تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 53821

معرفی بهترین سایت های یادگیری برنامه نویسی

معرفی بهترین سایت های یادگیری برنامه نویسی

معرفی بهترین سایت های یادگیری برنامه نویسیبرنامه نویسی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پردرآمد‌ترین حرفه‌هایی است که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد، اگر اندکی با برنامه‌نویسی آشنا باشید، حتما به این نکته پی برده‌اید که همیشه در این حرفه چیزی برای یاد گرفتن وجود دارد، فرقی ندارد تازه شروع به آموختن برنامه‌نویسی کرده باشید یا‌ سال‌ها در این حرفه تجربه داشه باشید، در هر صورت سایت‌های آموزشی به کمک شما می‌آیند و قطعا برایتان مفید خواهند بود. در ادامه ما به سراغ بهترین سایت‌ها برای آموزش برنامه‌نویسی رفته‌ایم، پس اگر شما هم به این حرفه علاقه‌مند هستید، حتما در ادامه با تکفارس همراه باشید.
‌‌‌
Codecademy
Codecademy یکی از بهترین سایت‌ها برای تازه واردان حرفه برنامه‌نویسی است و برای افرادی که مهارت زیادی در این حرفه ندارند، به شدت توصیه می‌شود که از این سایت استفاده کنند و از آموزش‌های آن به خوبی بهره ببرند.
شما در این سایت با انوع مختلفی از روش‌های آموزش سر و کار دارید و می‌توانید به طریقی که خودتان راحت‌تر هستید به آموختن برنامه‌نویسی بپردازید، همچنین آموزش‌های این سایت به‌گونه‌ای است که ..

معرفی بهترین سایت های یادگیری برنامه نویسی

برنامه نویسی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پردرآمد‌ترین حرفه‌هایی است که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد، اگر اندکی با برنامه‌نویسی آشنا باشید، حتما به این نکته پی برده‌اید که همیشه در این حرفه چیزی برای یاد گرفتن وجود دارد، فرقی ندارد تازه شروع به آموختن برنامه‌نویسی کرده باشید یا‌ سال‌ها در این حرفه تجربه داشه باشید، در هر صورت سایت‌های آموزشی به کمک شما می‌آیند و قطعا برایتان مفید خواهند بود. در ادامه ما به سراغ بهترین سایت‌ها برای آموزش برنامه‌نویسی رفته‌ایم، پس اگر شما هم به این حرفه علاقه‌مند هستید، حتما در ادامه با تکفارس همراه باشید.

‌‌‌

Codecademy

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

Codecademy یکی از بهترین سایت‌ها برای تازه واردان حرفه برنامه‌نویسی است و برای افرادی که مهارت زیادی در این حرفه ندارند، به شدت توصیه می‌شود که از این سایت استفاده کنند و از آموزش‌های آن به خوبی بهره ببرند.

شما در این سایت با انوع مختلفی از روش‌های آموزش سر و کار دارید و می‌توانید به طریقی که خودتان راحت‌تر هستید به آموختن برنامه‌نویسی بپردازید، همچنین آموزش‌های این سایت به‌گونه‌ای است که شما را بیکار رها نمی‌کنند و باید به همراه آموختن مهارت‌های جدید، همزمان کد بزنید و به یادگیری مشغول شوید. با تمامی این تفاصیر، باید بگوییم که اصلا این سایت را از دست ندهید و حتما برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی از سایت Codecademy کمک بگیرید.

بازدید از سایت Codecademy

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Code Avengers

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

اگر در هنگام آموختن برنامه‌نویسی به اندکی سرگرمی نیاز دارید، Code Avengers منبع آموزشی‌ای است که مناسب شما می‌باشد، در این سایت شما همزمان با کد زدن و استفاده از منابع آموزشی، می‌توانید به تجربه بازی‌های کوچکی که در سایت قرار دارند بپردازید.

متاسفانه سایت Code Avengers طیف وسیعی از زبان‌های برنامه‌نویسی را شامل نمی‌شود و شما با استفاده از آن تنها قادر هستید به آموزش HTML5، CSS3 و Java Script بپردازید، پس می‌توان گفت که برای افرادی که به طراحی سایت یا کار در زمینه فرانت سایت علاقه‌مند هستند، Code Avengers سایت مناسبی محسوب می‌شود و قطعا می‌توانند از آموزش‌های آن که با سرگرمی دخیل شده‌ است استفاده کنند.

