تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۵:۴۸
کد خبر : 59169

مشکل افت سرعت اینترنت چه زمانی برطرف می‌شود؟

مشکل افت سرعت اینترنت چه زمانی برطرف می‌شود؟

مشکل افت سرعت اینترنت چه زمانی برطرف می‌شود؟افت سرعت اینترنت در سراسر ایران در روزهای اخیر صدای کاربران را درآورده است. اکنون رئیس سازمان تنظیم مقررات، زمان برطرف شدن این مشکل را اعلام کرده است.
در رو..

افت سرعت اینترنتمشکل افت سرعت اینترنت چه زمانی برطرف می‌شود؟

افت سرعت اینترنت در سراسر ایران در روزهای اخیر صدای کاربران را درآورده است. اکنون رئیس سازمان تنظیم مقررات، زمان برطرف شدن این مشکل را اعلام کرده است.

در روزهای اخیر کند شدن سرعت اینترنت حسابی کاربران را در سراسر ایران کلافه کرده و اعتراض‌های زیادی را در پی داشته است. در حالی که خیلی‌ها این افت سرعت را ناشی از اجرای آزمایشی طرح صیانت فضای مجازی یا ملی شدن اینترنت می‌دانستند، امروز رئیس رگولاتوری گفت سرعت اینترنت به دلیل آغاز سال تحصیلی جدید کاهش پیدا کرده است. وی همچنین در صحبت‌های خود، زمان رفع این مشکل را اعلام کرد.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امروز موضوع کند شدن اینترنت در روزهای اخیر را تایید کرد و گفت این موضوع در برخی نقاط کشور و در بعضی ساعت‌ها وجود دارد و باعث نارضایتی مردم شده است. ما همچنین در بررسی‌هایمان و در تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۵ این موضوع را دریافت کرده‌ایم. وی در ادامه افزود ما در ایام شیوع ویروس کرونا، سالانه ۵ درصد رشد ترافیک داریم که با شروع سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه‌ها در هفته اول مهرماه، ترافیک اینترنت به شدت افزایش پیدا کرد و به همین دلیل در برخی ساعت‌های اوج مصرف در بعضی نقاط کشور، مشکل افت سرعت اینترنت را داشتیم.

مشکل افت سرعت اینترنت تا یک ماه دیگر حل می‌شود

فلاح جوشقانی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه توسط وزیر ارتباطات خبر داد و گفت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همین‌طور به شرکت ارتباطات زیرساخت ماموریت داده شده تا علاوه بر توسعه شبکه زیرساخت، همه نقاط دچار مشکل در اپراتورها را شناسایی کنیم و بتوانیم همه مشکلات را در قالب یک برنامه زمان‌بندی شده حل کنیم. وی اضافه کرد توسعه‌های زیرساختی در اپراتورها دائما انجام می‌شود. ما در بعضی مکان‌ها به تامین تجهیزات نیاز داریم و فکر می‌کنم حداکثر تا یک ماه آینده این مشکلات را برطرف کنیم.

پیش از این، مسئولان شرکت مخابرات، اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت وعده داده بودند که با شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، پهنای باند مناسبی تخصیص داده شده و مشکلی پیش نخواهد آمد، اما اکنون می‌بینیم که این وعده‌ها محقق نشده است. فلاح جوشقانی در این باره گفت آمادگی لازم وجود داشت، اما مصرف اینترنت بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌هایمان بوده و ما در روزهای شیوع بیماری کرونا با افزایش دو و نیم برابری مصرف اینترنت روبه‌رو شدیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود ما مشکلاتی برای تامین تجهیزات نیز داشتیم که با تلاش اپراتورها، اختلال جدی در شبکه نداشتیم. البته طرح‌های توسعه‌ای انجام خواهد شد و قرار است تسریع پیدا کند. به گفته این مقام مسئول، ما این مشکل را فقط در بعضی مناطق کشور و فقط در برخی ساعت‌ها مانند صبح‌ها و ساعت ۲۲ به بعد داریم که با پیگیری روزانه وزیر ارتباطات و اقداماتی که انجام می‌دهیم، قول برطرف شدن مشکلات در آینده نزدیک را خواهیم داد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.