تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 26589

معرفی بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد

معرفی بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد

معرفی بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد در مطلب پیش رو به بررسی بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد می‌پردازیم که با آنها می‌‌توانید بازی‌های کلاسیک مانند پوکمون، کراش بندیکوت، سوپر ماریو ۶۴ یا افسانه زلدا را اجرا کنید.
این روزها با استفاده از امولاتورهای آیفون و آیپد می‌توانید خاطرات بازی‌های کلاسیک و نوستالژی را در گوشی‌های مدرن دوباره زنده کنید. امولاتور در واقع نرم‌افزاری است که نسخه‌ای مجازی از کنسول‌های بازی را در گوشی‌ یا تبلت ایجاد می‌کند. شما می‌توانید امولاتور را بدون هک کردن آیفون به گوشی هوشمند اضافه کرده و برخی از محبوب‌ترین بازی‌های کلاسیک را تجربه کنید. در ادامه تعدادی از بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد را معرفی خواهیم کرد.
امولاتورهای آیفون و رام‌ها
اپل اجازه نشر امولاتورها را در اپ استور به توسعه‌دهندگان نمی‌دهد ولی هنوز هم می‌توان چنین نرم افزارهایی را روی آیفون، آیپد و آیپاد لمسی بدون هک کردن این دستگاه‌ها اجرا کرد. این بدین معناست که امولاتورهای آیفون و آیپد گهگاهی بی‌ثبات می‌شوند.
بیشتر امولاتورهای نام برده در این فهرست به صورت مجانی در وبسایت‌هایی مانند i..

معرفی بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد

در مطلب پیش رو به بررسی بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد می‌پردازیم که با آنها می‌‌توانید بازی‌های کلاسیک مانند پوکمون، کراش بندیکوت، سوپر ماریو ۶۴ یا افسانه زلدا را اجرا کنید.

این روزها با استفاده از امولاتورهای آیفون و آیپد می‌توانید خاطرات بازی‌های کلاسیک و نوستالژی را در گوشی‌های مدرن دوباره زنده کنید. امولاتور در واقع نرم‌افزاری است که نسخه‌ای مجازی از کنسول‌های بازی را در گوشی‌ یا تبلت ایجاد می‌کند. شما می‌توانید امولاتور را بدون هک کردن آیفون به گوشی هوشمند اضافه کرده و برخی از محبوب‌ترین بازی‌های کلاسیک را تجربه کنید. در ادامه تعدادی از بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد را معرفی خواهیم کرد.

امولاتورهای آیفون و رام‌ها

اپل اجازه نشر امولاتورها را در اپ استور به توسعه‌دهندگان نمی‌دهد ولی هنوز هم می‌توان چنین نرم افزارهایی را روی آیفون، آیپد و آیپاد لمسی بدون هک کردن این دستگاه‌ها اجرا کرد. این بدین معناست که امولاتورهای آیفون و آیپد گهگاهی بی‌ثبات می‌شوند.

بیشتر امولاتورهای نام برده در این فهرست به صورت مجانی در وبسایت‌هایی مانند iEmulators و AppMarket در دسترس هستند. ولی می‌توان با هزینه و ثبت نام در BuildStore این اپ‌ها را با اطمینان بیشتر دانلود کرد.

آموزش اجرای بازی های اندرویدی روی کامپیوتر با نرم افزار شبیه ساز گیم لوپ (گجت تی وی)

پس از نصب امولاتورهای آیفون هنوز به تعدادی رام‌ نیاز خواهید داشت. رام (ROM) در واقع نسخه نرم‌افزاری کارتریج یا دیسک بازی است. اگرچه برای هر بازی به یک رام نیاز خواهید داشت اما از همان رام می‌توان در هر امولاتوری که از کنسول پشتیبانی می‌کند استفاده کرد. برای مثال رام N64 برای هر امولاتور N64 که در فهرست پایین آمده کار خواهد کرد.

امولاتورها قانونی هستند ولی دانلود رام‌ها برای بازی‌هایی که مالک آنها نیستید قانونی نیست. برخی از شرکت‌ها با تهیه نسخه پشتیبان بازی‌های خریداری شده مشکلی ندارند ولی این هم همیشه مجاز نیست.

امولاتور دلتا (گیم بوی، N64، SNES)

امولاتورهای آیفون

دلتا یکی از بهترین امولاتورهای آیفون است برای بازی‌های نینتندو استفاده می‌شود. این اپ ادامه دهنده کار امولاتور محبوب GBA4iOS است؛ می‌توانید نسخه پایدار دلتا را از طریق Alt Store دانلود کنید.