بازدید از سایت Code Avengers

مطالب مرتبط:

  • بهترین اپلیکیشن‌ ها و سایت های آموزشی
  • بهترین سرویس های پخش آنلاین موسیقی
  • معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های جاسوسی موبایل

‌‌‌‌‌‌‌

Khan Academy

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

در واقع سایت Khan Academy، یک سایت آموزشی برای آموختن مهارت‌های مختلف است که برنامه‌نویسی یکی از آن‌ها است، البته نباید توقع آموزش مهارت‌های خاص را از این سایت را داشته باشید و اکثر دوره‌های Khan Academy مربوط به مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی است.

با این وجود Khan Academy را می‌توان یک منبع مناسب برای تازه‌کاران دانست که می‌توانند با استفاده از آن به مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی پی ببرند و خودشان را برای چالش‌های سخت‌تر و جذاب‌تر آینده آماده کنند. اگر تجربه برنامه‌نویسی دارید و می‌خواهید مهارتتان را ارتقا دهید، سایت Khan Academy به درد شما نخواهد خورد.

بازدید از سایت Khan Academy

‌‌‌‌‌‌

Treehouse

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

اگر می‌خواهید به آموختن یک مهارت خاص در زمینه برنامه‌نویسی بپردازید، سایت Treehouse دقیقا همان چیزی است که نیازش دارید، شما در این سایت می‌توانید مهارت مد نظر خودتان را انتخاب و تنها به آموختن آن بپردازید.

اگر می‌خواهید ساخت تم برای وردپرس، ریسپانسیو سایت یا هر مهارت دیگری را یاد بگیرید، تنها کافی است به دوره‌های همان بخش بروید و آموزش‌های مختلف آن حوزه را بگذرانید. بدین ترتیب می‌توان گفت که این سایت برای برنامه‌نویسانی که در یک حوزه مهارت کافی ندارند و فقط می‌خواهند به آموختن یک بخش بپردازند بسیار کاربردی است.

بازدید از سایت Treehouse

‌‌‌‌

Udacity

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

Udacity برای افرادی که تماشای کلیپ‌های آموزشی را به خواندن متن‌ ترجیح می‌دهند مناسب است و در این سایت تنها می‌توانید با تماشای کلیپ‌های مختلف به آموختن مهارت‌های برنامه‌نویسی بپردازید. لازم به ذکر است که کلیپ‌های این سایت از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، حتی بعضی از کلیپ‌ها توسط کارکنان گوگل تهیه شده است.

با این حال Udacity دوره‌های نسبتا محدودی دارد و اگر به طیف وسیعی از آموزش‌ها دسترسی داشته باشید، باید به سایت‌های دیگر رجوع کنید، زیرا برخلاق کیفیت بالای کلیپ‌های آموزشی این سایت، کمیت آن‌ها مناسب نیست و نمی‌توانید هر چیزی را در آن پیدا کنید.

بازدید از سایت Udacity

‌‌‌‌

Coursera

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

Coursera بدون شک یکی از بهترین سایت‌ها برای آموختن برنامه‌نویسی است که بزرگ‌ترین نقطه قوت آن دوره‌های متنوع و کامل آن می‌باشد، یعنی شما به دوره‌های آموزشی هر زبان و هر مهارت خاصی که در برنامه‌نویسی استفاده می‌شود دسترسی دارید و Coursera هیچ کمبودی در این زمینه ندارد.

بسیاری از دوره‌های آموزشی به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت و در سوی دیگر برای بسیار دیگری از دوره‌ها باید هزینه‌ای بپردازید، هرکدام از دوره‌ها به گونه‌ای رزومه کاری برای شما محسوب می‌شود و می‌توانید آن را در حساب لینکدین خود ثبت کنید. اگر برنامه‌نویس هستید یا به آن علاقه‌مند می‌باشید، حتما به سایت Coursera سر بزنید.

