تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر : 587509

معرفی بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو در سال 2022

معرفی بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو در سال 2022

معرفی بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو در سال 2022 در این مطلب با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزاری، به معرفی بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو در سال 2022 می‌پردازیم. نرم‌افزارهای پخش‌ ویدیوی پیش‌فرض اندروید، تنها از کدک‌های معدودی نظیر MPEG-4 SP، H.264 AVC، H.263 و VP8 پشتیبانی می‌کنند، این در حالی

معرفی بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو در سال 2022

در این مطلب با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزاری، به معرفی بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو در سال 2022 می‌پردازیم.

نرم‌افزارهای پخش‌ ویدیوی پیش‌فرض اندروید، تنها از کدک‌های معدودی نظیر MPEG-4 SP، H.264 AVC، H.263 و VP8 پشتیبانی می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از فرمت‌های یک فایل ویدیویی، از خروجی‌های متفاوتی برخوردار هستند. به همین دلیل انتخاب یک پخش‌کننده ویدیویی دیگر به عنوان جایگزین، امری ضروری است، زیرا این برنامه‌ها معمولا می‌توانند تعداد زیادی از فایل‌های ویدیویی را در کنار بسیاری از ویژگی‌های جانبی پخش کنند.

هم‌چنین بسیاری از آنها قابلیت پخش و شبکه‌سازی بهتری دارند و برخی دیگر نیز می‌توانند از توانایی موجود در بهترین گوشی‌های اندرویدی نهایت بهره را ببرند. در ادامه به معرفی بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو در سال 2022 می‌پردازیم.

بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو 2022

1- VLC

در پلتفرم ویندوز، یافتن پخش‌کننده ویدیویی که پرکاربردتر از VLC باشد، بسیار دشوار است. این برنامه منبع‌باز از فایل‌های MOV، MP4، MKV، AVI و Ogg در کنار سایر موارد پشتیبانی می‌کند. کاربران اندروید نیز می‌توانند از طریق نصب برنامه VLC در این پلتفرم، از ویژگی‌های مذکور استفاده کنند.

هم‌چنین می‌توانید محتوای ویدیویی را از طریق شبکه‌ خانگی خود پخش کنید، بدین معنا که در صورت دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بالا برای ویدیوهای روی دسکتاپ خود، می‌توانید پخش استریم داشته باشید. VLC هم‌چنین برای گوش دادن به موسیقی نیز یک برنامه ایده‌آل است و امکاناتی نظیر اکولایزر داخلی را در کنار قابلیت‌های اختصاصی پلی‌لیست ارائه می‌دهد.

2- Video Player All Format – یکی از بهترین برنامه های پخش ویدیو در پلتفرم اندروید

برنامه video player all format

اپلیکیشن Inshot یکی از محبوب‌ برنامه‌های در حوزه تولید محتوا برای رسانه‌های اجتماعی است و سازنده آن هم‌چنین با توسعه برنامه Video Player All Format که پیشتر به نام XPlayer شناخته شده نیز سر و صدای زیادی ایجاد کرده بود. نرم‌افزار Video Player All Format علاوه بر ارائه قابلیت پخش کدک‌های صوتی و تصویری متعدد، ویژگی‌های اختصاصی اندروید مانند پشتیبانی از کروم‌کست و امکان پخش ویدیوها در یک پنجره بازشو برای چندوظیفگی را نیز ارائه می‌دهد.

در این برنامه، کنترل‌های مدیا با قابلیت تغییر سرعت پخش و بزرگ‌نمایی تقویت شده و مهم‌تر از همه، کاربرانی که می‌خواهند ویدیوهای خود را به صورت خصوصی نگهداری کنند نیز می‌توانند برای محتوای خود رمز عبور و آلبوم تعیین کنند.

