشاره کرد.

نوار مغزی:

در کل نوار مغز یا نوار عصب و عضله کاربرد تشخیصی دارند. الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغز (EEG) آزمایشی است که برای ارزیابی فعالیت الکتریکی مغز انجام می‌شود. در آزمایش نوار مغز یا EEG فعالیت الکتریکی این سیناپس‌ها از طریق الکترودهای متصل به مغز ثبت می‌شوند. این الکترودها روی پوست سر متصل می‌شوند. برای این‌که پزشکان از نتایج به دست آمده مطمئن باشند و بدانند که همه داده‌ها از یک مکان در مغز گرفته شده است، این الکترودها روی کلاهی متصل هستند. برای انجام آزمایش باید این کلاه را بر سرتان بگذارید.


نوار مغز (EEG) در مرکز نوروتراپی کلینیک دکتر کربلایی

نوار عصب و عضله

در این تست، نحوه فعالیت عصب و عضله در کنار هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع با بروز علائم مختلف، پزشک تشخیص می‌دهد این علائم مربوط به عصب و عضله است یا خیر. در این شرایط یکی از راه‌های تشخیص، تست نوار عصب و عضله است. در واقع مکملی برای بررسی رفتار عصب و عضله، در کنار شرح حال و معاینات دیگری است که روی بیمار انجام می‌گیرد.

خدمات نوار عصب و عضله کلینیک دکتر کربلایی

مرکز نوروتراپی

تست نوار عصب و عضله یا الکترومیوگرافی، برای سنجش سلامت و عملکرد عصب و عضله انجام می‌شود. نمونه نوار عصب و عضله ، با قرار دادن الکترود روی عضله یا ناحیه مورد نظر آغاز می‌شود تا فعالیت‌های الکتریکی عضله درگیر، ثبت شود. از بهترین مراکز نوار عصب و عضله در تهران، کلینیک چند تخصصی دکتر کربلایی است. زمانی که عصب به درستی کار نمی‌کند و وظایف خود را انجام نمی‌دهد، انتقال پیام دچار اختلال می‌شود. در این زمان یکی از راه‌های تست عصب و عضله، روش تشخیصی الکترود است که در آن شدت، سرعت و دیگر خصوصیات جریان الکتریکی که در عصب شما جریان دارد، ثبت می‌شود.

آر تی ام اس (RTMS):

تحریک مغناطیسی مغز یا TMS مخفف Transcranial Magnetic Stimulation است. این روش زمانی استفاده می‌شود که درمان‌های دارویی روی بیماران دارای افسردگی اثر نداشته‌اند. استفاده از این روش از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. روش درمانی آر تی ام اس تکنیکی جهت تحریک مغز است که در آن یک مولد میدان مغناطیسی روی سر بیمار قرار می‌گیرد. این مولدهای میدان مغناطیسی دقیقا شبیه به دستگاه‌های MRI هستند. پالس‌های الکترومغناطیسی جریانی ضعیف را در مغز وارد می‌کنند. این جریان مدارهای عصبی را به طور مختصر فعال می‌سازد.

تحریک مغناطیسی مغز در مراکز TMS به عنوان ابزاری درمانی در بیماری‌های مختلف عصبی و روان‌پزشکی استفاده می‌شود. کلینیک دکتر کربلایی به مدیریت دکتر علی کربلایی، روانپزشک، روانکاو و روان‌درمانگر در تهران انواع خدمات روانپزشکی از جمله تحریک مغز به صورت مغناطیسی را ارائه می‌کند. این مرکز با داشتن دستگاه rTMS به عنوان مراکز درمانی TMS در تهران فعالیت می‌کند. در این مرکز درمانی rTMS، شما می‌توانید تحت معالجه توسط برترین پزشکان قرار بگیرید و از سلامت خود مطمئن شوید.

دستگاه تحریک مغناطیسی مغز در مرکز نوروتراپی دکتر کربلایی

مرکز نوروتراپی

دستگاه تی دی سی اس (TDCS):

این روش، تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای است که با استفاده از جریان الکتریکی بسیار کم و پایین انجام می‌شود. با افزایش یا کاهش تحریک پذیری نورون‌های مغزی در برخی قسمت‌های مغز، در نهایت منجر به تغییر عملکرد مغز شده و اختلالات نورولوژیک و روان پزشکی را درمان می‌کند.

نوروفیدبک:

در این روش با ثبت امواج الکتریکی و بازخورد به بیمار، فرد تحت آموزش خود کنترلی قرار می‌گیرد. این بازخورد اغلب با تصویر یا صدا به فرد داده می‌شود و در درمان اختلالات کم توجهی یا بیش فعالی، اضطراب و پانیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلینیک دکتر کربلایی، مرکز نوروتراپی در تهران

اگر به دنبال یک مرکز نوروتراپی در تهران هستید که بتواند نقش تاثیرگذاری در روند درمانی شما داشته باشد، کلینیک دکتر کربلایی این کار را برایتان انجام می‌دهد. پروتوکل‌های نوروتراپی در کلینیک مغز و اعصاب و روان دکتر کربلایی توسط متخصص مغز و اعصاب یا اعصاب و روان نوشته شده و توسط فردی که علوم اعصاب خوانده، به عنوان اپراتور روی بیمار اجرا می‌شود. کلینیک مجهز به دستگاه‌های پیشرفته درمان آسیب مغزی همچون نوروفیدبک، بیوفیدبک، RTMS و… است. دکتر کربلایی، مدیریت این کلینیک، علاوه بر روانپزشک، متخصص اعصاب و روان بوده و درمان موثری را برای بیماران تجویز می‌کند. از بین روش‌های نوروتراپی، هیچ کدام از روش‌هایی که در کلینیک انجام می‌شود تهاجمی نیست و کاملا از روی پوست انجام می‌شود و بدون هیچ گونه عارضه‌ای است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.