تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۸:۱۴
کد خبر : 64557

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro پیش از رونمایی رسمی اعلام شد؛ با سریع‌ترین شارژر موبایل دنیا آشنا شوید

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro پیش از رونمایی رسمی اعلام شد؛ با سریع‌ترین شارژر موبایل دنیا آشنا شوید

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro پیش از رونمایی رسمی اعلام شد؛ با سریع‌ترین شارژر موبایل دنیا آشنا شوید وان پلاس ۱۰ پرو، پرچمدار بعدی OnePlus است که کمتر از یک هفته دیگر معرفی می شود؛ اما اکنون پی..

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro پیش از رونمایی رسمی اعلام شد؛ با سریع‌ترین شارژر موبایل دنیا آشنا شوید

وان پلاس ۱۰ پرو، پرچمدار بعدی OnePlus است که کمتر از یک هفته دیگر معرفی می شود؛ اما اکنون پیش از رونمایی مشخصات فنی OnePlus 10 Pro فاش شده است.

هنوز نمی‌دانیم که وان پلاس ۱۰ پرو پس از عرضه در چین (که هفته آینده انجام خواهد شد) چه زمانی به بازارهای جهانی راه پیدا می‌کند. پس از اینکه آخرین پرچمدار وان پلاس به بازارهای دیگر راه یابد، به نظر می‌رسد که با سریعترین شارژر تلفن جهان مواجه خواهیم شد.

کمپانی وان پلاس پیش از معرفی رسمی این اسمارت فون در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) به تجزیه و تحلیل اطلاعات پیرامون آن پرداخته و طبق آخرین اعلامیه‌ای که منتشر نموده برخی از مشخصات فنی آن را فاش ساخته است که در ادامه مروری بر آنها خواهیم داشت.

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro فاش شد

از جمله نکات قابل توجه OnePlus 10 Pro، سرعت شارژ آن است. برای این پرچمدار دو شارژر سیمی و وایرلس در نظر گرفته شده که شارژ سیمی ۸۰ واتی است و شارژر وایرلس ۵۰ واتی خواهد بود.

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro

از زمانی که وان پلاس شارژر ۶۵ واتی خود را با وان پلاس ۸ تی عرضه کرد، فکر می‌کردیم با سریعترین نوع شارژرها سر و کار داریم. برای اینکه بتوانید سرعت شارژ یک گوشی ۶۵ واتی را درک کنید بد نیست بدانید که وان پلاس ۹ پرو طی آزمایشی که سال گذشته روی آن انجام شد، توانست تنها در ۳۰ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ پر شود. با این حساب به احتمال زیاد شارژ ۸۰ واتی زمان شارژ شدن را به شدت کمتر خواهد کرد و به چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌رساند.

در واقع برای اینکه وان پلاس ۱۰ پرو بتواند باتری بزرگ و حجیم خود را شارژ کند، واقعا به چنین شارژری نیاز داشته است. باتری این پرچمدار ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و یک پله بالاتر از وان پلاس ۹ پرو با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری قرار دارد. در ادامه به سایر مشخصات کلیدی OnePlus 10 Pro که توسط این کمپانی فاش شده، می پردازیم.

دوربین وان پلاس ۱۰ پرو

دوربین در تمام گوشی‌ها و برای تمامی سازندگان آنها به مثابه پاشنه آشیل دستگاه بوده و این نکته بیش از هر شرکت دیگری برای وان پلاس اهمیت داشته و دارد. موضوع کیفیت گوشی‌های وان پلاس با گوشی وان پلاس ۹ وارد فاز جدیدی شد زیرا این کمپانی با شرکت متخصص سوئدی Hasselblad همکاری کرد تا بتواند کیفیت تصاویر این گوشی را به بالاترین درجه خود برساند.

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro

هنگامی که این کمپانی رندرهای وان پلاس ۱۰ پرو را منتشر کرد و نام Hasselblad را در قاب دوربین دیدیم، فهمیدیم که همکاری مشترک این دو شرکت در سری جدید پرچمداران همچنان ادامه دارد. همچنین طبق اطلاعاتی که وان پلاس منتشر کرده، باید منتظر نسل دوم لنزهای Hasselblad برای این گوشی باشیم.

