تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۳:۱۰
کد خبر : 45993

مصائب بازیگران بدون ماسک و واکسن کرونا

مصائب بازیگران بدون ماسک و واکسن کرونا

مصائب بازیگران بدون ماسک و واکسن کرونا عکس آرشیوی است یک بازیگر که اخیرا به کرونا مبتلا شده بود، می‌گوید: اگر قرار است چرخه فعالیت فرهنگی در شرایط فعلی ادامه داشته باشد ، بهتر است دست‌کم بازیگرانی که این روزها در پروژه‌های مختلف جلوی دوربین می‌روند در زمان‌بندی واکسیناسیون در اولویت قرار گیرند.
عل..

مصائب بازیگران بدون ماسک و واکسن کرونا

مصائب بازیگران بدون ماسک و واکسن کرونا
عکس آرشیوی است

یک بازیگر که اخیرا به کرونا مبتلا شده بود، می‌گوید: اگر قرار است چرخه فعالیت فرهنگی در شرایط فعلی ادامه داشته باشد ، بهتر است دست‌کم بازیگرانی که این روزها در پروژه‌های مختلف جلوی دوربین می‌روند در زمان‌بندی واکسیناسیون در اولویت قرار گیرند.

علیرضا استادی که چندی قبل خبر ابتلای او به کرونا و تعطیلی یک پروژه سینمایی به دلیل همین بیماری‌ منتشر و بعد هم از سوی او تکذیب شد در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: کار کردن در شرایط کرونایی بسیار سخت است و خیلی از هنرمندان در شرایط قرنطینه مردم هر کاری از دستشان برمی‌آمد انجام دادند. در این بین گروهی از جامعه مدافع سلامت هستند و من با توجه به بیماری‌ام، خودم شاهد عینی زحمات آن‌ها بودم و از آن سو گروهی هم مدافع فرهنگی هستند. در میان مشاغل هنری، بازیگرها جزء گروهی هستند که نمی‌توانند ماسک بزنند و شاید الان جمع بازیگرانی که در پروژه‌های مختلف مشغول کار هستند به ۵۰۰ یا هزار نفر هم نرسد و اگر بخواهیم کارها را به سرانجام برسانیم تا در این شرایط برای تماشای مردم عرضه شوند ، باید فکر جدی‌تری کرد.

او ادامه داد:‌ البته برخی همکاران ما معتقدند تفاوتی نباید با گروه‌های دیگر جامعه داشته باشیم ولی به لحاظ شغلی و برای ادامه چرخه فعالیت‌های فرهنگی شاید بتوان بازیگرهای درحال کار را، جزء اولویت‌ها دسته‌بندی کرد چون خود من احتمال می‌دهم در همین سریالی‌ که اخیرا مشغول کار بودم به کرونا مبتلا شدم در حالی که ۱۴ ماه است نه از تهران خارج شده‌ام و نه رفت‌وآمدی داشته‌ام و در حین کار هم بخاطر اعضای خانواده باید مراقبت‌های بیشتری انجام داد.

استادی درباره خبری که از سوی گروه فیلم سینمایی «نعره سکوت» مبنی بر ابتلای او به کرونا و توقف فیلمبرداری بخاطر بیماری او در اختار رسانه‌ها قرار گرفت، هم توضیح داد: این خبر کمی شیطنت داشت و توسط عزیزی که تازه وارد گروه شده بود منتشر شد ، در حالی که فیلم به دلیل نبود فیلمنامه کامل و نیز مشکلات کرونا به وقفه خورده بود.

