تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر : 590132

معرفی بهترین مراکز آموزشی جهت آموزش فیبر نوری و FTTH – XGS-PON در ایران

معرفی بهترین مراکز آموزشی جهت آموزش فیبر نوری و FTTH – XGS-PON در ایران

این مقاله سعی بر تحلیل نیازهای متخصصان در گرایش های مختلف به فراگیری کامل مباحث فیبرنوری ، FTTX، XPON برای توسعه و تسلط بر نیازهای حال و آینده در زیر ساخت های گوناگون صنعت دارد . همچنین به اختصار چندین مرکز آموزشگاهی برای تدریس این مباحث بررسی و ارائه شده است.  چه الزامی به فراگیری

این مقاله سعی بر تحلیل نیازهای متخصصان در گرایش های مختلف به فراگیری کامل مباحث فیبرنوری ، FTTX، XPON برای توسعه و تسلط بر نیازهای حال و آینده در زیر ساخت های گوناگون صنعت دارد . همچنین به اختصار چندین مرکز آموزشگاهی برای تدریس این مباحث بررسی و ارائه شده است.

 چه الزامی به فراگیری فیبرنوری و تکنولوژی های مرتبط به آن از جمله FTTX وجود دارد

سالیان متمادی بشر به دنبال دستیابی به سرعت بالا برای تمام مقاصد خود میباشد. تبلور این سرعت در نور نمایان می گردد. سرعت نور که امروزه شاخص فواصل ستاره شناسی در جهان هستی میباشد تنها مقیاس قابل درک از سرعت بسیار بالا است. امروز دستیابی به فراصوت در هواپیماهای جنگنده و موشک های پیشرفته دست یافتنی شده است و بشر برای دسترسی به این سرعت تلاش می کند اما برخلاف نور که با سرعت ۳۰۰ هزار کیلومتر‌‌بر‌‌ثانیه حرکت می‌کند، امواج صوتی کمی تنبل هستند و تنها با سرعت ۰/۳ کیلومتر‌بر‌ثانیه حرکت می‌کنند لذا دسترسی اکثر زیرساخت های حرکتی به سرعت نور در خیال عصر حاضر هم نمی گنجد ولی این سرعت در فناوری اطلاعات دست یافتنی و به وفور در دسترس قرار گرفته است و رشد تکنولوژی ها و سامانه های جدید و پهنای باند بالا برای کاربران و در نهایت رشد تمام موارد ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرهون سرعت نور در کره زمین هستیم. متخصصان گرایش های مختلف بر این باورند که نقصان سرعت در سایر گروه ها مانند حمل و نقل ، بهداشت ، درمان ، آموزش و… را میتوان با این سرعت توسط زیرساخت فناوری اطلاعات مرتفع ساخت .

 چه کسانی بیشتر به فراگیری فیبرنوری و FTTH احتیاج خواهند داشت

این که تمام افراد حداقل در طول زندگی روزمره بارها با کانکتورهای فیبرنوری در ارتباط خواهند بود امری متداول در آینده نزدیک است. ولیکن تکنولوژی های فیبرنوری خود باعث ایجاد بازار کار مناسب برای افراد با مهارت بالا شده است و این امر در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مورد نیاز میباشد. امروزه پیاده سازی زیرساخت های اکتیو و پسیو فیبرنوری برای اماکن کوچک حتی منازل مسکونی استانداردسازی شده است. این زیرساخت برای اماکن بزرگ شهری ، پالایشگاه و پتروشیمی، کاخانجات، مترو و صنایع ریلی ، هوانوردی ، دریانوردی و صدها کاربردی دیگر الزامی است. همچنین سخت افزارهای رابط روزانه در حال توسعه هستند و امروزه شاهد پهنای باند ده ها برابری نسبت به چندین سال قبل هستیم. پس کارشناسان مسلط به این فناوری می توانند با درامدهای بالا به عنوان مشاور، طراح، مجری و یا برنامه نویس در بخش های مختلف این زیرساخت ها مشغول به کار شوند. همچنین امروزه پیاده سازی سیستم های کوچک مانند نظارت تصویری CCTV، کنترل ترددACS  ، صوت و پیج PA  ، اعلام حریق FAS  ، رادارها RADAR، حفاظت پیرامونیPIDS  ، سیستم هوشمند ساختمانBMS  ، دیجیتال ساینیج ها digital signage و IPTV… همه بر روی زیرساخت های شبکه تحت فیبرنوری اداره میشوند.

