تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۳۱
کد خبر : 56591

معرفی مراکز واکسیناسیون در تهران که بدون محدودیت سنی واکسن می‌زنند

معرفی مراکز واکسیناسیون در تهران که بدون محدودیت سنی واکسن می‌زنند

معرفی مراکز واکسیناسیون در تهران که بدون محدودیت سنی واکسن می‌زننددر این مطلب مراکز واکسیناسیون در تهران که بدون محدودیت سنی و به صورت شبانه روزی به متقاضیان واکسن کرونا تزریق می‌کنند را معرفی خواهیم ..

مراکز واکسیناسیونمعرفی مراکز واکسیناسیون در تهران که بدون محدودیت سنی واکسن می‌زنند

در این مطلب مراکز واکسیناسیون در تهران که بدون محدودیت سنی و به صورت شبانه روزی به متقاضیان واکسن کرونا تزریق می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

به دنبال واردات چند میلیون دوز واکسن کرونا و رسیدن تعداد واکسن‌های وارداتی به مرز ۵۰ میلیون دوز، سرعت واکسیناسیون در کشورمان افزایش پیدا کرده و این امیدواری به وجود آمده که به زودی جمعیت بیشتری از مردم کشور در برابر کرونا واکسینه شوند. در همین حال، مراکز شبانه روزی واکسیناسیون در تهران و البرز دایر شده که حتی گفته می‌شود بدون محدودیت سنی به متقاضیان واکسن کرونا تزریق می‌کنند.

مراکز واکسیناسیون

در حال حاضر متولدان سال ۱۳۵۸ و قبل از آن، یعنی افراد دارای سن ۴۲ سال و بیشتر می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir برای نوبت گرفتن تزریق واکسن کرونا ثبت نام کنند و زمان و محل دریافت واکسن خود را مشخص نمایند. این افراد با در دست داشتن کارت ملی خود می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و بدون هیچ مشکلی اقدام به دریافت واکسن کنند. البته در برخی استان‌ها و شهرها، گروه سنی اعلام شده متفاوت هستند. مثلا در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام،‌ بوشهر، خراستان جنوبی، خوزستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان، متولدین ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ نیز می‌توانند در سامانه ثبت نام کرده و با مراجعه به مرکز مورد نظر، واکسن بزنند.

شروع به کار مراکز واکسیناسیون شبانه روزی

اما علاوه بر این گروه سنی و همچنین برخی گروه‌های مشخص شده مانند دانشجویان، رانندگان تاکسی و… چند مرکز شبانه روزی واکسیناسیون در تهران و البرز شروع به فعالیت کرده‌اند که گفته می‌شود بدون توجه به محدودیت سنی، به هر کسی که مراجعه کند واکسن می‌زنند.

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز واکسیناسیون کردستان شبانه‌روزی شده و در روزهای آینده چند مرکز دیگر مانند مرکز خودرویی دژبان ارتش واقع در خیابان فاطمی، بیمارستان‌های تریتا و ساسان و یک بیمارستان دیگر در جنوب شهر شبانه‌روزی می‌شوند. مرکز واکسیناسیون بوستان گفتگو هم به تازگی راه‌اندازی شده و فعلا از ساعت ۱۴ تا ۲۰ فعال است، اما به زودی شبانه‌روزی خواهد شد.

مراکز واکسیناسیون

طبق برخی اخبار منتشر شده، مراکز واکسیناسیون در تهران و البرز که بدون محدودیت سنی، تزریق واکسن به متقاضیان را انجام می‌دهند به شرح زیر است:

  • بازار بزرگ ایران یا ایران مال از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر
  • بیمارستان شهدای تجریش از ساعت ۸ تا ۲۴
  • موزه دفاع مقدس از ساعت ۸ تا ۲۴
  • خانه بهداشت چیذر از ساعت ۱۲ تا ۱۶
  • پارک پایداری بلوار شهرزاد از ساعت ۸ تا ۲۴
  • فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه از ساعت ۸ تا ۱۸
  • مرکز واکسیناسیون ساقدوش از ساعت ۸ تا ۲۴
  • کاخ نیاوران
  • پارک سرخه حصار
  • فرهنگسرای پردیس در شهرک پردیس
  • مرکز خودرویی بوستان آزادگان
  • اطلس مال در خیابان پاسداران

این‌ها مراکزی هستند که فعلا اعلام شده بدون محدودیت سنی به همه واکسن تزریق می‌کنند. البته فعلا صف‌های طولانی در این مراکز برای انجام واکسیناسیون ایجاد شده و ممکن است مدتی معطل شوید و البته با توجه به عدم رعایت فاصله اجتماعی، ممکن است خطرهایی هم وجود داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در حال حاضر مراکز خودرویی را بیشتر مد نظر داشته باشید. قابل ذکر است که برای مراجعه به این مراکز نیازی به ثبت نام در سامانه salamat نخواهید داشت و فقط باید در مرکز مورد نظر مدتی در صف انتظار بمانید.

لیستی که در بالا نام بردیم، مراکزی هستند که فعلا شنیده می‌شود بدون محدودیت سنی واکسیناسیون را انجام می‌دهند. در صورتی که اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنیم، حتما با شما کاربران گجت نیوز در میان خواهیم گذاشت. از شما نیز می‌خواهیم در صورتی که اطلاعاتی در این خصوص دارید و مراکز بیشتری را می‌شناسید در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید تجربه خود از مراجعه به مراکز نام ‌برده شده را با ما در میان بگذارید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.