تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 64478

معرفی تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ در نمایشگاه CES با نسل جدید کیفیت تصویر

معرفی تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ در نمایشگاه CES با نسل جدید کیفیت تصویر

معرفی تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ در نمایشگاه CES با نسل جدید کیفیت تصویر تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ شامل MICRO LED، Neo QLED و سبک زندگی در نمایشگاه CES معرفی شدند. در ادامه با مشخصات..

معرفی تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ در نمایشگاه CES با نسل جدید کیفیت تصویر

تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ شامل MICRO LED، Neo QLED و سبک زندگی در نمایشگاه CES معرفی شدند. در ادامه با مشخصات تلویزیون های جدید سامسونگ آشنا می‌شویم.

شرکت سامسونگ از جدیدترین تلویزیون های سری MICRO LED، Neo QLED و سبک زندگی در نمایشگاه CES 2022 پرده برداشت. تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ از قابلیت‌های متعددی چون افزایش کیفیت صدا و تصویر، ارتقا رابط کاربری، لوازم جانبی شخصی‌سازی شده و ابعاد مختلف بهره می‌برند و می‌توانند رویای «نمایشگرها در همه‌جا و برای همه» را محقق سازند. در واقع کاربران با این تلویزیون‌ها می‌توانند تصاویری شبیه به زندگی واقعی را مشاهده کرده و صدای کاملا فراگیری را بشنوند.

معرفی تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ

تحولی بزرگ در طراحی تلویزیون‌های MICRO LED

تلویزیون های سری 2022 سامسونگ

سامسونگ برای سری جدید تلویزیون‌های MICRO LED از صفحه نمایش پیشرفته و نوآورانه استفاده کرده است که بهترین کیفیت تصویر را در رده خود ارائه خواهد داد. در واقع ۲۵ میلیون LED در ابعاد میکرومتر در این تلویزیون‌ها به شکل جداگانه نور و رنگ را تولید خواهند کرد تا کاربران تجربه‌ای فراگیر و عمیق با رنگ‌های زنده، وضوح و کنتراست بالا را تجربه کنند. این تلویزیون‌ها در ابعاد ۸۹، ۱۰۱ و ۱۱۰ اینچ در نمایشگاه CES 2022 به بازار عرضه می‌شوند.

تلویزیون MICRO LED علاوه بر نوآوری‌های ساخت افزاری، از عمق ۲۰ بیتی در مقیاس خاکستری نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ این قابلیت باعث خواهد شد تا تمام جزئیات یک صحنه قابل مشاهده باشد و با کنترل سطح روشنایی و رنگ در یک میلیون مرحله، تجربه‌ای واقعی و شگفت‌انگیز از HDR به کاربران ارائه شود.

تلویزیون های سری 2022 سامسونگ

ضمن اینکه کاربران می‌توانند تصاویر را در این تلویزیون‌ها با پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI و Adobe RGB با رنگ‌های چشم‌نواز و جذاب مشاهده کنند. طراحان سامسونگ نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را در این تلویزیون‌ها به ۹۹.۹۹ درصد رسانده‌اند که در زمینه طراحی تلویزیون یک تحول بزرگ محسوب می‌شود. همچنین سامسونگ برای تلویزیون‌های MICRO LED قابلیت‌های شخصی‌سازی پیشرفته‌ای را نیز در نظر گرفته است:

  • Art Mode: کاربران با این قابلیت می‌توانند این تلویزیون‌ها را در هر اتاقی به یک گالری هنری تبدیل کنند. در واقع با انتخاب این حالت، آثار هنری یا تصاویر مورد علاقه در تلویزیون‌ها به نمایش در خواهد آمد.
  • Multi View: با این قابلیت می‌توان به شکل همزمان محتواها را از ۴ منبع مختلف با وضوح ۴K و با ۱۲۰ فریم در ثانیه مشاهده کرد.
  • Dolby Atmos: با این قابلیت و به کمک بلندگوهای متعدد تلویزیون برای کاربران تجربه صوتی فراگیر و هیجان‌انگیز ارائه خواهد شد.

تکامل تلویزیون‌های Neo QLED

تلویزیون های سری 2022 سامسونگ

سامسونگ برای تلویزیون‌های Neo QLED تغییراتی چون ارتقا پردازنده Neo Quantum و نوآوری‌های صوتی و تصویری را در نظر گرفته تا کاربران با این تلویزیون‌ها بتوانند به تصاویری چشمگیر و صدایی همه‌جانبه دسترسی داشته باشند. پردازنده Neo Quantum این تلویزیون‌ها به فناوری جدید برای کنترل نور پس زمینه Quantum Mini LED مجهز شده که میزان روشنایی را از ۱۲ بیت به ۱۴ بیت افزایش خواهد داد. این قابلیت باعث می‌شود روشنایی تلویزیون تا سطح ۱۶۳۸۴ افزایش پیدا کند که ۴ برابر بیشتر از نسل قبلی با سطح ۴۰۹۶ خواهد بود.