قطعات و ابزارآلات و ماشین آلات کارخانجات و دستگاه ها در صنایع پزشکی و آزمایشگاهی مجهز به فیبرنوری هستند و گاها خرابی یک کانکتور برای اشخاص بی تجربه بار هزینه بسیار بالا و توقف طولانی دستگاه ها را خواهد داشت.

افرادی که قصد مهاجرت و کار در کشورهای مختلف را دارند یکی از بهترین گرایش های مورد نیاز فیبرنوری میباشد ، چرا که در سرتاسر دنیا از کانادا تا اروپا و امریکا و استرالیا و چین و…. در حال توسعه این زیرساخت ها هستند و کارشناسان ماهر را با درآمدهای بالا استخدام می نمایند.

معرفی بهترین مراکز آموزشی جهت آموزش فیبر نوری و FTTH – XGS-PON در ایران

با توضیحات بالا به این نتیجه میتوان رسید که متخصصان رشته های فناوری اطلاعات ، سخت افزار ، IT و شبکه ، مخابرات، الکترونیک ، الکترومکانیک ، برق ، روباتیک ، مکاترونیک ، هوافضا ، ریلی ، کنترل ابزار دقیق الزام یادگیری این زیرساخت ها را خواهند داشت و سایر رشته ها به عنوان میان رشته میتوانند این موارد را آموزش ببینند.

این تخصص نیاز به چه پیش نیازها و مدارک تحصیلی دارد

عموما این گرایش در قالب رشته های شبکه، مخابرات و الکترونیک است ولیکن در اصل نیاز به هیچ پیش نیاز و مدارک خاصی ندارد و هر شخصی با فراگیری اصول و تجربه میتواند به راحتی در پروژه های بزرگ فعال شود. همچنین پیش نیاز دانشگاهی و تحصیلی هم برای یادگیری این اصول ضروری نیست

 تعداد از مراکز و دوره های آموزشی فیبرنوری و XGPON بر اساس اطلاعات سایت و بازخورد شرکت کنندگان  :

 1.    آموزش مخابرات و شبکه های نوری FTTX فرادرس

مدت زمان دوره : 7 ساعت و 22 دقیقه

دوره آموزشی مناسب برای زیرساخت های فیبرنوری که با قیمت بسیار مناسب برای دانش پژوهان ارائه می گردد . این دوره بیشتر به تشریح موضوعات تئوری و تکنولوژی های مرتبط پرداخته است و برای سازندگان این سیستم ها و دانشجویان مخابرات بسیار مناسب و کاربردی است. پس از گذراندن دوره با مفاهیم و مباحث تئوری و طراحی به دقت آشنا خواهید شد.

معرفی بهترین مراکز آموزشی جهت آموزش فیبر نوری و FTTH – XGS-PON در ایران

2.    پکیج حرفه ایی بین المللی فیبرنوری و XPON هوپیران

مدت زمان دوره : 20 ساعت

طبق توضیحات  دوره آموزشی فیبرنوری FTTX هوپیران حاصل 20 سال فعالیت گروه هوپیران در پروژه های کلان و ملی و آموزش های تخصصی پرسنل در شرکت های بزرگ بین المللی بوده است. مفاهیم دوره بر طبق استاندارد و تایید هوپر کانادا است . سرفصل های دوره از مبتدی (شناخت کابل ، فیوژن و طول موج) تا کاملا حرفه ایی پسیو و اکتیو درج گردیده و مثال های عملی در آن نمایش داده شده است. در این دوره به یکپارچه سازی سیستم ها ، مباحث نظارت تصویری و IPTV، ارتباطات کنترل ابزار دقیق تحت فیبرنوری ، اسکادا، طراحی در مراکز مختلف از خانگی تا صنعتی و روش های کانفیگ و برنامه نویسی سخت افزار هم پرداخته و دوره جامع و کاملی میباشد. این دوره مجازی و بصورت مادام العمر با قابلیت آپدیت ارائه شده است و همچنین آخرین تکنولوژی های XGSPON در سرفصل های سایت با مدرک کانادا درج شده است. میتوان این دوره را کاملترین دوره آموزش فیبرنوری و FTTH در ایران دانست.

