تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 71085

معرفی شغل کارشناس تولید محتوا

معرفی شغل کارشناس تولید محتوا

کارشناسان محتوا افرادی هستند که با مهارت ها و خلاقیت هایی که دارند، اقدام به تولید محتوا می کنند. گاهی اوقات کارشناسان تولید محتوا با یک تیم از افرادی که می توانند روند توسعه را هدایت کنند، کار می کنند. آنها با اصول نگارشی، ایده های جذاب نویسی و جذب مخاطبان آشنایی کامل دارند. یک …

کارشناسان محتوا افرادی هستند که با مهارت ها و خلاقیت هایی که دارند، اقدام به تولید محتوا می کنند. گاهی اوقات کارشناسان تولید محتوا با یک تیم از افرادی که می توانند روند توسعه را هدایت کنند، کار می کنند.
آنها با اصول نگارشی، ایده های جذاب نویسی و جذب مخاطبان آشنایی کامل دارند.
یک تولید کننده محتوا ممکن است برای وب سایت ها و وبلاگ ها، کمپین های تبلیغاتی، پست‌ های رسانه‌ های اجتماعی، اینفوگرافیک ها و… محتوا تولید کند.
محتوا نویس بعد از مشخص شدن موضوع محتوا شروع به گرد آوری مطالب جذاب می کند، بعد از گردآوری مطالب آنها را توسعه می‌ دهد و سپس ویرایش و منتشر می ‌کند.

ویژگی های متخصص محتوا

تولید محتوا که این روزها طرفداران خاص خود را دارد، فرایند توسعه و ایجاد مطالبی مفید و جذاب است.
یک محتوا نویس خوب باید مهارت های خلاقانه، نوشتاری و ارتباطی عالی داشته باشد. همچنین فرد باید بتواند دست به خلق مطالب جدید بزند و به سوالات مخاطبان در متن خود جواب بدهد.
متخصص محتوا باید با برنامه ریزی و اصول آن آشنایی کامل داشته باشد. همچنین او باید بتواند با فکر هوشمندانه عمل کرده و کارها را اولویت بندی کند.  انعطاف پذیر باشد تا بتواند خود را با شرایط کاری وفق دهد.
محتوا نویس باید اعتماد به نفس داشته باشد تا بتواند کارها را به خوبی پیش ببرد.
چند کاره بودن و سازگاری با تیم از دیگر خصوصیات و ویژگی های یک محتوا نویس خوب است. با توجه به افزایش روز افزون تعداد محتوا نویس ها به طبع تقاضا برای استخدام کارشناس تولید محتوا و نویسنده سایت رشد خوبی داشته است.

چه چیزی یک تولید کننده محتوای خوب را می ‌سازد؟

محتوا نویس خوب برای دستیابی موثر به مخاطبان هدف و بازاریابی استراتژی های خود را توسعه می دهد. ایجاد محتوای خوب و تاثیرگذار مستلزم رعایت نکات و اصول خاص خود است. فرد برای موفقیت در حوزه محتوا نویسی باید مهارت های ارتباطی خود را بهبود و توسعه بخشد. همچنین باید خلاقیت داشته باشد تا بتواند متن های پر محتوا و ایده‌ آل بنویسد. متخصص محتوا باید بتواند رهبری یک تیم را بر عهده بگیرد و با اعضای تیم ارتباط خوبی برقرار کند.
او باید مهارت های فنی خود را ارتقاء بخشد تا بتواند یک محتوای بدون عیب و خوب تولید کند.
نباید فراموش کنیم که بینش هر فرد همواره بر گفتار او حاکم است پس یک محتوا نویس خوب باید از بینش خوبی برخوردار باشد.
یک تولید کننده محتوا خوب درک می‌ کند که ایجاد و ویرایش محتوا، مستلزم داشتن سررشته قوی از مهارت های ارتباط کلامی و غیر کلامی است.
علاقمندان به شغل محتوا نویسی می توانند با توسعه مهارت های ارتباطی و نوشتاری خود و کسب مهارت های جدید در این حوزه فعالیت داشته باشند.
طبق آمارها مشخص شده است که در چند دهه اخیر تقاضا برای استخدام محتواگذار و نویسنده سایت زیاد بوده است.

