تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۴:۳۰
کد خبر : 40791

معرفی برترین اپلیکیشن های ادوبی؛ از فتوشاپ تا پریمیر

معرفی برترین اپلیکیشن های ادوبی؛ از فتوشاپ تا پریمیر

معرفی برترین اپلیکیشن های ادوبی؛ از فتوشاپ تا پریمیردیگر همه‌ی ما با شرکت ادوبی آشنا هستیم، شرکتی آمریکایی که در زمینه ساخت اپلیکیشن‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۸۲ تاسیس شد و توانست با عرضه اپلیکیشن‌های تخصصی در زمینه‌های ویرایش تصویر و ویدیو به شهرت بزرگی برسد. شاید ادوبی فتوشاپ و ادوبی پریمیر را همه بشناسند، ولی ساخته‌های این شرکت به همین دو اسم خلاصه نمی‌شود. اپلیکیشن‌های متعددی از این غول نرم‌افزاری وجود دارد که خیلی از ماها با آن‌ها آشنایی نداریم. ما امروز قصد داریم که برترین اپلیکیشن‌های ادوبی را معرفی و کاربرد هرکدام از آن‌ها را ارائه کنیم.
ادوبی فتوشاپ
ادوبی فتوشاپ را همه می‌شناسند، اپلیکیشنی ‌حرفه‌ای که بدون شک از قدرتمند‌ترین برنامه‌های تاریخ محسوب می‌شود. با استفاده از ادوبی فتوشاپ می‌توانید هر بلایی را که دلتان می‌خواهد سر تصاویر بیاورید و آن‌ها را ویرایش کنید. شما می‌توانید از این اپلیکیشن جهت طراحی پوستر، تصاویر تبلیغاتی، عکس‌های پس‌زمینه و طراحی‌های حرفه‌ای استفاده کنید. حتی هنرمندان زیادی از ادوبی فتوشاپ جهت ترسیم پیش‌طرح و نقاشی دیجیتال بهره می‌برند.
ا..

معرفی برترین اپلیکیشن های ادوبی؛ از فتوشاپ تا پریمیر

دیگر همه‌ی ما با شرکت ادوبی آشنا هستیم، شرکتی آمریکایی که در زمینه ساخت اپلیکیشن‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۸۲ تاسیس شد و توانست با عرضه اپلیکیشن‌های تخصصی در زمینه‌های ویرایش تصویر و ویدیو به شهرت بزرگی برسد. شاید ادوبی فتوشاپ و ادوبی پریمیر را همه بشناسند، ولی ساخته‌های این شرکت به همین دو اسم خلاصه نمی‌شود. اپلیکیشن‌های متعددی از این غول نرم‌افزاری وجود دارد که خیلی از ماها با آن‌ها آشنایی نداریم. ما امروز قصد داریم که برترین اپلیکیشن‌های ادوبی را معرفی و کاربرد هرکدام از آن‌ها را ارائه کنیم.

ادوبی فتوشاپ

برترین اپلیکیشن های ادوبی

ادوبی فتوشاپ را همه می‌شناسند، اپلیکیشنی ‌حرفه‌ای که بدون شک از قدرتمند‌ترین برنامه‌های تاریخ محسوب می‌شود. با استفاده از ادوبی فتوشاپ می‌توانید هر بلایی را که دلتان می‌خواهد سر تصاویر بیاورید و آن‌ها را ویرایش کنید. شما می‌توانید از این اپلیکیشن جهت طراحی پوستر، تصاویر تبلیغاتی، عکس‌های پس‌زمینه و طراحی‌های حرفه‌ای استفاده کنید. حتی هنرمندان زیادی از ادوبی فتوشاپ جهت ترسیم پیش‌طرح و نقاشی دیجیتال بهره می‌برند.

اگر عکاس هستید، می‌توانید برای رتوش کردن عکس و بالا بردن کیفیت آن‌ها از این اپلیکیشن قدرتمند استفاده کنید. در نهایت می‌توان گفت که ادوبی فتوشاپ، اپلیکیشنی است که تمامی عکاس‌ها و طراح‌ها به آن نیاز دارند.