طبق شواهد به نظر می‌رسد که مجموعه دوربین پرچمدار جدید نسبت به دوربین‌های نسل قبلی تفاوت خاصی نداشته‌اند (حداقل به لحاظ ظاهری)؛ چرا که این بالارده‌ی تازه وارد یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی دارد. لنز مونوکروم ظاهرا در این گوشی وجود ندارد که البته گر چه لنز خوبی است اما به این نتیجه رسیده‌ایم که اضافی است.

البته وان پلاس هنوز مشخص نکرده که دیافراگم در سه لنز پشتی در قیاس با وان پلاس ۹ پرو تغییر می‌کند یا نه و این نکته را نیز فاش نساخته که آیا زوم اپتیکال لنز تله فوتو همان ۳.۳ خواهد بود یا بهبود خواهد یافت.

شرکت سوئدی Hasselblad نوآوری‌های جالبی در دقت رنگ و وضوح تصاویر به ارمغان آورد و امیدواریم که در نسل جدید پرچمداران این شرکت همچنان به کار خود متعهد بماند و قابلیت‌های تازه‌ای برای وان پلاس ۱۰ پرو بیاورد. تا یادمان نرفته بگوییم که دوربین سلفی این اسمارت فون ۳۲ مگاپیکسلی است و قرار است دوربین ۱۶ مگاپیکسلی OnePlus 9 Pro را تقویت کند.

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro

نمایشگر وان پلاس ۱۰ پرو

متاسفانه وان پلاس در خصوص ابعاد صفحه نمایش این گوشی اطلاعاتی منتشر نکرده اما می‌توانیم حدس بزنیم که قرار است با چه نمایشگری رو به شویم. ابعاد گوشی جدید ۶.۴ در ۲.۹ در ۰.۳۴ است که منطبق با ابعاد سری قبلی این گوشی است. همین نکته ما را به این سمت سوق می‌دهد که بگوییم نمایشگر وان پلاس ۱۰ پرو ۶.۷ اینچی خواهد بود.

اما در کل صفحه نمایش این اسمارت فون در مقایسه با نسل قبلی متفاوت است. همچون سال گذشته این کمپانی قصد دارد از یک پنل AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کند. اما تفاوت در اینجاست که قرار است شاهد نسل دوم LTPO باشیم. این قابلیت را پیش‌تر مدیرعامل و بنیانگذار شرکت وان پلاس، پیت لاو، وعده داده بود.

فناوری LTPO 2.0 نسخه آپدیت شده اکسید پلی کریستال دما پایین است که به نمایشگرها اجازه می‌دهد نرخ تازه سازی را بسته به محتوا و فعالیتی که در حال انجام است، تغییر دهند. (فعالیت‌هایی همچون اسکرول کردن نیازمند نرخ نوسازی سریعتری است اما فعالیت‌های ثابت نرخ تازه سازی کمتری احتیاج دارد و بازده باتری را هم حفظ می‌کند.) این فناوری ارتقا یافته تجربه کاربری روان‌تری را ارائه می‌دهد اما باید منتظر نتایج تست‌ها بمانیم.

مشخصات فنی OnePlus 10 Pro

دیگر مشخصات وان پلاس ۱۰ پرو

مدتی قبل به لطف رندرهایی که منتشر شده بود، متوجه شدیم که وان پلاس ۱۰ پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است و اکنون گفته‌های قبلی رسما تائید شده. جدیدترین و آخرین چیپست کوالکام وعده داده که پردازنده مرکزی حدود ۲۰ درصد سریعتر عمل کند و تا ۳۰ درصد بهبود و بازده داشته باشد. از طرفی ماژول گرافیکی هم باید ۳۰ درصد ارتقا یافته باشد.

از دیگر نکات قابل توجه و برجسته‌ای که در این پرچمدار به چشم می‌آید می‌توان به پردازشگر سیگنال تصویر بهبود یافته، پیشرفت هوش مصنوعی و قابلیت‌هایی برای گرافیک بازی اشاره کرد.

شرکت چینی وان پلاس در مورد حافظه رم و فضای ذخیره سازی چیزی نگفته و تنها ذکر کرده که این گوشی دارای حافظه LPDDR5 و UFS 3.1 خواهد بود. این دستگاه اندرویدی بر پایه اندروید ۱۲ راه اندازی خواهد شد و با دو بلندگوی استریو روانه بازار می‌شود. به نظر شما سایر مشخصات فنی OnePlus 10 Pro چیست؟

منبع :tomsguideمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.