بازدید از سایت Coursera

‌‌‌‌

Pluralsight

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

Pluralsight سایتی است که دوره‌های آن از سطوح مختلفی تشکیل شده و می‌توانید از این سایت برای شروع آموختن برنامه‌نویسی یا حتی ارتقا سطح مهارتتان در برنامه‌نویسی استفاده کنید، لازم به ذکر است که این سایت به صورت تخصصی به آموزش جاوا اسکریپت می‌پردازد، پس اگر می‌خواهید در این زبان به مهارت بالایی دست پیدا کنید، سایت Pluralsight می‌تواند برای شما مناسب باشد.

در این سایت تعداد زیادی از دوره‌های مختلف وجود دارد که بعضی از آن‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند، اما برای دسترسی به همه دوره‌ها باید هزینه‌ای پرداخت کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما این سایت را چک کنید و در صورت تمایل از دوره‌های باکیفیت آن استفاده کنید.

بازدید از سایت Pluralsight

مطالب مرتبط:

  • معرفی برترین موتور های جست و جو ۲۰۲۱
  • معرفی و دانلود بهترین بازی های ترسناک موبایل
  • معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز

‌‌‌‌‌‌‌‌

Udemy

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

به احتمال زیاد نام Udemy را شنیده‌اید، این سایت یکی از بزرگ‌ترین منابع برای آموختن علوم و مهارت‌های مختلف است که یکی از آن‌ها برنامه‌نویسی است. Udemy در زمینه آموزش برنامه‌نویسی فوق‌العاده است و دوره‌های باکیفیت و کاربرد زیادی دارد که می‌توانید آن‌ها را با دریافت حق اشتراک یا خرید هر کدام از دوره‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در Udemy می‌توانید به آموختن هر زبان برنامه‌نویسی که فکرش را می‌کنید بپردازید و در این زمینه Udemy را باید یکی از کامل‌ترین سایت‌ها دانست،‌ شاید هزینه این سایت بیشتر از سایت‌های مشابه باشد، اما کیفیت دوره‌ها طبق تجربه کاربران در سطخ بیار خوبی قرار دارد.

بازدید از سایت Udemy

‌‌‌‌

FreeCodeCamp

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

FreeCodeCamp یکی از بهترین سایت‌های برای آموختن برنامه‌نویسی است و تمامی مهارت‌هایی که برای برنامه‌نویس شدن نیاز دارید را در این سایت‌ می‌توانید پیدا کنید و به آموختن آن‌ها بپردازید.

می‌توان گفت که FreeCodeCamp یکی از بهترین منابع برای آموختن الگوریتم، طراحی سایت و زبان جاوا اسکریپت می‌باشد، پس اگر بخواهید در این زمینه‌ها پیشرفت کنید و دانسته‌های خودتان را در این بخش‌ها افزایش دهید، حتما از سایت FreeCodeCamp استفاده کنید.

بازدید از سایت FreeCodeCamp

‌‌‌‌‌‌

W3Schools

بهترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی

W3Schools یکی دیگر از سایت‌ها برای آموختن برنامه‌نویسی است که از رابط‌کاربری بسیار ساده‌ای بهره می‌برد و بدین ترتیب شما می‌توانید خیلی راحت به آموزش‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

این سایت‌ تقریبا تمامی آموزش‌های مربوط به زبان‌های برنامه‌نویسی را در در خود جای داده است و شما می‌توانید خیلی راحت تنها با یک کلیک به آموختن زبان‌های برنامه‌نویسی بپردازید، این سایت آموزش‌هایش را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد، پس اصلا این سایت را از دست ندهید.

بازدید از سایت W3Schools

‌‌‌‌

آیا برای استفاده از سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی هزینه‌ای پرداخت کرد؟

  • این مورد کاملا به سایت مد‌نظرتان بستگی دارد، بعضی از سایت‌ها مانند W3Schools تمامی محتویات خودشان را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند، اما برای استفاده دوره‌های آموزشی اکثر سایت‌ها، باید مبلغی را پرداخت کنید.

برای شروع برنامه‌نویسی از چه سایت‌های می‌توان استفاده کرد؟

  • تمامی سایت‌ها دارای بخشی برای آموزش مفاهیم پایه و اولیه برنامه‌نویسی هستند، پس می‌توان گفت که این موضوع به خودتان بستگی دارد که از کدام سایت استفاده می‌کنید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.