تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۱۵
کد خبر : 69784

معرفی تمام تیپ های پژو ۲۰۶ ؛ از تیپ ۱ تا ۲۰۶ پلاس (پژو ۲۰۷) چه فرقی دارند

معرفی تمام تیپ های پژو ۲۰۶ ؛ از تیپ ۱ تا ۲۰۶ پلاس (پژو ۲۰۷) چه فرقی دارند

معرفی تمام تیپ های پژو ۲۰۶ ؛ از تیپ ۱ تا ۲۰۶ پلاس (پژو ۲۰۷) چه فرقی دارنداکثر مردم در مواجهه با تیپ های پژو ۲۰۶ دچار سردرگمی می‌شوند و تفاوت آنها را نمی‌دانند. در این مطلب تمامی تیپ‌های این خودرو را م..

معرفی تمام تیپ های پژو ۲۰۶ ؛ از تیپ ۱ تا ۲۰۶ پلاس (پژو ۲۰۷) چه فرقی دارند

اکثر مردم در مواجهه با تیپ های پژو ۲۰۶ دچار سردرگمی می‌شوند و تفاوت آنها را نمی‌دانند. در این مطلب تمامی تیپ‌های این خودرو را معرفی می‌کنیم.

یکی از خودروهای محبوب این روزهای بازار پژو ۲۰۶ است که توانسته بازار خیلی خوبی را از سال‌ها پیش تاکنون به دست بیاورد. در این مقاله سعی می‌کنیم تمامی تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶ را معرفی کنیم و مزایا و معایب هر یک را در حد امکان بیان کنیم. همراه ما باشید.

معرفی تمام تیپ های پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ از سالیان قبل به لطف طراحی جذاب و اسپرت و طراحی اتاق مناسبی که دارد موفق شده تا در دل‌ها جای بگیرد و به احتمال زیاد مهندسانی که اقدام به طراحی آن کرده‌اند حتی فکرش را هم نمی‌کرده‌اند که روزی این خودرو تبدیل به یکی از پرفروش ترین خودروهای ایرانی شود.

پژو 206

در واقع از همان زمانی که پژو ۲۰۶ در تیپ‌های مختلف روانه بازار شد، مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت و تا به امروز بدون تغییرات عمده‌ای در قوای فنی یا طراحی ظاهری آن فروش بالایی را به ثبت رسانده است. گفتنی است که این خودرو در جهان نمونه موفق و محبوبی بود، اما ماجرای آن در ایران سوای تمام کشورهای دیگر است.

پژو ۲۰۶ در بازار داخلی ما ستاره‌ای است که از بدو ورود چشمک می‌زد و تا الان که دو دهه از فعالیتش می‌گذرد، همچنان خودروی دلبر و جذابی به نظر می‌رسد. تمام اقشار جامعه ایران دوستدار این خودرو هستند و شاید بتوان گفت تنها خودرویی است که ممکن است در بین اقشار ضعیف جامعه نیز نمونه‌هایی از آن یافت شود.

این خودروی جمع و جور و نقلی باب میل اکثر مشتریان، از پیر و جوان تا زن و مرد قرار گرفته و همه این‌ها را مرهون طراحی بی‌نظیر و سواری خوبی است که دارد. در نهایت باید این طور بگوییم که ممکن است شما مولتی میلیاردی باشید که در کنار پارکینگ خودروهای لوکس خود یک پژو ۲۰۶ نیز داشته باشید و همچنین احتمال دارد تمام دارایی خود را خرج پژو ۲۰۶ کرده باشید.

دو دهه فعالیت پژو ۲۰۶

از آغاز دهه ۱۹۹۰ میلادی که تقریبا با دهه ۷۰ ما یکی است، شرکت پژو تصمیم گرفت تا خودروی هاچ بک جمع و جوری به نام پژو ۲۰۶ تولید کند. این خودرو ادامه تولید موفق پژو ۲۰۵ بود و طراحان آن امید زیادی به آن داشتند. طرح خام مهندسان پژو باعث شد تا نهایتا شاهد راه‌اندازی خط تولید این محصول باشیم.

