تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر : 591596

معرفی ابزارهای پیامک مارکتینگ

معرفی ابزارهای پیامک مارکتینگ

این روزها تبلیغات پیامکی به یک روش تبلیغاتی پر طرفدار تبدیل شده است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ همگی در برنامه‌ی تبلیغاتی ماهانه و سالانه خود جایگاه ویژه‌ای برای این نوع تبلیغات در نظر گرفته‌اند. همان طور که بارها گفتیم تبلیغات پیامکی بسیار کم هزینه اما سودآور هستند، اما به شرطی که دانش و

این روزها تبلیغات پیامکی به یک روش تبلیغاتی پر طرفدار تبدیل شده است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ همگی در برنامه‌ی تبلیغاتی ماهانه و سالانه خود جایگاه ویژه‌ای برای این نوع تبلیغات در نظر گرفته‌اند.

همان طور که بارها گفتیم تبلیغات پیامکی بسیار کم هزینه اما سودآور هستند، اما به شرطی که دانش و توانایی بازاریابی پیامکی تخصصی را داشته باشیم. برای آنکه در پیامک مارکتینگ موفق باشیم علاوه بر شناخت دقیق از این حوزه، باید ابزارهای تخصصی آن را نیز بشناسیم. با ما همراه باشید تا چند ابزار پر کاربرد پیامک مارکتینگ را به شما معرفی کنیم.

تبلیغات پیامکی چیست؟

صاحبان کسب و کار همیشه به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند. یکی از آسان‎‌ترین و صد البته مقرون به صرفه‌ترین روش برای ایجاد این ارتباط استفاده از اس ام اس مارکتینگ است. تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا 93% از افراد جامعه دارای تلفن همراه هستند. جالب است بدانید که تنها 72% از این جامعه‌ی آماری دارای گوشی هوشمند هستند. در این میان افرادی هم هستند که علاقه‌ی زیادی به شبکه‌های اجتماعی ندارند. اما نکته جالب این است که تمامی مردم به پیامک دسترسی دارند و آن را مرتب چک می‌کنند. شاید به همین دلیل است که بانک‌ها از طریق پیامک با مشتریان خود در ارتباط هستند.

در واقع بازاریابی پیامکی این روزها، اعتبار زیادی دارد، به همین دلیلی است که کسب و کارهای کوچک و بزرگ در برنامه ریزی تبلیغاتی خود بودجه‌های قابل توجهی را برای این روش تبلیغی در نظر می‌گیرند. بهتر است نگاهی کوتاه به مزایای اس ام اس مارکتینگ داشته باشیم.

  • ارزان و مقرون به صرفه بودن
  • عدم نیاز به اینترنت
  • سرعت عمل بالا(ارسال 10 میلیون پیامک تنها در یک ساعت)
  • پنل سامانه پیامکی رایگان
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ارسال لینک از طریق پیامک
  • گزارش گیری دقیق از کمپین پیامکی
  • نداشتن محدودیت مبلغی و زمانی برای شارژ سامانه

کدام سامانه پیامکی را برای تبلیغات پیامکی انتخاب کنیم؟

کافیست در فضای مجازی تبلیغات پیامکی را جستجو کنید، لیست پنل‌های sms همگی در صفحه‌ی گوگل بالا می‌آیند اما به راستی یک سامانه پیامکی معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟ اجازه بدهید در چند مورد به صورت مختصر به آنها بپردازیم:

تبلیغات پیامکی باید قابل پیگیری باشند

شما پس از اجرای هر کمپین باید نتیجه پیامک‌های ارسالی خود را در پنل اس ام اس رویت کنید. هنگامی که پیامک انبوه ارسال می‌کنید، باید به قسمت پشتیبانی سامانه پیامکی خود وارد شوید و مشاهده کنید که پیامک برای چه شماره‌هایی ارسال شده است و یا کدام شماره‌ها خاموش بودند و پیامک شما برگشت خورده است.

ایجاد شماره‌ی شخصی برای ارسال پیامک

شما باید بتوانید، شماره شخصی برای ارسال پیامک تعریف کنید. چنانچه شماره اختصاصی خود را داشته باشید، هر گاه پیامکی ارسال کنید، مخاطب شما را می‎شناسد و سریع پیامک مربوط به مجموعه شما را مطالعه می‌کند.

ارسال واقعا باید سریع انجام شود

اگر قصد تبلیغات در شبکه‌های مجازی مانند تلگرام یا اینستاگرام را دارید، باید تیزر و یا بنری جذاب طراحی و تهیه نمایید که هم زمان بر است و هم هزینه‌ی زیادی را باید صرف آن کنید.