ادوبی ایلوستریتور

برترین اپلیکیشن های ادوبی

در نگاه اول شاهد شباهت بسیار زیادی میان ادوبی ایلوستریتور و ادوبی فتوشاپ خواهید بود. باید بگویم که این اپلیکیشن هم برای طراحی و ویرایش حرفه‌ای عکس استفاده می‌شود. پس چه چیزی ادوبی ایلوستریتور را از دیگر اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند؟

تفاوت اصلی این اپلیکیشن به نحوه ذخیره فایل‌های نهایی برمی‌گردد. اگر از ادوبی فتوشاپ استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که فایل‌ها در این اپلیکیشن به صورت پیکسلی ذخیره می‌شود. اما از سوی دیگر، ادوبی ایلوستریتور یک اپلیکیشن وکتور بوده که فایل‌ها را به صورت معادلات ریاضی ذخیره می‌کند. کیفیت این‌گونه تصاویر با زوم کردن پایین نمی‌آید و شما شاهد پیکسل‌های بزرگ و بی‌کیفیت در آن‌ها نیستید.

نکته منفی استفاده از روش وکتور این است که شما نمی‌توانید جزئیات بسیار زیادی در طراحی و تصاویر خود داشته باشید. استفاده از اپلیکیشن ادوبی ایلوستریتور برای طراحی آیکون، لوگو، پوستر و طرح‌های گرافیکی با جزئیات کم پیشنهاد می‌شود.

ادوبی این‌دیزاین

برترین اپلیکیشن های ادوبی

ادوبی این‌دیزاین، اپلیکیشنی در حوزه طراحی و ساخت مجله، روزنامه و کتاب می‌باشد که دارای صفحات متعددی برای طرح‌بندی است. شما می‌توانید برای چیدمان حجم زیادی از متن و تصاویر مختلف در کنار یکدیگر استفاده کنید. همچنین در نهایت می‌توانید اثر خودتان را ذخیره یا چاپ نمایید.

پیچیدگی خاصی در استفاده از این اپلیکیشن وجود ندارد و به سادگی می‌توانید به ابزار مختلف دسترسی پیدا کنید. اگر به طراحی مجله، کتاب و روزنامه علاقه‌مند هستید، استفاده از اپلیکیشن ادوبی این‌دیزاین را به شما پیشنهاد می‌کنم.

ادوبی این‌کاپی

برترین اپلیکیشن های ادوبی

تولید مجله کار سخت و زمان‌بری می‌باشد که به همکاری افراد متخصص در زمینه‌های مختلفی مانند ویراستاری، نویسندگی، عکاسی و طراحی نیاز دارد. به همین دلیل است که اپلیکیشن ادوبی این‌کاپی ساخته و منتشر شده است تا ارتباط هم‌زمان این افراد را با یکدیگر میسر کند.

ادوبی این‌کاپی این امکان را به نویسندگان می‌دهد که همزمان با طراحی صفحات مختلف یک مجله، محتوای متن آن صفحه را وارد کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجله حاضر و چاپ شود. این اپلیکیشن یک ارتباط چندسویه بین ویراستار، نوسندگان، عکاسان و طراحان ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بازده کاری بسیار افزایش یابد.

ادوبی لایت‌روم

برترین اپلیکیشن های ادوبی

ادوبی لایت‌روم یکی دیگر از اپلیکیشن‌‌های ویرایش عکس می‌باشد که برای تغییرات جزئی در تصاویر ساخته شده است. تعادل رنگ، تنظیم شفافیت و تنظیم کنتراست تنها قسمت کوچکی از امکانات ادوبی لایت‌روم می‌باشد. استفاده از این اپلیکیشن را به مبتدیان ویرایش تصاویر پیشنهاد می‌کنیم، زیرا این اپلیکیشن دارای یک محیط کاربری بسیار روان و ساده می‌باشد که هیچ‌گونه پیچیدگی در آن دیده نمی‌شود و شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید به تمامی بخش های ادوبی لایت‌روم مسلط شوید. البته عکاسان و ادیتور‌های حرفه‌ای از این اپلیکیشن به عنوان یک سیستم مدیریت برای طبقه‌بندی و ساماندهی آثار خود استفاده می‌کنند.

