تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱:۵۶
کد خبر : 21335

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نشست خبری با اصحاب رسانه(۱): تعریف ۱۱ پروژه مهم در حوزه تعمیق و‌ توسعه ساخت داخلتعریف ۱۱ پروژه مهم در حوزه تعمیق و‌ توسعه ساخت داخل

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نشست خبری با اصحاب رسانه(۱): تعریف ۱۱ پروژه مهم در حوزه تعمیق و‌ توسعه ساخت داخلتعریف ۱۱ پروژه مهم در حوزه تعمیق و‌ توسعه ساخت داخل

کافه دانش: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: امسال جهت گیری وزارت صمت حول ۴ برنامه محوری ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات و مدیریت است و فقط در حوزه تعمیق و ‌توسعه ساخت داخل ۱۱ پروژه مهم در دست اقدام داریم. به گزارش …

کافه دانش: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: امسال جهت گیری وزارت صمت حول ۴ برنامه محوری ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات و مدیریت است و فقط در حوزه تعمیق و ‌توسعه ساخت داخل ۱۱ پروژه مهم در دست اقدام داریم.

به گزارش شاتا، سعید زرندی در این نشست که در محل وزارت صمت برگزار شد، بیان کرد: سال ۱۳۹۹ برنامه‌های محوری وزارت صمت در راستای پاسخگویی به مسائل و مشکلات حوزه صنعت طراحی شده اثرات کرونا و‌ تحریم بر حوزه صنعت و تغییرات نظام واردات جهانی و قیمتها که منجر به کاهش درآمد ارزی شد، محورهای کلی و اولویت های برنامه ها بوده است.

وی با اشاره به جهت گیری وزارت صمت حول ۴ محور ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات و مدیریت بازار داخلی اضافه کرد: ذیل این محورها برای تحقق اهداف سال “جهش تولید” ۴۰ پروژه برای امسال طراحی شد که ۲۴ پروژه در تداوم برنامه های سال قبل است.

تعریف ۵ پروژه در حوزه معادن و صنایع معدنی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: امسال در حوزه معدن پنج برنامه مدنظر وزارت صمت می باشد که راه اندازی معادن غیرفعال را به عنوان مکمل طرح معادن کوچک اضافه نموده ایم و در همین راستا فعالسازی ۱۰۲۰ معدن غیرفعال در دستور کار است.

تداوم برنامه اولویتی ۱۵ کشورهمسایه در توسعه صادرات

زرندی تصریح کرد: برنامه وزارتخانه در هدفگذاری توسعه روابط تجاری با ۱۵ کشور همسایه هند و چین را امسال نیز با اولویت افزایش توان صادراتی دنبال می کنیم.

وی افزود: در حوزه صنعت فعالسازی واحدهای تعطیل، فعالسازی ظرفیت خالی واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند و تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

زرندی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت و‌ معدن با توسعه فناوری ممکن است، بیان کرد: موضوع انقلاب چهارم صنعتی به عنوان یک تحول از سال گذشته شکل گرفت و به شرکتهای دانش بنیان و استارت آپها در حوزه صنعت امسال توجه داریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با یادآوری اینکه با پاردوکس نقدینگی در کشور مواجهیم، تصریح کرد: در ساختار معاونت طرح و برنامه وزارتخانه دفتر تامین مالی را تعبیه کردیم و به دنبال روش‌های نوین تامین مالی از جمله تامین مالی از طریق بورس هستیم.

زرندی اضافه کرد: امسال کمبود نقدینگی در تولید و افزایش نقدینگی در بازار را با استفاده از پل بازار سرمایه و‌ بورس جبران می کنیم.

تأمین مالی ۱۴۵۰ میلیارد تومانی ۳ شرکت بزرگ از بورس در ۳ ماهه امسال

وی با اعلام اینکه زمینه ورود ۱۰۰ شرکت صنعتی و‌ معدنی را به بورس برای تامین مالی فراهم می کنیم، گفت: ۱۴۵۰ میلیارد تومان از سه شرکت بزرگ در همین مدت انتشار اوراق داشتیم که موفق شده اند از بازار سرمایه، تامین مالی شوند.

رشد ۱۷ درصدی انتشار اوراق بخش صنعت و‌ معدن در بورس در ۳ ماهه امسال

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: در سه ماهه امسال ۱۷ درصد انتشار اوراق بخش صنعت و‌ معدن در بورس رشد داشته است، همچنین ۵۰۰ شرکت بزرگ برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند که برای ۱۴۸ شرکت پذیرش انجام شده است.

انتشار خبر: مهران احمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.