تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 60785

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال برای دانش‌آموزان

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال برای دانش‌آموزان

مدارس و آموزشگاه‌ها به سمت مدلی ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی می‌روند و برای همین استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته برای دانش‌آموزان به یک ضرورت تبدیل شده است. اما نیازهای هر کدام از دانش‌آموزان به دستگاه‌های دیجیتال براساس سطح و پایه‌ای که در آن قرار دارند، متفاوت است. شناخت بهتر از قابلیت‌های دستگاه‌های …

مدارس و آموزشگاه‌ها به سمت مدلی ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی می‌روند و برای همین استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته برای دانش‌آموزان به یک ضرورت تبدیل شده است.

اما نیازهای هر کدام از دانش‌آموزان به دستگاه‌های دیجیتال براساس سطح و پایه‌ای که در آن قرار دارند، متفاوت است. شناخت بهتر از قابلیت‌های دستگاه‌های دیجیتال کمک می‌کند تا بهترین و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسایل و ابزارهای دیجیتال در اختیار فرزندان و دانش‌آموزان‌مان قرار بگیرد. در این مطلب ۳ مورد از برترین ابزارهای دیجیتالی برای آموزش مجازی را معرفی کرده‌ایم.

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال برای دانش‌آموزان

تبلت : سبک و پیشرفته 

تبلت‌ به دلیل داشتن ابعاد و طراحی مناسب، دستگاهی محبوب برای آموزش مجازی اعضای خانواده است. ابعاد صفحه نمایش تبلت‌ها باعث شده تا این دستگاه‌ها به عنوان وسیله‌ای میان گوشی و لپ‌تاپ شناخته شود و کارایی‌ها و قابلیت‌هایی را از هر دو داشته باشد.

مهم‌ترین نکته‌‌ای که در زمان انتخاب تبلت‌ برای دانش‌آموزان باید به آن توجه کنید، شامل این موارد می‌شود:

  • ابعاد صفحه نمایش : تبلت‌ها معمولا با نمایشگرهایی در ۷ تا ۱۲ اینچ طراحی می‌شوند. برای دانش‌آموزان که دائم با تکالیف و ویدئوهای آموزشی سر و کار دارند، تبلتی که صفحه نمایشی ۱۰ اینچی یا بزرگتر دارد، می‌تواند بهترین گزینه باشد.
  • حافظه و RAM : حافظه بیشتر باعث می‌شود تا دانش‌آموزان فایل‌ها و ویدئوهای بیشتری در دستگاه خود داشته باشند و مقدار رم بالاتر نیز به پردازش سریع‌تر آنها کمک می‌کند. برای استفاده دانش‌آموزان تبلتی با حداقل ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی بالا انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.
  • قلم دیجیتال : تبلت‌هایی که از قلم دیجیتال پشتیبانی می‌کند، برای کاربردهای آموزشی گزینه بهتری هستند و می‌توانند تجربه‌ای جذاب و طبیعی از نوشتن روی صفحه نمایش ارائه دهند.
  • دیتا یا وای‌فای : برخی از تبلت‌ها تنها از شبکه وای‌فای (Wi-Fi) پشتیبانی می‌کنند و قابلیت اتصال به شبکه دیتا تلفن همراه را ندارد. اگر در خانه خود از شبکه وای‌فای مطمئن و پرسرعتی برخوردار نیستید، حتما از قابلیت اتصال تبلت به شبکه تلفن همراه مطمئن شوید. 

در کنار این موارد گزینه‌هایی مثل ظرفیت بالای باتری، سازگاری با برنامه‌های آموزشی، امنیت و حفاظت از داده‌ها و… می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

تبلت گلکسی Tab S7 سامسونگ یکی از گزینه‌هایی است که با پشتیبانی کامل از قابلیت‌های گفته شده، راهکاری مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای کاربرد آموزشی است.

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال برای دانش‌آموزان

تبلت گلکسی Tab S7 از صفحه نمایش ۱۱ اینچی (مدل Tab S7+ نمایشگری ۱۲.۴ اینچی دارد) با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ برخوردار است. صفحه نمایش تبلت‌های سری Tab S7 سامسونگ تاییدیه SGS را دارد که به معنای ارسال کمترین میزان نور آبی است و در زمانی که دانش‌آموزان ساعت‌های متوالی به آن چشم می‌دوزند چشمان آنها را خسته نمی‌کند. 

تبلت‌ گلکسی Tab S7 سامسونگ همانند گوشی‌های پرچمدار سری نوت این شرکت از قلم‌های S Pen پشتیبانی می‌کند. سرعت بسیار بالای این قلم به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا همزمان با توضیح معلمان و اساتید، با دقتی مانند یک قلم واقعی یادداشت برداری کنند. 