ادوبی بریج

برترین اپلیکیشن های ادوبی

اگر در مدیریت فایل‌های چند رسانه‌ای دچار مشکل هستید، استفاده از اپلیکیشن ادوبی بریج می‌تواند تمام مشکلات شما را در این زمینه برطرف کند. این اپلیکیشن برای مدیریت و سازماندهی حرفه‌ای فایل‌های چند‌رسانه‌ای ساخته شده است که پیدا کردن فایل‌ها در آن بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توانید به هر فایلی که خواستید دسترسی پیدا کنید. ادوبی بریج از انوع مختلف فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت این اپلیکیشن به حساب می‌آید. استفاده از ادوبی بریج در کنار دیگر اپلیکیشن‌های شرکت ادوبی می‌تواند بسیار کارآمد و کاربردی باشد.

ادوبی پریمیر پرو – ادوبی افتر افکتس

برترین اپلیکیشن های ادوبی

ادوبی پریمیر پرو ابزاری حرفه‌ای برای ویرایش ویدیو است که بدون شک برترین و کامل‌ترین اپلیکیشن در این زمینه به حساب می‌آید. از ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی و یوتیوبی گرفته تا ساخت فیلم‌های بزرگ سینمایی در این اپلیکیشن امکان‌پذیر می‌باشد، پس هر کاری که دلتان بخواهد می‌توانید با ادوبی پریمیر پرو انجام بدهید. شماقادر هستید همزمان چندین ویدیو را ویرایش کنید و افکت‌های مختلفی بر روی آن‌ها قرار دهید.

اما ادوبی افتر افکتس چیست و چه فرقی با ادوبی پریمیر پرو دارد؟ این اپلیکشن بیشتر برای ساخت جلوه‌های ویژه، انیمیشن و موشن گرافیک استفاده می‌شود و نمی‌توانید در آن چندین ویدیو را همزمان ویرایش کنید، پس استفاده از این دو اپلیکیشن تمام نیاز‌های شما را برطرف خواهد کرد. در مجموع باید گفت که ادوبی پریمیر پرو و ادوبی افتر افکتس مخصوص علاقه‌مندان به ویرایش فیلم بوده و حرفه‌ای شدن در استفاده از آن کار آسانی نخواهد بود.

ادوبی مدیا انکودر

برترین اپلیکیشن های ادوبی

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن مشخص است، ادوبی مدیا انکودر برای رندر یا خروجی گرفتن‌ ویدیو‌هایی استفاده می‌شود که شما در پریمیر پرو یا افتر افکتس ساخته‌اید. معمولا فایل اصلی ویدیو‌ها از حجم بسیار زیادی برخوردار هستند که استفاده از آن‌ها را دشوار می‌کند،‌ پس می‌توان از ادوبی مدیا انکودر استفاده کرد و با تغییر فرمت و رزولوشن ویدیو، حجم آن‌ را به شدت کاهش داد. دنیایی از فرمت‌های مختلف در این اپلیکیشن قرار دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پس اگر یک ادیتور حرفه‌ای هستید، ادوبی مدیا انکودر به‌ درد شما خواهد خورد.

ادوبی فلش پروفشنال – ادوبی فلش بیلدر

برترین اپلیکیشن های ادوبی

ادوبی فلش پروفشنال ‌مخصوص ساخت انیمیشن‌، بازی و اپلیکیشن‌های دو بعدی ساده است که شاید برترین نمونه برای کار در این زمینه‌ها نباشد. اما این برنامه با توجه به امکانات مختلف آن، می‌تواند به درد شما بخورد. تمرکز اصلی ادوبی فلش پروفشنال بر روی طراحی محیط اپلیکیشن یا بازی می‌باشد و برنامه‌نویسی در آن محدود‌ می‌باشد.

ادوبی فلش بیلدر نیز در زمینه ساخت بازی و اپلیکیشن استفاده می‌شود و تفاوت اصلی این دو اپلیکیشن در محدودیت‌های برنامه‌نویسی است. برخلاف ادوبی فلش پروفشنال، نرم افزار ادوبی فلش بیلدر بیشتر بر روی برنامه‌نویسی تمرکز دارد و طراحی در آن محدود‌تر خواهد بود.