3- MX Player – از محبوب‌ترین و بهترین برنامه های پخش ویدیو اندرویدی

ام ایکس پلیر

اگرچه مشکلاتی مربوط به اخذ مجوز مانع آن شده که ام ایکس پلیر از کدک‌هایی مانند DTS و AC3 به طور رسمی پشتیبانی کند، اما این اپلیکیشن هم‌چنان یک پخش‌کننده ویدیوی قدرتمند و برتر است که ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. این برنامه هم‌چنین برای والدینی که تبلت یا تلفن خود را در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند، قفل مخصوص کودک طراحی کرده است.

این ویژگی تضمین می‌کند که کودکان می‌توانند بدون تماس تلفنی یا جابجایی بین برنامه‌های دیگر، صرفا ویدیوی مورد نظر را از طریق برنامه تماشا کنند. برای افرادی که از گوشی‌های هوشمند رده‌بالایی مانند سری گلکسی یا پیکسل گوگل استفاده می‌کنند، شتاب‌دهنده سخت‌افزاری و رمزگشایی چندهسته‌ای MX Player این اطمینان را می‌دهد که حتی در هنگام اجرای خاص‌ترین یا سنگین‌ترین فایل‌ها نیز، تجربه روان و پایداری در هنگام پخش ویدیو داشته باشید. به دلیل ماهیت منبع‌باز این برنامه، اگر کدک‌های استاندارد تعبیه شده در برنامه برای نیازهای شما کافی نباشند، کدک‌های سفارشی برای دانلود و نصب قابل دریافت هستند.

4- Playit-All in One Video Player

برنامه playit

این برنامه از انواع کدک‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن، میزبان بسیاری از ویژگی‌های مفید دیگر است که کاربران اندروید می‌توانند از آنها بهره ببرند. این گزینه‌ها شامل امکان دانلود مستقیم ویدیوها از فیس‌بوک، اینستاگرام، دیلی‌موشن و Vimeo است.

کاربرانی که به دنبال تبدیل موزیک ویدیوی مورد علاقه خود به MP3 هستند، می‌توانند به راحتی این کار را از طریق یک مبدل درون برنامه‌ای انجام دهند. هم‌چنین با استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری، می‌توانید فایل‌های ویدیویی یا موسیقی را مستقیما به سایر دستگاه‌های اندرویدی اضافه کنید. در مجموع، Playit یک برنامه پخش‌ ویدیو همه‌جانبه است که استفاده از آن خالی از لطف نیست.

5- aPlayer

برنامه aplayer

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های aPlayer، قابلیت پخش ویدیوهایی است که از فناوری دالبی ویژن استفاده می‌کنند. این برنامه هم‌چنین می‌تواند ویدیوها را از مرورگر شما شناسایی و پخش کند. در زمینه قابلیت‌های شبکه نیز، aPlayer قادر است ویدیوها را به سرویس‌های کروم‌کست و FireTV ارسال کرده و از طریق FTP آنها را از دستگاه‌های دیگر پخش کند.

به لحاظ نرم‌افزاری، از اکولایزر گرفته تا تنظیمات سرعت پخش و حتی ورودی‌های حرکتی، کنترل‌های رسانه‌ای مختلفی در برنامه وجود دارند. aPlayer هم‌چنین گزینه‌ای برای تنظیم قفل صفحه را ارائه می‌دهد که برای مواقعی که به خاطر حواس‌پرتی، قفل گوشی خود را باز نکرده‌اید، کاربرد دارد.

Video Player -6 – یکی از کامل‌ترین و بهترین برنامه های اندرویدی پخش ویدیو

ویدیو پلیر

Video Player برنامه‌ای است که می‌تواند حجم زیاد از فایل‌های ویدیویی و صوتی را از طریق شتاب‌دهنده سخت‌افزاری مدیریت کند و علاوه بر آن، از پشتیبانی زیرنویس نیز برخوردار است. این نرم‌افزار با ده‌های فرمت مختلف برای پخش زیرنویس سازگار است.

با این حال، اگر دوست دارید از یک پخش‌کننده برای تمامی نیازهای رسانه‌ای خود استفاده کنید، یک اکولایزر قوی و پنج بانده برای صدا نیز ارائه شده که دارای گزینه‌هایی شامل تقویت باس، جلوه‌های ریورب سه‌بعدی، یک بصری‌ساز و ده‌ها پیش‌تنظیم صوتی دیگر است. هم‌چنین برای ویدیوها نیز یک ابزار پاپ‌آپ جهت تماشای محتوا در حین استفاده از برنامه‌های دیگر وجود دارد.