پژو 206 صندوقدار

۲۰۶ صندوقدار

سال‌ها پیش که خبری از تحریم نبود و داد و ستد و همکاری‌های اقتصادی و همه جانبه با تمامی کشورهای دنیا برای ما ایرانیان نیز آزاد بود، ایران خودرو از شرکای این خودروساز اروپایی محسوب می‌شد و توانست در همان آغازین سال‌های محبوبیت این خودرو خط تولید آن را به لطف پژو در ایران راه‌اندازی کند.

مونتاژ این محصول در ایران انجام و پژو ۲۰۶ جایگزین خودروی پژو ۲۰۵ شد. گفتنی است که این خودرو یک دهه حساب خود را در کشورهای دیگر پس داده بود و پس از آن گروه خودروسازی ایران خودرو تصمیم خود را برای مونتاژ آن عملی کرد. نخستین خودروی پژو ۲۰۶ در سال ۱۳۸۰ در خیابان‌های ایران پا به عرصه وجود گذاشت و هم اکنون از آن زمان ۱۷ سال می‌گذرد و این محصول افسانه‌ای پرفروش ترین خودروی ایران است.

آن زمانی که ۲۰۶ وارد ایران شد، سلطان بازار و پرفروش ترین محصول بازار داخلی ما، خودرو پیکان بود. البته سال‌ها بعد نیز جایگاه پیکان مستحکم را پراید از آن خود کرد زیرا قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر تولیدات داشت. گفتنی است که نمی‌توان به قطع پژو ۲۰۶ را به لحاظ تعداد معامله در صدر جدول جای داد و حتی پس از پراید نیز جای شک و شبهه دارد. تنها چیزی که به طور قطع می‌دانیم این است که از همان زمان ورود پژو ۲۰۶ به ایران، جزو ۵ خودروی برتر به لحاظ تعداد معامله و فروش بوده است.

پژو 207 آی

پژو ۲۰۷i

نکته مهمی که وجود دارد این است که ۴ خودرویی که بیشتر از پژو ۲۰۶ فروخته‌اند، مورد انتقاد زیادی قرار گرفته‌اند، اما محصول مشترک پژو و ایران خودرو جایگاه خود را حفظ کرد و آنچنان مورد انتقاد قرار نگرفت. حتما می‌دانید که در بازار ایران که فضای نسبتا بسته‌ای هم دارد (خصوصا در چند سال اخیر) هر خودرویی برای این که بتواند در عرصه رقابت‌ها باقی بماند باید تغییرات خوشایندی در خود ایجاد کند.

اگرچه این تغییرات در بازار داخلی ما آنچنان پیچیده و عمده نیستند و گاها به اضافه کردن چند آپشن یا نهایتا بهینه‌سازی موتور ختم می‌شوند، اما ممکن است که خودرویی با کم و زیاد کردن یک زه به عنوان مدل جدید معرفی شود. پژو ۲۰۶ هاچ بکی بود که موفق شد در مدت زمان کوتاهی فروش افسانه‌ای داشته باشد. اقدام عجیبی که در سال ۸۴ رخ داد، سدان کردن این هاچ بک بود.

در واقع ایران خودرو در حرکتی غیر منتظره تصمیم گرفت تا مدل سدان این خودرو را برای خانواده‌هایی که نیاز به صندوق عقب و فضای بیشتری دارند تولید کند. خوشبختانه بازار ایران از این سدان تازه وارد نیز استقبال گرمی کرد و طولی نکشید که محبوب دل‌ها شد. یکی از عللی که باعث می‌شود خودروسازان داخلی به طور انحصاری هر بلایی سر خودرو بیاورند این است که می‌دانند مشتری همیشه پشت در کارخانه منتظر تحویل گرفتن آن است.

اما در این قسمت می‌خواهیم به معرفی تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶ بپردازیم. این محصول در تیپ‌های مختلفی راهی بازار شده و تفاوتی که با هم دارند بیشتر در امکانات رفاهی و آپشن‌هایی است که دارند. نکته مهم و تفاوت دیگری که شایان ذکر است، موتور این تیپ‌های مختلف است. لازم به ذکر است که تیپ ۱ و ۴ نداریم و ۲۰۶ دارای تیپ‌های مختلفی مانند تیپ ۲، تیپ ۳، تیپ ۵ و تیپ ۶ بوده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو 206