دلتا از طیف وسیعی از کنسول‌های نینتندو پشتیبانی می‌کند:

  • گیم بوی (Game Boy)، گیم بوی کالر (Game Boy Color) و گیم بوی ادونس (Game Boy Advance)
  • NES و SNES
  • N64
  • نینتندو DS

با دلتا می‌توانید همه بازی‌های خود را در هر حالتی ذخیره کنید، اگر از یک دسته بازی استفاده می‌کنید از قابلیت ذخیره بازی سریع بهره ببرید و همه داده‌ها را روی گوگل درایو یا دراپ باکس برای محافظت بهتر همگام‌سازی کنید. حتی می‌توانید کدهای تقلب را به بازی اضافه کرده یا مراحل ذخیره شده مورد علاقه خود را قفل کنید.

دلتا همچنین دارای قابلیت اتصال کنترلرهای بی‌سیم پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و MFi و همچنین کیبوردهای بلوتوثی یا سیم‌دار است. می‌توانید نقشه کلیدها را به دلخواه تغییر داده یا حتی پیش‌فرض‌هایی را برای هر سیستم یا کنترلر به صورت مجزا تعیین کنید.

دانلود نرم افزار گیم لوپ – GameLoop ؛ بهترین برنامه شبیه ساز بازی اندروید برای کامپیوتر

بدون استفاده از کنترلر خارجی، می‌توانید پوسته‌های امولاتور نمایش داده شده روی صفحه آیفون را شخصی‌سازی کرده و کلیدهایی را برای دلتا فعال کنید تا دیگر نیازی به فشردن مداوم کلیدهای خاص در حین بازی نباشد.

جزئیات ارائه شده تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های دلتا را توصیف می‌کند. توسعه دهنده این امولاتور دائماً در حال ارائه بروزرسانی‌های جدید است.

پراوننس (نینتندو، سونی، سگا، آتاری)

امولاتورهای آیفون

پراوننس (Provenance) یکی از قدیمی‌ترین امولاتورهای آیفون و از محبوب‌ترین امولاتورهای چند پلتفرمی است. این امولاتور به ویژه برای بازی‌های اصلی پلی استیشن روی آیفون مناسب است.

پراوننس ۳۰ سیستم را امولاتوری می‌کند که شامل کنسول‌هایی از شرکت‌های زیر است:

  • نینتندو
  • سگا
  • سونی
  • آتاری

شما می‌توانید بازی‌های خود را در هر زمانی ذخیره کنید یا از بازی ویدیو تهیه کرده و آن را با همه داده‌های روی سرویس ابری آی کلود (iCloud) همگام‌سازی کنید. می‌توانید یک ذخیره بازی خاص را انتخاب کرده تا هر زمان که پراوننس را باز کردید فایل ذخیره به صورت خودکار فعال شود.

آموزش استفاده از Bluestacks (بلواستکس)، بهترین نرم افزار شبیه‌ ساز اندروید

برای تجربه بازی بهتر می‌توانید از کنترلرهای MFi، iCade یا استیم حین بازی روی صفحات کوچک‌تر استفاده کنید. متاسفانه توسعه‌دهندگان پراوننس اخیراً این امولاتور را از اغلب وب‌سایت‌های محبوب دانلود امولاتور حذف کرده‌اند؛ ولی هنوز هم با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید آن را پیدا کنید.

امولاتور iNDS (نینتندو DS)

امولاتورهای آیفون

پیش از این، دلتا را به عنوان یکی از بهترین امولاتورهای آیفون معرفی کردیم. ولی برای قفل‌گشایی امولاتور نینتندو DS (نینتندو برای دو صفحه نمایش) روی دلتا باید یک اشتراک پاترئون (Patreon) خریداری کنید. اینجاست که iNDS به کمک شما می‌آید؛ این امولاتور به شما اجازه می‌دهد که بازی‌های نینتندو DS را روی آیفون را مجانی تجربه کنید.

امولاتور iNDS که زمانی با نام NDS4iOS شناخته می‌شد برای دستگاه‌های غیر قفل‌گشایی شده از طریق آی امولاتورز (iEmulators) و بیلد استور (BuildStore) در دسترس است. اپل درست مانند مابقی امولاتورهای آیفون، مجوز این اپ را گهگاهی ابطال می‌کند و این یعنی قبل از نصب کردن باید منتظر کسب مجوز دوباره توسط توسعه‌دهنده باشید.