معرفی ابزارهای پیامک مارکتینگ

در صورتی که برای ارسال پیامک کافیست، یک متن خوب و جذاب داشته باشید. ظرف چند دقیقه می‌توانید صدها پیامک برای مخاطبان خود ارسال کنید.فقط یادتان باشد که باید سامانه‌هایی را انتخاب کنید که پلتفرم آنها واقعا توان این را داشته باشند که در چند دقیقه هزاران پیامک ارسال نماید.

تعرفه‌ی مناسب و منطقی

همان طور که بارها گفتیم، این روش تبلیغ بسیار کم هزینه خواهد بود. تنها کافیست که سامانه‌ای را انتخاب کنید که بهترین تعرفه ارسال پیامک  را داشته باشد. روش تبلیغات پیامکی تنها روشی است که شما با هر بودجه‌ای قادر خواهید بود که از آن بهره‌مند شوید. پس نگران نباشید چرا که نیازی به هزینه خیلی بالا برای این نوع تبلیغات ندارید. کافیست سامانه‌ای را انتخاب کنید که شفاف در مورد تعرفه‌ها توضیح داده باشد و بسته‌های تخفیفی برای مشتریان در نظر گرفته باشد.

 

دیتابیس هوشمند و به روز

بعضی از مجموعه‌ها و شرکت‌ها دارای بانک اطلاعاتی تماس مشتریان خود هستند. اما برخی دیگر این امکان را ندارند. نگران نباشید کافیست با یک شرکت سامانه‌ی پیامکی قرار داد ببندید و از خدمات آن استفاده کنید. یکی از این خدمات بانک اطلاعاتی تماس است که سامانه در اختیار شما قرار می‌دهد.

ارائه فیلترهای کارآمد

سامانه‌های معتبر همگی دارای فیلترهایی هستند که با کمک از آنها می‌توانیم کمپین پیامکی هدفمندی داشته باشیم. این فیلترها شامل موارد ذیل هستند:

  • جنسیت
  • سن
  • استان
  • شهر
  • منطقه
  • کدپستی
  • مشترکان همراه اول
  • مشترکان ایرانسل
  • اصناف خاص
  • و …

معرفی ابزارهای اس ام اس مارکتینگ

در این قسمت قصد داریم لیست ابزارهای حرفه‌ای بازاریابی پیامکی را برایتان عنوان کنیم تا با استفاده از آنها، تبلیغات پیامکی هدفمندتری داشته باشید.

  • Mnisend

حتما برای شما پیش آمده که خریدی از سایتی داشته‌اید و بلافاصله برای شما پیامکی با متحوای خرید، ارسال شده است و یا زمان ارسال کالا، از طرف سایت پیامک یادآوری و یا کد دریافت ارسال گردیده. این پیامک‌های از پیش تعریف شده با ابزار  Mnisend قابل تنظیم می‌باشد. همچنین برای ارسال رمز یک بار مصرف هنگام ثبت نام و یا ورود به سایت نیز این ابزار قابل استفاده است.

 

معرفی ابزارهای پیامک مارکتینگ

  • EZ Texing

چنانچه قصد دارید که پیامک‌های یک کمپین اختصاصی را به لیست خود ارسال کنید. بی شک این بهترین ابزار برای شما خواهد بود. کمپین پیشنهادی می‌تواند شامل مسابقات، نظر سنجی و … باشد. درواقع ابزار EZ Texing این امکان را نیز به شما می‌دهد که مشترکان ایمیل و بازدیدکنندگان سایت را به مشترکین پیامک تبدیل کنید.

  • ابزار Sparkcentral

مشخص است که مشتریان از پلتفرم‌های مختلف با شما ارتباط بر قرار کنند، این ابزار به شما کمک می‌کند تا تمامی پیام‌های خدمات مشتری شما در یک صندق واحد ثبت شود. همپنین این ابزار امکان ربات‌های چت را نیز برای شما فراهم می‌کند.

 

سخن آخر

پیامک مارکتینگ به دلیل هزینه مناسب و مقرون به صرفه بودن و همچنین کاربری آسان چه برای مخاطب و چه صاحبان شرکت‌ها، بسیار پر طرفدار هستند و واقعا روشی سودمند محسوب می‌شود اما به شرط اینکه بدانید چگونه کمپین موفقی ببندید و از کدام ابزارها برای بهتر شدن کیفیت تبلیغات خود استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم به نکات مهمی که برای داشتن یک تبلیغات هدفمند نیاز دارید بپردازیم.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.