تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲:۰۵
کد خبر : 21339

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نشست خبری با اصحاب رسان: اولویت گذاری در احیای واحد های صنعتی غیرفعال در سال ۹۹

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نشست خبری با اصحاب رسان: اولویت گذاری در احیای واحد های صنعتی غیرفعال در سال ۹۹

کافه دانش: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: امسال اولویت گذاری نخست وزارت صمت در سرمایه گذاری و هدایت سرمایه گذاران به سمت صنایع مختلف با فعالسازی ۹۸۰۰ واحد صنعتی است، در همین راستا سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ مورد از واحدهای غیرفعال به …

کافه دانش: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: امسال اولویت گذاری نخست وزارت صمت در سرمایه گذاری و هدایت سرمایه گذاران به سمت صنایع مختلف با فعالسازی ۹۸۰۰ واحد صنعتی است، در همین راستا سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ مورد از واحدهای غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش شاتا، سعید زرندی گفت: تمرکز روی صنایع پیشران در ۹ بخش صنعتی پیش بینی شده که در ۵ تا ۱۰ سال باید به این سمت برویم و مزیت های تعریف شده در این صنایع توان جایگزینی تولیدات آنها در واردات، ارزش افزوده تولیدات و صادرات بالاتر آنها است.

صدور ۵۳۶ جواز تاسیس برای استخراج رمزارزها

وی افزود: در خصوص رمز ارزها نیز بیان کرد: برای صدور جواز تاسیس در حوزه استخراج رمز ارزها۷۳۳ مورد ثبت نام کردند که ۵۳۶ شرکت جواز تاسیس گرفتند؛ همچنین ۱۰ شرکت در حال حاضر در فرایند صدور پروانه بهره برداری رمز ارزها هستند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت یادآوری کرد: مبنای دادن مجوز به رمز ارزها استفاده از داشتن حداقل ۲۵۰ کیلو‌وات برق صنعتی است و این شرکتها باید در محدوده شهرکهای صنعتی قرار بگیرند.

تفویض ۷ مورد از اختیارات وزارتخانه به خانه های صنعت و معدن در ۱۴ استان

زرندی در خصوص تفویض اختیارات وزارتخانه به تشکل های بخش خصوصی و استان ها نیز گفت: وزارت صمت موضوع تفویض اختیارات به تشکل ها را با جدیت هر چه تمام تر از سال قبل شروع کرده است، چرا که یکی از راه های برون رفت از وضعیت موجود همین تفویض اختیارات است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷ موضوع به انجمن‌ها و ‌تشکل‌ها در سطح استانها تفویض شد و بازخوردها نشانگر عملکرد خوب در این حوزه بوده است.

۴۴۰ میلیون یورو حجم سرمایه گذاری خارجی ۳ ماهه اول امسال

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی، بیان کرد: در سه ماهه امسال ۲۴ مجوز سرمایه گذاری خارجی مصوب شد که رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

زرندی ادامه داد: در این سه ماهه، استان‌های اصفهان، البرز، تهران و سیستان و بلوچستان مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر نموده اند.

وی با تأکید بر اینکه امسال از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای جذب سرمایه گذاری استفاده می‌کنیم، گفت: حجم سرمایه گذاری خارجی سه ماهه امسال ۴۴۰ میلیون یورو بوده است.

وی با اعلام اینکه هر ساعت حدود ۶۹ میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور افزوده می شود، گفت: این حجم برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی از طریق بازار سرمایه قابل توجه است و جذب این رقم به تولید سبب مهار مشکلات تورمی آن نیز خواهد شد و قطعا تولید می تواند رافع بسیاری از مشکلات مانند بیکاری، جذب نقدینگی و … باشد.

استفاده قطعه سازان از اوراق گام (گواهی اعتبار مولد )

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود صنعت قطعه سازی را از استراتژیک ترین صنایع کشور دانست، بیان کرد: با چند اولویت مسایل این حوزه را در حال راهبری هستیم.

زرندی ادامه داد: تامین مالی اواخر سال گذشته خودروسازان که به عنوان مطالبه قطعه سازان به آنها پرداخت شد در راستای راهبری و حمایت از صنعت قطعه سازی کشور بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: استفاده قطعه سازان از اوراق گام (گواهی اعتبار مولد) ابلاغی بانک مرکزی یکی از راهکارهای حمایت از قطعه سازان است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در خصوص صدور مجوزها در سه ماه امسال بیان کرد: در سه ماهه امسال ۶ هزار و ۷۸۳ جواز تاسیس صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با صدور ۵ هزار و ۶۶۰ مجوز، افزایش ۱۴.۷ درصدی داشت.

انتشار خبر: مهران احمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.