وی افزود: «نعره سکوت» سال ۹۸ کلید خورد و روزهای ابتدایی شیوع کرونا و با تاکید خانه سینما بر تعطیلی فیلمبرداری‌ها متوقف شد، آن هم در شرایطی که بخش زیادی از آن باقی نمانده بود. کار من با این پروژه طبق قرارداد و نیز طبق فیلمنامه سال ۹۸ تمام شده بود، اما یکی دو سکانس دیگر به سلیقه کارگردان اضافه شد و من قول دادم که برای این بخش هم کمک کنم تا کار به سرانجام برسد و در مراحل آخر هم گفتم کار را پیش ببرند و لوکیشن که آماده شود فیلمبرداری می‌کنیم ولی متاسفانه به تعطیلات کرونایی برخورد کردیم و کار متوقف شد.

این بازیگر با اشاره به قراردادهای دیگری که در ماه‌های گذشته داشته گفت: با خبری که منتشر کردند مرا به نوعی در شرایط آمپاس قرار دادند تا با استفاده از بیماری و خبری کردن موضوع، نتوانم ادامه همکاری را رد کنم.

در این باره سعید شعبانی – کارگردان فیلم «نعره سکوت» – هم در باره این خبر به ایسنا توضیح داد: در حال حاضر ۳۰ درصد فیلمبرداری ما باقی مانده و وقتی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شدیم با عوامل صحبت کردیم که بقیه سکانس‌ها را در فرصت مناسب فیلمبرداری کنیم. از کار آقای استادی هم حدود دو، سه سکانس باقی مانده و چون قبل از عید نتوانستیم کار را از سربگیریم قرار شد ۱۵ فروردین امسال ادامه دهیم که شنیدیم حال ایشان خوب نیست و به دلیل ابتلا به کرونا شرایط خوب ندارند و حتی در کما هستند. اما بعد که خودم با ایشان صحبت کردم، متوجه شدم آنچه گفته شده بود شایعه است و ما این موضوع را در قالب یک خبری به خبرگزاری‌ها اعلام کردیم تا از شایعات جلوگیری کنیم، البته تا الان هم نتوانستیم با ایشان همکاری کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا قبول دارد در خبری که از سوی گروه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بر موضوع دیگری تاکید دارد و بهره‌برداری دیگری شده است؟‌گفت:‌ ما تاریخ شروع مجدد فیلمبرداری را چند بار جابجا کرده بودیم و عوامل هم سر کارهای مختلفی هستند و می‌خواستند به دنبال پروژه‌های دیگر خود بروند. نمی‌دانستیم برای جابجایی دوباره تاریخ باید به عوامل چه بگوییم و موضوع بیماری یکی از بازیگران را چطور مطرح کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم یک خبر منتشر شود تا هم شایعه‌های مربوط به بیماری آقای استادی که در سینما پیچیده بود کم رنگ شود و هم اینکه عوامل فیلم بدانند چه وضعیتی پیش آمده است.

شعبانی در ادامه به برخی اظهارات علیرضا استادی مبنی بر تمام شدن کارش در فیلم «نعره سکوت» اشاره کرد و افزود: اگر واقعا اینطور باشد در صورت لزوم موضوع را در خانه سینما پیگیری می‌کنم چون عوامل فیلم شاهد هستند که ما بخاطر کرونا کار را متوقف کردیم و نمیدانم چطور گفته می‌شود که کار تمام شده در حالی که چند سکانس ایشان باقی مانده است. الان هم نمی‌دانم کار را چه زمانی می‌توانیم دوباره شروع کنیم، چون هم به دلیل شرایط کرونایی مشکل داریم و هم اینکه نمی‌دانم همکاری ما با آقای استادی به چه شکل ادامه پیدا می‌کند.

«نعره سکوت» مضمونی اجتماعی دارد و در خلاصه داستانش آمده است: الهام زنی که دغدغه‌های زندگی خود را با سختی و به تنهایی به دوش می‌کشد در محیط کار احساس ناامنی می‌کند، او چالش‌های عمیقی را پشت سر می‌گذارد و به همین خاطر مجبور به فروش تخمک خود می‌شود.

علیرضا استادی، شیدا یوسفی، تیما تقی‌زاده، عرفان اخلاصچی و اشکان هورسان گروه بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.