برای زمان‌هایی که دانش‌آموزان نیاز دارند تا مطلبی را تایپ کنند، این تبلت امکان استفاده از صفحه کلید انعطاف‌پذیر Book Cover Keyboard سامسونگ را فراهم می‌کند. این صفحه کلید دارای یک ردیف کلیدهای اضافی، تاچ‌پد بزرگتر و چند زاویه جدید است تا کاربران حتی در زمان‌هایی که به میز دسترسی ندارند هم به راحتی امکان تایپ در زمانی طولانی را داشته باشند.

 

مانیتور : همه‌کاره‌ای در اتاق

داشتن یک مانیتور چند کاره کمک می‌کند تا دانش‌آموز بتواند کارهای مولتی‌تسکینگ بیشتری را انجام دهد و به شکل راحت‌تری فایل‌ها و دروس خود را مطالعه کند. صفحه نمایش بزرگ مانیتورها این امکان را به دانش‌آموز می‌دهد تا در زمان تماشای ویدئوها، محتواهای درسی و ارتباط تصویری با معلمان و مربیان خود جزئیات بیشتر را مشاهده کند و با دقت بالاتری آنها را فرا بگیرد.

مانیتور سری Smart سامسونگ با طراحی منعطف و صفحه نمایش عریض و بزرگ می‌تواند انتخابی مناسب برای دانش‌آموزان باشد. این سری از مانیتورهای جدید سامسونگ، مجهز به سیستم عامل تایزن است و می‌تواند بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ‌تاپ، دسترسی به فایل‌ها و محتواها را برای کاربران خود فراهم کند.

این مانیتور از وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند تا به لطف این قابلیت دانش‌آموزان بتوانند به شکل بی‌سیم به گوشی یا تبلت خود متصل شوند. علاوه بر این دو ویژگی Tap View و App Casting هم امکان اتصال به مانیتور را تنها با یک ضربه ساده فراهم می‌کند.

دانش‌آموزان زمان زیادی را به مانیتورها چشم می‌دوزند و لازم است تا مانیتوری که انتخاب می‌کنید از قابلیت‌های محافظ چشم پشتیبانی کند. براین اساس مانیتورهای Smart سامسونگ تاییدیه رسمی راحتی چشم یا Eye Comfort را از موسسه TUV Rheinland آلمان که یک مرکز معتبر بینالمللی است، دریافت کرده‌اند. علاوه بر این با فعال کردن حالت Eye Saver میزان نور آبی نمایشگر قابل کاهش و تنظیم است.

مانیتورهای سری Smart سامسونگ در دو مدل M7 (۳۲ اینچ) و M5 (۳۲ و ۲۷ اینچ) طراحی شده‌اند.

 

دکس: مدرسه‌ای بدون لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌ها به عنوان کامپیوترهای قابل حمل مورد توجه بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان برای انجام تکالیف آموزشی هستند. این دستگاه‌ها اما از نظر مالی هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها متحمل می‌کند و ممکن است برای این گونه از کاربردها مقرون‌به‌صرفه نباشد. 

خبر خوب اینکه برای این دسته از افراد راه‌حل‌های اقتصادی و در عین حال کاربردی طراحی شده است. دکس (Dex) نام محصولی است که سامسونگ برای گوشی‌های خود طراحی کرده و گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی را به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ تبدیل می‌کند. 

دکس این امکان را فراهم کرده تا کاربران گوشی خود را به مانیتور متصل کنند و به راحتی از موس و کیبورد برای کار با برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها بهره ببرند. با اتصال گوشی یا تبلت به مانیتور می‌توانید تجربه کار وسیع‌تر و مشابه با دسکتاپ‌ لپ‌تاپ یا کامپیوتر داشته باشید. 

گوشی‌های هوشمند با وجود اینکه سخت‌افزار‌ قدرتمندی دارند و برنامه‌ها و بازی‌های سنگینی را پردازش می‌کنند اما به دلیل کوچک بودن ابعاد صفحه نمایش و طراحی خاص خود برای برخی از کارها مثل تایپ متن، ادیت عکس‌ها و… کارآیی بالایی ندارند. به همین دلیل لازم است تا این کارها در دستگاه‌هایی مثل کامپیوترها یا لپ‌تاپ‌ها و به کمک ماوس و کیبورد انجام شود. با داشتن دکس اما دیگر نیازی به لپ‌تاپ یا کامپیوترهای خانگی هم نیست و به راحتی از طریق اتصال گوشی به مانیتور امکان انجام همزمان چندین کار مختلف فراهم می‌شود.

دکس روی گوشی‌های پرچمدار گلکسی سامسونگ و برخی از مدل‌های تبلت‌‌های گلکسی مثل Tab S4، Tab S5e، Tab S6، Tab S7 و Tab Active Pro در دسترس و قابل استفاده است.

 

با داشتن تبلت قدرتمند، مانیتور هوشمند و دکس؛ دانش‌آموزان در هر سطح و پایه تحصیلی برترین ابزارهای دیجیتال را در اتاق خود خواهند داشت.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.