تیپ ۲

اولین و ساده‌ترین مدلی که ایران خودرو روانه بازار ایران کرد، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است. این مدل تفاوت خاصی با پرایدی که سایپا تولید می‌کند ندارد. نوع موتوری که زیر کاپوت این خودرو تعبیه شده، TU3 است و ۱.۴ لیتر ظرفیت دارد و از نظر چالاکی و شتاب به پراید هم نمی‌رسد. شاید بتوان تفاوت‌های اصلی این محصول با پراید را در ظاهر آنها و برخورداری پژو از ایربگ دانست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳

پژو 206 تیپ 3

موتوری که روی این تیپ نصب شده دقیقا همان موتور تیپ ۲ است و تغییری در آن حاصل نشده است. البته تفاوت‌های تیپ ۲ با ۳ در امکانات رفاهی و آپشن‌هایی است که دارد. از جمله امکاناتی که می‌توان برای پژو ۲۰۶ تیپ ۳ برشمرد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی با گرم کن، پشت سری‌های صندلی عقب و تفاوت رنگ آینه بغل است. مهم‌ترین تفاوتی که در این دو تیپ مشاهده می‌شود، برخورداری تیپ سه از حسگر تشخیص دما زیر آینه بغل سمت شاگرد است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو 206 تیپ 5

بی شک می‌توان گفت که بهترین تیپ پژو ۲۰۶ تا به امروز همین تیپ ۵ است. این خودرو مجهز به موتور ۱۶۰۰ سی سی یا همان TU5 معروف است که قوای تولیدی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. تعبیه این موتور روی پژو ۲۰۶ باعث شده تا شاهد چالاکی و سرعت قابل قبولی در این خودرو باشیم.

هندلینگ مناسب و مجموع موارد بالا سبب شده تا سالیان متمادی این محصول بتواند جایگاه خود را در بازار حفظ کند و حتی به عنوان ماشین مسابقه ظاهر شود. بنابراین اگر سرعت و شتاب خودرو برایتان مولفه‌های مهمی هستند نباید این تیپ را از دست بدهید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۶

پژو 206 تیپ 6

تیپ ۶ در واقع آن مدلی است که مجهز به دنده اتوماتیک شده است. متاسفانه تولید این مدل توسط ایران خودرو موفقیت آمیز نبوده و نتوانسته همچون مدل‌های قبلی خوش بدرخشد. موتور زیر کاپوت این محصول همان TU5 است، اما نوع گیربکس آن AL4 شده که کابوسی برای راننده خواهد بود. اگر فردی را می‌شناسید که با این نوع گیربکس کار کرده از او درباره این جعبه دنده بپرسید تا برایتان داستان‌ها بگوید.

پژو ۲۰۷ یا ۲۰۶؟

چند سالی می‌شود که ایران خودرو با ایجاد اندک تغییراتی در پژو ۲۰۶ اقدام به راه‌اندازی خط تولید پژو ۲۰۷ کرده است. آخرین مدلی که از این خودرو راهی بازار شده در سال ۱۳۹۸ بوده است. البته نباید این شبهه پیش بیاید که پژو ۲۰۷ شباهت‌های زیادی با پژو ۲۰۷i دارد، چرا که فقط نام ۲۰۷ را به یدک می‌کشد.

خودرویی که ایران خودرو تولید کرده در سایر کشورها با نام پژو +۲۰۶ شناخته می‌شود و به نوعی می‌توان گفت که نسخه فیس لیفت ۲۰۶ خودمان است.

پژو ۲۰۶ دهه هشتاد یا دهه نود؟

روند تکامل و فرآیند طبیعی ساخت هر محصولی به این ترتیب است که ابتدا ساخته و تولید می‌شود و در گذر زمان دچار تغییر و تحولات بسیار بهتری نسبت به قبل می‌شود. خب متاسفانه اینجا ایران است و به جای این که از آسمان به زمین ببارد، از زمین به آسمان می‌بارد.

در دهه هشتاد کیفیت ساخت قطعاتی که در پژو ۲۰۶ به کار می‌رفت بسیار بهتر از آن چیزی بود که امروزه شاهد آن هستیم. مشکل اینجاست که از سال ۱۳۹۰ به بعد تأمین کننده قطعات این خودرو، چینی‌ها هستند و قطعات و کالاهای بنجل خود را به مردم عرضه می‌کنند. البته یافتن خودرویی که از سال ۸۹ باشد و بتواند مثل روز اول کار کند بسیار دشوار است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.