7- Archos Video Player

برنامه archos video player

این برنامه می‌تواند فرمت‌های مختلف را از حافظه داخلی دستگاه تلفن‌ همراه، سرور چندرسانه‌ای یا حافظه خارجی USB پخش کند. بسته به فایل ویدیویی، امکان بازیابی خودکار توضیحات و پوسترها نیز وجود دارد. برای افرادی که می‌خواهند محتوای شخصی خود را مخفی نگه دارند، یک حالت خصوصی تعریف شده که سابقه پخش را ضبط نمی‌کند. علاوه بر وجود یک نسخه رایگان به همراه تبلیغات، نسخه پولی آن نیز با ویژگی‌های بیشتر و بدون تبلیغ قابل خریداری و نصب است.

8- BSPlayer

برنامه bsplayer

یکی دیگر از برنامه‌ های پخش ویدیو اندرویدی که به همراه تبلیغات ارائه شده، BSPlayer نام دارد. این اپلیکیشن در سطح پایه، با قابلیت پشتیبانی از شتاب‌دهنده سخت‌افزاری چندهسته‌ای برای کمک به کاهش مصرف باتری در کنار سایر ویژگی‌ها همراه است. برای تغییر روشنایی، رنگ، کنتراست و اشباع، یک ابزار شخصی‌سازی درون ویدیویی جالب نیز وجود دارد. از این طریق، می‌توانید نسخه سیاه و سفید فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

9- All Cast

برنامه آل کست

بسیاری از برنامه های پخش ویدیو در این لیست، دارای قابلیت ارسال محتوا در دستگاه‌های مختلف از جمله کروم‌کست یا کنسول‌های بازی هستند. AllCast نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن می‌تواند محتوای دستگاه‌ها را در گوشی‌ها نیز پخش کند. این ویژگی برای کاربرانی که ممکن است فضای ذخیره‌سازی محدودی داشته باشند، مفید خواهد بود. تنها ضعف نسخه رایگان این برنامه، پخش تبلیغات در حین ارسال محتوا توسط دستگاه تلفن همراه است.

10- KMPlayer – یکی از بهترین برنامه های پخش ویدیو

کی ام پلیر

همانند VLC، نرم‌افزار KMPlayer نیز به عنوان گزینه پخش ویدیوی محبوب در پلتفرم‌های ویندوز و OSX بر سر زبان‌ها افتاده است. نسخه اندروید این برنامه دارای قابلیت پشتیبانی از کدک‌های مختلف و هم‌چنین پشتیبانی از کستینگ و موارد دیگر است. این شامل پخش مستقیم از برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری، از جمله گوگل درایو و دراپ‌باکس می‌شود.

هم‌چنین یک ویژگی گیمیفیکیشن نیز از طریق KMPlex وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق فعالیت‌هایی که نیاز به تماشای محتوای ویدیویی دارند، ارز درون‌برنامه‌ای به دست آورند. نسخه VIP این برنامه هم‌چنین دارای ویژگی‌های ویدیو و صدا، ایجاد GIF و تم‌های پریمیوم برای تغییر تصاویر برنامه است.

11- Bubble UPnP

برنامه bubbleupnp

این برنامه از کدک‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و امکان ارسال به ده‌ها دستگاه مختلف از کنسول‌های بازی، کروم‌کست و آمازون فایر را فراهم می‌کند. BubbleUPnP هم‌چنین از کنترل سرویس‌های پخش موسیقی با کیفیت بالا نظیر Tidal و Qobuz نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، کاربران می‌توانند از BubbleUPnP برای پخش استریم به تلفن همراه خود از طریق دیگر دستگاه‌ها استفاده کنند. هم‌چنین بسته به زمان شبانه‌روز، تم‌های تیره و روشن نیز وجود دارند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.