تلویزیون های سری 2022 سامسونگ

پردازنده Neo Quantum به فناوری جدید Shape Adaptive Light مجهز شده تا روشنایی را افزایش داده و تصاویر و اشکال را به شکل دقیق به نمایش بگذارد. این فناوری به کمک پردازنده قادر است کلیه خطوط، سطوح، اشکال و میزان نور Quantum Mini LED را به شکل دقیق تجزیه و تحلیل کند. چنین تغییراتی باعث خواهد شد کیفیت تصویر تلویزیون افزایش پیدا کرده و محتواهای HDR به شکل کامل به نمایش درآیند.

تلویزیون‌های Neo QLED اکنون از قابلیت Real Depth Enhancer نیز بهره می‌برند که یک الگوریتم کیفیت تصویر با هوش چندگانه محسوب می‌شود. این فناوری با عمق بخشیدن بیشتر به اشیایی که در تلویزیون‌ها به نمایش در می‌آیند باعث می‌شود تا تصاویر طبیعی و واقع‌گرایانه باشند.

این تلویزیون‌ها از حالت EyeComfort نیز بهره می‌برند که به شکل اتوماتیک طبق اطلاعات حسگر نور داخلی و شب یا روز بودن می‌تواند میزان روشنایی و نور صفحه را تنظیم کند. در این حالت با تغییر نور محیط، نمایشگر به آهستگی میزان نور صفحه را کاهش خواهد داد و رنگ‌های گرم بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت. میزان نور آبی نیز در این حالت تنظیم خواهد شد تا به کاربران تجربه بصری و خواب راحت‌تری فراهم شود.

تلویزیون های سری 2022 سامسونگ

سامسونگ تجربه صوتی سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های Neo QLED را ارتقا داده است و این تلویزیون‌ها اکنون از فناوری OTS Pro بهره می‌برند. فناوری OTS یا فناوری ردیابی اشیا (Object Tracking Sound) در نسل قبلی این تلویزیون‌ها با هماهنگ کردن سوژه‌ها با حرکات آنها باعث می‌شد تا کاربران سطح جدیدی از صدای پویا، سه‌بعدی و فراگیر را تجربه کنند، اما این قابلیت در سری ۲۰۲۲ این تلویزیون‌ها ارتقا پیدا کرده و با بلندگوهای قدرتمند تلویزیون تجربه فراگیرتری را نسبت به قبل ارائه خواهد داد.

سامسونگ برای این تلویزیون‌ها بلندگوهای چند کاناله نیز در نظر گرفته که می‌توانند تجربه‌ای واقعی از فناوری Dolby Atmos را پخش کنند و صدایی پویا و فراگیر را از تمام زوایای نمایشگر ارائه دهند.

ادغام طراحی و فناوری در تلویزیون‌های سبک زندگی

تلویزیون های سری 2022 سامسونگ

سامسونگ در سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های سبک زندگی خود با ادغام چشم‌نواز طراحی و فناوری توانسته تجربه‌ای ویژه و شخصی‌سازی شده را ارائه دهد. مدل‌های The Frame، The Sero و The Serif این تلویزیون‌ها از صفحه نمایش جدید مات با ویژگی‌های ضدتابش، ضد انعکاس و ضد اثرانگشت بهره می‌برند. همچنین تمام این ویژگی‌های توانستند از آزمایشگاه UL گواهی‌های لازم را نیز کسب کنند.

تلویزیون های سری 2022 سامسونگ

  • The Frame: این سری از تلویزیون‌های سبک زندگی با قابلیت ضد تابش و انعکاس حداقلی صفحه‌نمایش می‌توانند
    آثار هنری را به خوبی در خارج از موزه به نمایش بگذارند. این تلویزیون‌ها در ابعاد مختلف ۳۲ تا ۸۵ اینچی به بازار عرضه خواهند شد.
  • The Serif: سامسونگ بدنه مات این تلویزیون را با صفحه نمایش مات آن ترکیب کرده تا طراحی زیبایی را ارئه دهند. این تلویزوین‌ها در ابعاد ۴۳ تا ۶۵ اینچی به بازار عرضه می‌شوند
  • The Serif: این تلویزیون‌ها در هر دو حالت عمودی و افقی تجربه بصری بهینه و جذابی را ارائه خواهند داد. این تلویزیون در حالت عمودی با قابلیت Multi View می‌تواند به شکل همزمان محتواهای مختلف را در بالا و پایین نمایشگر به نمایش بگذارد.