اما به محض نصب این اپ می‌توانید همه بازی‌های نینتندو DS را با سرعت تمام روی گوشی‌های آیفون ۵ و نسخه‌های جدیدتر بازی کنید. همچنین نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه برای گوشی‌های جدیدتر آیفون در دسترس است.

معرفی و آموزش بهترین شبیه ساز بازی های گیم کیوب برای کامپیوترهای شخصی

با نصب این اپ می‌توانید از حالت ذخیره‌سازی و گزینه ذخیره خودکار برای همگام‌سازی داده‌ها با دراپ باکس استفاده کرده و میزان پیشرفت بازی را حتی با ابطال مجوز امولاتور از دست ندهید.

از آنجایی که نینتندو DS از دو صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند می‌توانید از iNDS در حالت عمودی یا افقی و با هر دو صفحه در مرکز نمایشگر آیفون استفاده کنید. همچنین می‌توانید اندازه و ظاهر کنترلر را تغییر داده یا تاچ اسکرین صفحه دوم را برای اجتناب از لمس ناخودآگاه غیرفعال کنید.

امولاتور PPSSPP (سونی PSP)

امولاتورهای آیفون

اپ PPSSPP یکی از امولاتورهای آیفون است که به طور ویژه برای امولاتوری بازی‌های پلی استیشن پورتابل (PSP) طراحی شده است. با این که این امولاتور تقریباً هر بازی را روی دستگاه شما اجرا می‌کند ولی آیفون‌های قدیمی‌تر شاید نتوانند بازی‌ها را با سرعت کامل اجرا کنند.

با این امولاتور نیز مانند دیگر موارد این فهرست می‌توان بازی‌ها را ذخیره کرد تا قبل از خروج از آن نگران از دست رفتن میزان پیشرفت بازی نباشید. همچنین می‌توانید تقلب‌هایی را به بازی اضافه کنید.

شاید یکی از بهترین قابلیت‌های PPSSPP توانایی انتقال ذخیره‌های بازی از یک PSP واقعی باشد. بنابراین می‌توانید برای مثال بازی GTA: Vice City را درست از همان جایی که رها کردید در این امولاتور ادامه دهید.

آموزش نحوه اجرای بازی های پلی استیشن ۲ در کامپیوتر

متاسفانه به نظر می‌رسد که خبری از همگام‌سازی بازی‌ها در فضای ابری در این امولاتور نیست. اگرچه شاید این به نفع شما هم باشد چرا که رام‌های PSP حجم بالایی دارند.

کنترلرهای PSP به صورت شفاف روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود که این یعنی PPSSPP بزرگ‌ترین فضای صفحه نمایش را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ریتروآرک (آتاری، DOS، جنسیس، پی سی انجین)

امولاتورهای آیفون

امولاتور ریتروآرک (RetroArch) از امولاتورهای آیفون است که فهرست بلندبالایی از کنسول‌ها را با رابط کاربری زیبا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این امولاتور بهترین بازی‌های کلاسیک را به سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS ارائه می‌دهد و همین ویژگی آن را به یکی از منعطف‌ترین اپ‌ها در این زمینه تبدیل کرده است.

آموزش نصب و اجرای بازی پابجی موبایل بر روی کامپیوتر (گجت تی وی)

ریتروآرک از گیم بوی، SNES، پلی استیشن و کنسول‌های قدیمی‌تر پشتیبانی می‌کند:

  • آتاری
  • DOS
  • MSX
  • نئو جئو پاکت (Neo Geo Pocket)
  • پی سی انجین (PC Engine)
  • سگا جنسیس (مگا درایو)

ریتروآرک از یک کنترلر برای امولاتورهای مختلف استفاده می‌کند و این باعث می‌شود که بدون توجه به نوع بازی، به سرعت با الگوی کنترلر روی صفحه نمایش آشنا شوید. همچنین ریتروآرک از جمله امولاتورهای آیفون است که می‌توان ذخیره را روی حالت لود خودکار قرار داد. همچنین می‌توان اغلب ذخیره‌های قبلی را برای اجتناب از حذف شدن قفل کرد.

با قابلیت ریتروآرک نت پلی می‌توانید به بازیکن‌های دیگر برای بازی چند نفره متصل شوید. همچنین این قابلیت به صورت کراس پلتفرم قابل استفاده است و کاربران سیستم عامل‌های مختلف می‌توانند از این طریق با هم بازی کنند.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.