تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر : 70866

مشخصات فنی و قیمت هایما اس ۸، شاسی بلند احتمالی جدید ایران خودرو

مشخصات فنی و قیمت هایما اس ۸، شاسی بلند احتمالی جدید ایران خودرو

مشخصات فنی و قیمت هایما اس ۸، شاسی بلند احتمالی جدید ایران خودروایران خودرو به تازگی از کراس اوور جدید خود اخبار تازه‌ای منتشر کرده است. در ادامه به معرفی مشخصات فنی و قیمت هایما اس ۸ می‌پردازیم.
از ج..

مشخصات فنی و قیمت هایما اس ۸، شاسی بلند احتمالی جدید ایران خودرو

ایران خودرو به تازگی از کراس اوور جدید خود اخبار تازه‌ای منتشر کرده است. در ادامه به معرفی مشخصات فنی و قیمت هایما اس ۸ می‌پردازیم.

از جمله خودروسازان موفقی که توانسته در بازار کراس اوورها و شاسی بلندها خوش بدرخشد و محصولات نسبتا قابل قبولی را روانه بازار کند، ایران خودرو است. این شرکت دو محصول هایما S5 و S7 را راهی بازار کرده که توانسته‌اند جایگاه خوبی در میان مشتریان دست و پا کنند.

مشخصات فنی و قیمت هایما اس ۸ را ببینید

گزارش‌ها و شواهد جدید نشان می‌دهد که عرضه دو محصول مذکور این کمپانی را اقناع نکرده و قرار است که به زودی از هایما اس ۸ رونمایی کند. در واقع مطلع شده‌ایم که هم اکنون تست‌های جاده‌ای هایما S8 در حال انجام است و ایران خودرو قرار است که این کراس اوور جدید را به عنوان گل سرسبد محصولاتش و به منظور رقابت با دیگر محصولات مشابه چینی عرضه کند.

از نظر ابعادی، هایما S8 از برادر خود یعنی هایما S5 کمی بزرگتر و از هایما S7 پلاس اندکی کوچک‌تر است و در مجموع این خودرو برای رقابت با خودروهایی لوکس همچون لاماری ایما و کراس اوور جدید مکث موتور به میدان می‌آید.

طراحی ظاهری هایما S8

طراحی ظاهری این خودروی جدید ایران خودرو شباهتی به دو برادر خود ندارد و اولین و آخرین نقطه مشترک این دو خودرو همان لوگوی هایما است. هایما مانند دیگر خودروسازان جهان تصمیم گرفته تا از چراغ‌های ال ای دی روشنایی در روز در بالاترین قسمت پروفیل استفاده کند و چراغ‌های اصلی را درون سپر و اندکی پایین‌تر تعبیه کرده است.

هایما اس 8

چراغ‌های اصلی هایما اس ۸ باریک و خطی است و روی کاپوت شاهد حضور خطوط تیز و زاویه‌داری هستیم که منجر به چهره خشن و در عین حال زیبای این خودروی کراس اوور شده است. به جرأت می‌توان گفت که هایمای جدید ایران خودرو قرار است نسبت به دو نسخه دیگر این کراس اوور، جذاب‌تر و مدرن‌تر باشد.

در صندوق عقب هر کدام از چراغ‌ها دارای سه المان روشنایی با گرافیک L مانند برعکس هستند و دو چراغ نمای پشتی با یک تکه نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. در قسمت پایین پروفیل عقب و بالای سپر شاهد تعبیه چراغ‌های مه شکن هستیم که به صورت عمودی قرار گرفته‌اند.

در پایینی‌ترین قسمت نمای عقب هم دو خروجی اگزوز وجود دارد که شبیه ذوزنقه هستند. در نهایت باید گفت که هایما تمام تلاش خود را کرده تا خودرویی با زبان طراحی جدید روانه بازار کند و از ترندهای روز بازار عقب نماند.

مشخصات فنی هایما S8

خودروی کراس اوور هایما اس ۸ مجهز به پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر است که به طور مستقیم سوخت را به سیستم منتقل می‌کند. این پیشرانه تنها پیشرانه‌ای است که هم در چین عرضه شده و هم شرکت ایران خودرو قصد دارد آن را برای بازار ایران عرضه کند. گفتنی است که چنین موتوری می‌تواند هایما S8 را تبدیل به یکی از بهترین و توانمندترین کراس اوورهای بازار کند. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر را تولید کند.

دو محصول دیگر هایما که توسط ایران خودرو روانه بازار ایران شده (هایما اس ۵ و اس ۷) به ترتیب مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ هستند. البته ناگفته نماند که هایما S7 پیش‌تر مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی بود که بعدا مجهز به سامانه توربوشارژ شد.

در کراس اوور جدید ایران خودرو، قدرت موتور توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به طور دقیق‌تر این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی‌متر است و بین چرخ‌ها نیز فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متر وجود دارد. در نهایت با توجه به این ابعاد، هایما S8 یک کراس اوور سایز متوسط شهری تلقی می‌شود.

هایما اس 8
هایما اس 8
هایما اس 8
هایما اس 8

قیمت هایما S8

وزن این خودروی لوکس ۱۵۸۰ کیلوگرم است و به نظر می‌رسد که پیشرانه این خودرو با قدرت ۱۹۵ اسب بخار بتواند عملکرد خوبی را در مقایسه با سایر کراس اوورهای چینی از خود به نمایش بگذارد. قیمت دلاری این خودرو در چین ۱۲ هزار و ۶۰۰ دلار تا ۲۰ هزار دلار خواهد بود.

اختلاف قیمت ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار دلاری از بابت آپشن‌هایی است که این خودرو دارد. برای مثال مدل لو-آپشن این کراس اوور قیمتی حدود ۱۳ هزار دلار دارد، در حالی که قیمت مدل فول آپشن آن تا ۲۰ هزار دلار نیز خواهد بود. انتظار می‌رود که گروه خودروسازی ایران خودرو برای ماندن در چرخه رقابت با دیگر خودروهای چینی، از مدل فول آپشن ۲۰ هزار دلاری رونمایی کند. در کل این مدل در بازار ایران بین ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.