ادوبی انیمیت

برترین اپلیکیشن های ادوبی

اگر اخبار پیرامون دنیای تکنولوژی را دنبال می‌کنید، باید بدانید که دیگر ادوبی فلش منسوخ شده و قابل استفاده نیست. پس شرکت ادوبی با تقویت اپلیکیشن ادوبی فلش و افزودن امکانات مختلف به آن، اپلیکیشنی تحت عنوان ادوبی انیمیت را منتشر کرد. شما در این برنامه می‌توانید از فرمت‌های بسیار بیشتری مانند اچ‌تی‌ام‌ال ۵ استفاده کنید. با ادوبی انیمیت می‌توانید به ساخت انیمیشن، بازی و اپلیکیشن مشغول شوید. اگر به دنبال جایگزین مناسب برای ادوبی فلش می‌گردید، این اپلیکیشن بهترین گزینه برای شما است.

ادوبی کاراکتر انیمیتور

برترین اپلیکیشن های ادوبی

این اپلیکیشن امکان ساخت کاراکتر‌های دوبعدی را به شما می‌دهد. در ادوبی کاراکتر انیمیتور نیازی نیست که انیمیشن خودتان را فریم به فریم طراحی کنید و بسازید. تنها کاری که باید انجام بدهید استفاده از وب‌کم و الگوبرداری از چهره خودتان است، پس شما بازیگری کنید و شاهد ساخته شدن انیمیشن خودتان باشید. تولید انیمیشن با این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاص ندارد. شما در ادوبی کارکتر انیمیتور به هیچ ‌وجه با مشکلاتی در زمینه همگام‌سازی حرکت لب با صدا مواجه نخواهید شد که کار شما را بسیار آسان می‌کند.

ادوبی دیمنشن – ادوبی فیوز

برترین اپلیکیشن های ادوبی

با استفاد از اپلیکیشن ادوبی دیمنشن می‌توانید تصاویر سه‌بعدی را در تصاویر دو‌بعدی قرار دهید و با ترکیب آن‌ها، قاب‌های بسیار نزدیک به واقعیت بسازید. این اپلیکیشن برای ساخت تصاویر تبلیغاتی و طراحی بسته‌بندی بسیار کاربرد دارد. ساخت تصاویر سه‌بعدی و یا ترکیب آن‌ها با تصاویر دو بعدی بسیار کار سخت و پیچیده‌ای است و ایده ساخت ادوبی دیمنشن، ساده‌تر کردن کار با تصاویر سه بعدی است.

ادوبی فیوز نیز یک اپلیکیشن در زمینه تصاویر سه بعدی است که تنها در ساخت مدل‌های انسانی کاربرد دارد. شما می‌توانید مدل‌های انسانی گوناگونی را بسازید و سپس آن‌ها را به ادوبی فتوشاپ یا سایر اپلیکیشن‌ها منتقل کنید. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و شما به راحتی می‌توانید مدل‌های انسانی مد‌نظر خودتان را بسازید.

ادوبی ایکس‌دی – ادوبی دریم‌ویور

برترین اپلیکیشن های ادوبی

با استفاده از ادوبی ایکس‌دی می‌توانید رابط‌کاربری اپلیکیشن خودتان را قبل از برنامه‌نویسی مشاهده کرده و آن را به ‌صورت کامل بررسی نمایید تا از بروز کوچک‌ترین مشکلات در رابط‌کاربری آن جلوگیری کنید. شما بسیار ساده و سریع می‌توانید نمونه اولیه اپلیکیشن خودتان را در ادوبی ایکس‌دی بسازید. همچنین می‌تواتید آن را به نمایش درآورید تا نظرات دیگران را درمورد محیط کاربری اپلیکیشن خود بدانید.

اگر طراح سایت هستد، اپلیکیشن ادوبی دریم ویور این امکان را به شما می‌دهد تا وبسایت خودتان را به صورت بصری و بدون نیاز به هرگونه کدگذاری بسازید. در این برنامه می‌توانید وبسایت خود را مورد بررسی نیز قرار دهید. هسته اصلی این دو اپلیکیشن کاملا شبیه به یکدیگر بوده و هر دو برای ساخت نمونه اولیه وب‌سایت یا اپلیکیشن استفاده می‌شوند.

