تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر : 73484

معرفی تیگارد x35 ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

معرفی تیگارد x35 ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

معرفی تیگارد x35 ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمتشرکت سانیار موتور قصد دارد به زودی خودروی کراس اوور تیگارد x35 را راهی بازار کند. مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت این خودرو چیست؟
یکی از شرکت‌هایی که به ت..

معرفی تیگارد x35 ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

شرکت سانیار موتور قصد دارد به زودی خودروی کراس اوور تیگارد x35 را راهی بازار کند. مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت این خودرو چیست؟

یکی از شرکت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را برای خودروهای مونتاژی آغاز کرده و محصولات چینی را از مبدأ این کشور راهی بازار داخلی ما می‌کند، سانیار موتور است. جدیدترین خودروی این کمپانی تیگارد ایکس ۳۵ است که به زودی عرضه خواهد شد. این خودرو یک کراس اوور شهری جمع‌وجور است که در ادامه به توضیح مشخصات آن می‌پردازیم.

معرفی تیگارد x35

بد نیست قبل از توضیح درباره این خودرو ابتدا چند کلمه‌ای راجع به شرکت عرضه کننده آن یعنی سانیار موتور صحبت کنیم. سانیار موتور پارسیان شرکتی است که از دل قراردادی بین دو شرکت دیار خودرو و ساینوچین سر بر آورده تا محصولات چینی نظیر برندهای بایک و سوئیست را روانه بازار ایران کند.

تیگارد x35

لازم به ذکر است که طرف قرارداد شرکت سانیار موتور پارسیان یعنی ساینوچین در زمینه حمل و نقل فعالیت می‌کند و قرار است که قطعات CKD خودروهای تولیدی این شرکت را تحویل گمرک دهد. همکاری دیار خودرو با چینی‌ها آن هم به این صورت جالب توجه است و هزینه‌های شرکت ایرانی را به شدت کاهش می‌دهد.

گفتنی است علت این که دیار خودرو به صورت غیر مستقیم مشغول مونتاژ قطعات CKD خودروهای چینی است، دعاوی این شرکت در دادگاه و پرونده‌های مختلفی است که علیه آن مطرح شد. بنابراین وظیفه این مهم روی دوش زیرمجموعه دیار خودرو، سانیار موتور پارسیان افتاده است.

شرکت سانیار موتور برای محصولات خود برند تیگارد را در نظر گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در وهله اول بایک X3 را با نام تیگارد X3 راهی بازار داخلی کند. بایک ایکس ۳ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ و با نام بایک سنوا X35 عرضه شد. دومین نسل از این کراس اوور نیز در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. درست یک سال بعد از این نسل دوم بایک تصمیم گرفت نام این خودرو را بایک بیجینگ X3 بگذارد و تیگارد X35 نیز مونتاژ همین خودروی ۲۰۲۰ خواهد بود.

تیگارد x35

طراحی ظاهری و داخلی تیگارد X35

همان‌طور که گفتیم خودرو کراس اووری که سانیار موتور قصد مونتاژ آن را دارد قدیمی نیست و ظاهر مدرن و به‌روزی دارد. طراحی اسپرت این خودروی چینی جذاب است و مولفه‌هایی همچون جلو پنجره‌ای بزرگ، پس زمینه تیره چراغ‌ها و دی لایت‌های بومرنگ‌شکل داخل سپر، ظاهری خشن و تهاجمی به آن بخشیده است.

در نمای کناری تیگارد ایکس ۳۵ شاهد طراحی ساده و بی‌تکلفی هستیم و در برخی قسمت‌ها از جمله رینگ‌های تراش خورده و ستون C این سادگی و یکنواختی کمرنگ‌تر می‌شود. در نمای پشتی نیز شاهد طراحی بسیار ساده‌ای از این کراس اوور هستیم که البته طرح چراغ‌ها با گرافیک برگرفته از محصولات پژو و نوار مشکی‌رنگ بین آنها و خطوط شکسته روی در صندوق بار به این نما جذابیتی جدید بخشیده است.

اما به درون کابین تیگارد X35 می‌رسیم. داخل این خودروی چینی همچون سایر محصولات مونتاژی پر زرق و برق نیست، اما برخی از امکانات و ابزارهای درون آن از قبیل غربیلک فرمان دی کات، مانیتور ایستاده در قسمت میانی و چیدمان متفاوت دکمه‌های سیستم تهویه این بخش را از سادگی و یکنواختی در آورده است. خوشبختانه ارگونومی این خودرو به لطف مواردی نظیر زاویه قسمت میانی داشبورد به سمت راننده و استفاده بیشتر از دکمه‌های فیزیکی به جای صفحه‌های لمسی بیشتر و بهتر شده است.

تیگارد x35

مشخصات فنی تیگارد X35

بسیاری از خودروهای چینی از جمله تیگارد ایکس ۳۵ در بازار کشور ما مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو هستند. پیشرانه این کراس اوور جذاب دارای کد A151R1 است و می‌تواند حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر یا CVT به محور جلوی این کراس اوور منتقل می‌شود.

تیگارد ایکس ۳۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت ۷.۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند و در کل می‌توان گفت این خودرو اگرچه مشخصات فنی آنچنانی ندارد، اما می‌تواند در حد کلاس خود به عنوان یک کراس اوور جذاب عمل کند. از طرفی در مقابل رقبای خود هیچ کمبودی ندارد که آن را تبدیل به نقطه ضعف کند.

امکانات رفاهی و آپشن های تیگارد ایکس ۳۵

از جمله امکانات رفاهی که تیگارد ایکس ۳۵ دارد می‌توان به کی لس استارتر، کروز کنترل، سقف پانوراما، دی لایت، سیستم مولتی مدیا با مانیتور لمسی، تهویه مطبوع الکتریکی، دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری الکتریکی، کنترل شروع حرکت در سر بالایی و ۲ ایربگ اشاره کرد.

البته نمی‌توان گفت که لیست امکانات رفاهی این خودرو کامل است، ولی با قیمتی که قرار دارد جذاب و قابل قبول به نظر می‌رسد. در این رده قیمتی کمتر خودرویی مجهز به سقف پانوراما است.

تیگارد x35

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم شرکت سانیار موتور پارسیان قصد دارد کراس اوور جذابی را به جمع کراس اوورهای ساب کامپکت بازار ایران اضافه کند. نام این کراس اوور تیگارد X35 است و تاریخ رونمایی و عرضه آن مشخص نیست. گفته شده به احتمال زیاد در تابستان سال جاری شاهد عرضه این خودروی مونتاژی چینی به بازار ایران باشیم.

آن‌طور که برخی از کارشناسان مدعی شده‌اند، این خودرو قیمتی در رده خودروهایی نظیر ام وی ام ایکس ۲۲ پرو، هایما S5، اف ام سی SX5 و ام وی ام ایکس ۳۳ اسپرت اتوماتیک خواهد داشت. لازم به ذکر است که این خودرو در رقابت با خودروهای مذکور هیچ چیزی کم ندارد و می‌تواند مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد.

البته یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه اقبال این خودرو بستگی به این دارد که شرکت سانیار موتور به صورت مداوم و منظم عرضه این خودرو را ادامه دهد و بتواند پس از آن در خدمات پس از فروش به خوبی عمل کند. به هر حال مشتریان ایرانی تجربه خوب و خوشایندی از برند بایک و دیار خودرو در ذهن ندارند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.