برای تولید محتوا به چه مدرکی نیاز دارید؟

تولیدکنندگان محتوا برای این که بتوانند مدیریت موفقیت آمیزی داشته باشند و یک پروژه را خلاقانه به اتمام برسانند حداقل باید مدرک لیسانس را در زمینه های مرتبط با محتوا نویسی داشته باشند. مدارکی مانند روزنامه نگاری یا ارتباط با تولید، همچنین مدارک کسب و کار از این دسته هستند.
اما افرادی که به محتوا نویسی علاقه داشته باشند می توانند حتی بدون داشتن مدرک مرتبط در این زمینه فعالیت درخور داشته باشند. آنها ابتدا باید مهارت های خود را بسنجند و نقطه ضعف های خود را برطرف کنند.
بیشتر افرادی که در حوزه محتوا نویسی فعالیت می کنند در رشته غیر مرتبط یا محتوا نویسی تحصیل کرده اند. آنها با توجه به علاقه خاصی که به محتوا نویسی داشته ‌اند بعدا به این رشته جذب شده و شروع به فعالیت کردند.
با گسترش ارتباطات به طبع کاریابی مجازی نیز رونق گرفت و سایت های زیادی در این زمینه شروع به فعالیت کردند.

صلاحیت های نویسنده محتوا

از جمله الزامات و صلاحیت ‌های نویسنده محتوا می ‌توان به:
دیپلم دبیرستان، لیسانس در زبان انگلیسی، روزنامه نگاری یا یک رشته مرتبط با محتوا نویسی، داشتن تجربه در زمینه نوشتن محتوا و همچنین تجربه در زمینه بهینه سازی موتور های جستجو مزیت محسوب می شود.

محدوده حقوق محتوا نویسان

محدوده حقوق محتوا نویسان بسته به عوامل مهم بسیاری است که از آن جمله می ‌توان به:

  • تحصیلات
  • مهارت های نوشتاری
  • ارتباط کلامی
  • رعایت اصول محتوا نویسی در متن
  • سال هایی که در حرفه خود سپری کرده‌ اند
  • دوره های آموزشی که دیده اند

می تواند بسیار متفاوت باشد. به همین علت نمی توان قیمت معینی برای کار محتوا نویسی اعلام کرد. شرکت ها و مراکز مختلف با توجه به موارد ذکر شده اقدام به استخدام محتوا گذار و نویسنده سایت می کنند.

برای نگارش یک محتوای خوب چه باید کرد؟
فرد باید با توجه به مهارت های نوشتاری و خلاقیت هایی که در زمینه نگارش محتوا دارد،  مجموعه ای از نکات و مراحل را رعایت کند. این نکات عبارتند از:

  • محتوا نویس ابتدا باید هدف بازاریابی محتوای خود را مشخص کند
  • در زمینه موضوع محتوای خود مطالعه و تحقیق کند و در محتوای خود به سوالات مخاطبان پاسخ بدهد
  • مطالب جذاب و مفید باشد
  • مطالب طوری باشد که در مخاطب انگیزه ای برای خواندن ادامه متن ایجاد کند
  • متن روان و گویا باشد
  • مطالب باید طوری باشد که حتی افراد کم سن و سال نیز بتوانند با خواندن آن به سوالات خود پاسخ بدهند
  • علامت نگارشی در متن رعایت شود
  • مطالب موجود باید کامل باشد، نوشتن مطالب ناقص یک عیب محسوب می شود

در راستای تحقق فرصت های شغلی مناسب برای افراد جویای کار در صفحات مجازی سایت های کاریابی زیادی ایجاد شده ند که در این سایت ها برای تمامی مشاغل آگهی استخدام درج شده است. سایت ایران استخدام  نیز امکان درج آگهی استخدام در این زمینه را برای کارفرمایان فراهم نموده است.

ساعات کاری محتوا نویسان

محتوا نویسان به دو صورت حضوری و دور کاری  فعالیت می کنند. افرادی که حضوری کار می کنند حدود ۶ ساعت در روز به کار محتوا نویسی می پردازند. اما افرادی که به صورت دور کاری در این حرفه مشغول به کار هستند، ساعات کاری متغیری دارند؛ اکثر این افراد ۷_۸ ساعت در روز کار می کنند.

چکیده متن

محتوا نویس کسی است که با برنامه ‌ریزی، طراحی، ایجاد متن پر محتوا، ویرایش و انتشار محتوا مرتبط بر اساس اهداف تجاری شرکت و نیازهای کاربران اقدام به نوشتن محتوای مناسب می کند.
وظیفه اصلی یک محتوا نویس توسعه یک استراتژی محتوایی است که با اهداف تجاری شرکت مرتبط بوده و هدف از نگارش آن دستیابی به اهداف شرکت است.
برای شغل کارشناسی تولید محتوا، فرصت های شغلی جدیدی شکل گرفته است. محتوا نویسی که در این روز ها بسیار محبوب و پرطرفدار شده است با افزایش تقاضا برای استخدام کارشناس تولید محتوا و نویسنده سایت مواجه شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.