ادوبی اکروبات ریدر – ادوبی اکروبات پرو

برترین اپلیکیشن های ادوبی

ادوبی اکروبات ریدر نام یک اپلیکیشن جهت نمایش و پرینت انوع فایل‌های پی‌دی‌اف می‌باشد که بدون شک نصب آن برای همه کاربران ویندوز و سیستم‌عامل‌های دیگر ضروری و کاربردی است.

اما اگر به فکر ساخت پی‌دی‌اف هستید، شما نیاز به اپلیکیشن ادوبی اکروبات پرو خواهید داشت. این اپلیکیشن برای ساخت، ویرایش و مدیریت فایل‌های پی‌دی‌اف استفاده می‌شود. استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و هیچ‌گونه پیچیدگی در آن دیده نمی‌شود.

سایر برنامه‌ها

در ادامه به سراغ معرفی اپلیکیشن‌های کمتر‌شناخته شده شرکت ادوبی خواهیم رفت و کاربرد آن‌ها را بسیار کوتاه خدمت شما عرض می‌کنیم. شاید این اپلیکیشن‌ها بسیار محبوب و معروف نباشند،‌ اما ممکن است که به‌درد شما بخورد. پس اشاره کردن به آن‌ها در این لیست خالی از لطف نیست.

ادوبی استوک: خرید و فروش مدل‌های سه‌بعدی، عکس و ویدیو‌های استوک.

ادوبی تایپ‌کیت: برای خرید فونت استفاده می‌گردد.

ادوبی کریتیو کلاود: باندلی شامل بیش از ۲۰ اپلیکیشن از شرکت ادوبی که هزینه اشتراک ماهانه آن ۸۰ دلار می‌باشد.

ادوبی بیهنس: بستری برای اشتراک‌گذاری آثار هنری و خلاقانه.

ادوبی پورتفولیو: ساخت وب‌سایت با تصاویر خودتان.

ادوبی فتوشاپ المنت: نسخه محدود‌شده و کم‌حجم ادوبی فتوشاپ، مناسب برای آماتور‌ها.

ادوبی پریمیر المنت: نسخه‌ محدود‌شده و کم‌حجم ادوبی پریمیر، مناسب برای آماتور‌ها.

ادوبی اسپارک: اپلیکیشنی بسیار ساده برای ساخت ویدیو‌ با استفاده از عکس.

ادوبی کلدفیوژن: یک زبان برنامه‌نویس برای ساخت وب‌سایت.

ادوبی اکسپرینس کلاود: اپلیکیشنی برای تبلیغات، بازاریابی و مدیریت.

ادوبی روبو هلپ: بستری برای ساخت و مدیریت پایگاه‌های دانش.

ادوبی پرزنتر: ساخت اسلاید‌های سخنرانی.

ادوبی کپتویت: مناسب برای دوره‌های یادگیری مجازی.

ادوبی فریم‌میکرد: نگارش اسناد فنی حجیم.

ادوبی پریلود: ابزاری برای ادیت کردن ویدیو، مخصوص برش اولیه و ساماندهی چند ویدیو.

ادوبی آدیشن: این اپلیکیشن برای ضبط، ویرایش و میکس صدا استفاده می‌شود.

ادوبی اسکات: ارزیابی مسائل مربوط به کیفیت عملکرد بازی‌های ساخته شده توسط ادوبی فلش.

ادوبی ایر: در اختیار قرار دادن تکنولوژی چندسکویی برای ساخت اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای سیستم‌عامل‌های مختلف.

سخن آخر

این لیستی کامل از اپلیکیشن‌های شرکت بزرگ ادوبی بود و امیدوار هستیم این مقاله برای شما مفید واقع شود. اپلیکیشن‌های دیگری از ادوبی وجود دارند که این شرکت، پشتیبانی آن‌ها را متوقف کرده است. پس ما تصمیم گرفته‌ایم که نام آن‌ها را در این لیست قرار ندهیم، زیرا کاربرد چندانی برای شما نخواهند داشت. اگر به طراحی وب‌سایت، ساخت اپلیکیشن و بازی یا ویرایش تصویر و ویدیو علاقه‌مند هستید، استفاده حرفه‌ای از اپلیکیشن‌های ادوبی می‌تواند شما را در رسیدن به هدف‌های شغلی‌تان کمک کند. زیرا بسیاری از این‌ اپلیکیشن‌ها تخصصی می‌باشند و تمامی امکانات موردنیازتان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.