سامسونگ برنامه‌های Smart Hub را توسعه داد

سامسونگ سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های خود را با Smart Hub جدید و ارتقا پیدا کرده به بازار عرضه خواهد کرد. Smart Hub جدید می‌تواند مدیریت و جستجوی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را طبق عملکرد و اولویت‌های کاربران بهینه‌سازی کند. از این رو کاربران سریع‌تر از قبل به محتواهای خود دسترسی خواهند داشت.

همچنین طراحان سامسونگ منوی Smart Hub جدید را به شکل ویژه‌ای طراحی کردند تا جابجایی کاربران میان دسته‌های مختلف Media، Game و Ambient آسان‌تر شود.

  • Gaming Hub: کاربران به کمک این بخش سریع‌تر از قبل به بازی‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا خواهند کند. طی همکاری سامسونگ با پیشگامان صنعتی گیم (NVIDIA GeForce Now، Stadia و Utomik) اکنون امکانی برای گیمرها فراهم شده تا به مجموعه‌ای گسترده از بازی‌ها دسترسی پیدا کنند.
  • Watch Together: کاربران تلویزیون می‌توانند به کمک این برنامه در زمان مشاهده فیلم، سریال یا برنامه خود همزمان با دوستان و خانواده خود به شکل ویدیویی به گفتگو بپردازند.
  • پلتفرم NFT : این اپلیکیشن در تلویزیون‌های سری MICRO LED، Neo QLED و The Frame امکان جستجو، خرید و معامله آثار هنری دیجیتال را فراهم خواهد کرد.
  • کالیبراسیون هوشمند: کاربران برای دستیابی به حد مطلوب و مورد نظر اجازه تنظیم کالیبراسیون (Calibration) را خواهند داشت. حالت اولیه این قابلیت به عنوان یک راهکار سریع و آسان قادر است صفحه‌نمایش را ظرف مدت ۳۰ ثانیه کالیبره کند. در حالت حرفه‌ای نیز برای ارائه چشم‌نوازترین کیفیت ممکن، فرایند کالیبراسیون حدود ۱۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

شخصی‌سازی بیشتر با لوازم جانبی متنوع

تلویزیون ها سری ۲۰۲۲ سامسونگ به لوازم جانبی متعددی مجهز شدند. مدل‌های The Sero از پایه و نصب دیواری با قابلیت چرخش اتوماتیک بهره می‌برند. همچنین برای این تلویزیون‌ها یک رابط عمودی برای نمایش و تصاویر در برنامه‌های Smart Hub و Multi View در نظر گرفته شده است.

در این تلویزیون‌ها برنامه‌هایی چون یوتیوب و تیک تاک از قابلیت نمایش محتوا در حالت عمودی پشتیبانی خواهند کرد. تلویزیون‌های سبک زندگی هم در حالت‌های Ambient و Art می‌توانند تصاویر را به شکل عمودی نمایش دهند. سامسونگ با طراحی دکمه چرخش روی کنترل از را دور این تلویزیون‌ها باعث شده تا چرخش صفحه‌نمایش در این مدل‌ها به آسانی با فشردن یک دکمه انجام شود.

توسعه ساندبار جدید

سامسونگ سری ۲۰۲۲ ساندبارهای خود را ارتقا داده است و اکنون می‌توانند تجربه صوتی سه‌بعدی و فراگیر را ارائه دهند. قابلیت Q Symphony که باعث همکاری میان Neo QLED و ساندبار می‌شود نیز اکنون ارتقا یافته تا صدای فراگیرتری را به گوش کاربران برساند. این ساندبارها اکنون از فناوری جدیدی نیز بهره می‌برند که باعث می‌شود صدای استاندارد Dolby Atmos بدون نیاز به کابل و به شکل بی‌سیم ارائه شود. سامسونگ از ساندبار جدید و فوق باریک HW-S800B نیز پرده برداشت که با وجود طراحی باریک و فشرده صدای فراگیر و قدرتمندی را به گوش کاربر خواهد رساند.

سایمون سونگ، مدیر تیم فروش و بازاریابی نمایشگر‌های سامسونگ در خصوص تلویزیون های سری ۲۰۲۲ سامسونگ عنوان کرد طی سال‌های گذشته نقش نمایشگرها با پیشرفته فناوری و سبک جدید توزیع محتواهای سرگرمی تغییر پیدا کرده است. سامسونگ به کمک مجموعه جدید محصولات خود قادر است یک تجربه صوتی و بصری فراگیر را ارائه کند که بر اساس نیاز کاربران قابل تنظیم خواهند بود. سامسونگ برای تمام کاربران از جمله دوستداران سینما، سریال و بازی‌های ویدیویی محصولات ویژه‌ای را طراحی کرده که می‌تواند به خوبی به نیاز کاربران پاسخ دهد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.