www.houpiran.ir

تلفن : 02122195498-02122197122-02126428086

 

3.    دوره فیبرنوری فن آموزان

مدت دوره : 18 ساعت دوره فقط مرتبط به موضوعات پسیو فیبر نوری است

در این دوره آموزشی مهارت های مختلفی مانند فیوژن زدن فیبر نوری، تسلط بر استانداردهای کابل کشی فیبر نوری، انجام پروژه و مفصل زدن، مبانی مخابرات و شبکه فیبر نوری و به کارآموزان آموزش داده می شود و کسب این مهارت ها به صورت کلاس های حضوری و آنلاین و ارائه مدرک فنی و حرفه ای نصب فیبر نوری انجام می گیرد.

شماره تماس : 02166477300

 

4.    دوره های آموزش فیبر نوری فاطر رسا نور

این شرکت با بهره گیری از اساتید مجرب و برگزاری کارگاه های آموزشی در لابراتورها ، دوره های آموزشی خود رادر سه بخش پسیو، اکتیو و سرویس تشکیل می دهد. در این کارگاه آموزشی که طی دوره های سه روزه (متوالی یا آخر هفته) در محل شرکت فاطر برگزار می شود کارآموزان بصورت تئوری و عملی با مباحث فنی مختلف مطابق با سرفصل های آموزشی ذیل آشنا خواهند شد.

تماس :  ‏021-73065100

 

5.    آموزش طراحی و اجرای شبکه های پسیو فیبر نوری و FTTH مهارت گستر

8 ساعت اموزش نظری و 10 ساعت اموزش عملی- مدت دوره : 18 ساعت دوره فقط مرتبط به موضوعات پسیو فیبر نوری است

اصفهان: 03133383246

 

6.    آموزش فیبرنوری و FTTH  – سیما فیبر

دوره های آمـوزش فیبـر نوری و شبـکه را با بهره گیری از دانش و تجربه مجربترین متخصصان حوزه فیبر نوری جهت بالا بردن مهارت فارغ التحصیلان جویای کار , کارشناسان شرکتهای مخابراتی , مدیران آی تی کارخانجات و موسسات مرتبط و کلیه علاقمندان با آخرین متد کارگاهی برگزار نماید .

دراین کارگاه ها شرکت کنندگان به طور تیوری وعملی با در اختیار داشتن ملزومات پسیو و اکتیو با انواع کابل های فیبرنوری , تجهیزات مربوطه , نحوه ی نصب و کابل کشی , فیوژن و تست آن و بسیاری موارد دیگر آشنا خواهند شد .

تلفن: 44084287 فاکس: 44062877

 

7.    دوره آموزشی فیبر نوری آسیا ارتباط

سرفصل های دوره در سایت شرکت عموما پسیو میباشد .

این شرکت با بهره گیری از اساتید مجرب و برگزاری کارگاه های آموزشی در لابراتورها ، دوره های آموزشی خود رادر دو بخش پسیو و اکتیو  تشکیل می دهد. در این کارگاه آموزشی که طی دوره های سه روزه (متوالی یا آخر هفته) در محل شرکت آسیا ارتباط کام برگزار می شود، کارآموزان بصورت تئوری و عملی با مباحث فنی مختلف مطابق با سرفصل های آموزشی ذیل آشنا خواهند شد.

موارد و سرفصل های دوره بیشتر به مباحث تئوری و دانشگاهی پرداخته میشود

تلفن ارتباط : ۰۲۱-۸۸۲۱۵۲۷۲ ۰۲۱

 

8.    آموزش FTTH میکرویونیورسیتی

دوره آموزش فیبر نوری و FTTH

مدت دوره سه روز شامل اکتیو و پسیو میباشد

در این دوره موارد پسیو FTTH ، انواع شناخت کابل و تکنولوژی ، نصب و کانفیگ تجهیزات و روش های پیاده سازی اکتیو کامل تشریح و ارائه شده است.

شماره تماس : 02122390160

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.