تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 55494

مصوبه شورای رقابت مقدمه آزادسازی قیمت خودرو نیست

مصوبه شورای رقابت مقدمه آزادسازی قیمت خودرو نیست

مصوبه شورای رقابت مقدمه آزادسازی قیمت خودرو نیستشورای رقابت اخیرا مصوبه‌ای را برای سهیم شدن خریداران در خودروهای پیش فروش تصویب کرد که بسیاری آن را مقدمه‌ای برای آزادسازی قیمت خودرو دانستند، اکنون رئی..

قیمت خودرومصوبه شورای رقابت مقدمه آزادسازی قیمت خودرو نیست

شورای رقابت اخیرا مصوبه‌ای را برای سهیم شدن خریداران در خودروهای پیش فروش تصویب کرد که بسیاری آن را مقدمه‌ای برای آزادسازی قیمت خودرو دانستند، اکنون رئیس شورا این شایعه‌ها را تکذیب کرد.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در مورد مصوبه جدید این شورای که طبق آن خریداران در بخشی از خودرو سهیم می‌شوند عنوان کرد در این مصوبه ما به دغدغه جدی خریداران خودرو توجه کرده‌ایم و پس از بررسی‌های متعدد تصمیم بر آن شد تا مصرف‌کننده با توجه به مبلغ پیش پرداختی که برای خرید خودرو به خودروسازان پرداخت می‌کند در قیمت تمام شده خودرو نیز سهیم شود.

رئیس شورای رقابت در ادامه با بیان این که این مصوبه عطف به ماسبق نیست بیان کرد این مصوبه از تاریخ ابلاغ آن قابل اجرا بوده و شامل گذشته نخواهد شد. وی افزود هرچند سود مشارکتی که خودروسازان به مصرف‌کنندگان پرداخت می‌کردند در چارچوب تصمیم‌گیری خود خودروساز خواهد بود. از این رو امکان دارد برخی از خودروسازان برای تشویق خرید سودی را برای خریداران لحاظ کنند، اما پرسش مهم این است اگر کسی سود مشارکت دریافت کند این مصوبه شامل او خواهد شد یا خیر که باید گفت شورا برای تمام افرادی که پیش خرید می‌کنند این مصوبه را اجرایی خواهد کرد.

رضا شیوا در ادامه با اشاره به این که طی سال قبل گزارش‌های متعددی از سوی خریداران خودرو به ما ارسال شد گفت:

در این شکایات مصرف‌کننده اعلام کرده است که حدود یک یا دو سال گذشته مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به خودروساز داده است اما در زمان دریافت خودرو ارزش پول پرداختی ما کاهش یافته و باید متناسب با تورم و هزینه بیشتری را برای مابقی قیمت خودرو را پرداخت کنیم که این موضوع اصلا عادلانه نیست. از این رو به واسطه این مصوبه اگر فردی برای یک خودرو مثلا ۱۰۰ میلیون تومانی، ۵۰ میلیون پیش پرداخت داده است طبق مصوبه شورای رقابت نصف مبلغ خودرو را پرداخت کرده و باید متناسب با نرخ تورم فقط مابقی قیمت خودرو را پرداخت نماید.

آزادسازی قیمت خودرو مطرح نیست

رئیس شورای رقابت در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد برخی اعلام کردند این مصوبه مقدمه‌ای برای آزادسازی قیمت خودرو است که باید گفت این مصوبه به این موضوع ربطی نداشته و ما متناسب با شکایات مردم این مصوبه را به تصویب رساندیم. وی افزود متاسفانه برخی به دلیل مشخص نبودن قیمت خودرو متناسب با فرضیات محصولاتی را خریداری کردند که این موضوع اصلا درست نیست. در همین راستا مصوبه‌ای را به تصویب رساندیم که باید قیمت خودرو در زمان پیش فروش قطعی مشخص باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.