تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 29023

مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲ لو رفت: پرچمدار ۵G با سخت افزار قدرتمند

مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲ لو رفت: پرچمدار ۵G با سخت افزار قدرتمند

مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲ لو رفت: پرچمدار ۵G با سخت افزار قدرتمند احتمالا پرچمدار جدید سونی در مراسم IFA 2020 معرفی خواهد شد اما پیش از آن، مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲ به طور کامل فاش شده و جایی برای حدس و گمان باقی نمی‌گذارد.
پرچمدار پارسال ژاپنی‌ها یعنی اکسپریا ۵ – Xperia 5 در IFA 2019 معرفی شد و در حالی که تنها یک هفته تا برگزاری مراسم IFA 2020 در برلین فاصله داریم، مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲ توسط کاربر مشهور توییتر، Evan Blass فاش شد. او پیش از این اطلاعات گوشی‌های زیادی را پیش از رونمایی رسمی منتشر کرده و گفته‌هایش معتبر هستند.
در DNA اکسپریا ۵ مارک ۲ شباهت‌های زیادی به برادر بزرگترش یعنی اکسپریا ۱ مارک ۲ به چشم می‌خورد. سونی پرچمدار جدیدش را به نمایشگر بلند ۶.۱ اینچی و نسبت ۲۱:۹ مجهز کرده و از حاشیه‌های کناری آن تا حد ممکن کاسته است. گرچه لوگوی سونی از قاب جلویی گوشی حذف شده اما شاهد فضاهای اضافه‌ای در بالا و پایین صفحه نمایش هستیم که به نوعی به امضای طراحی چشم بادامی‌ها تبدیل شده و طبیعتا نیازی به ناچ‌های عجیب و غریب برای گنجاندن دوربین سلفی و سایر سنسورها نخواهد..

مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲ لو رفت: پرچمدار ۵G با سخت افزار قدرتمند

احتمالا پرچمدار جدید سونی در مراسم IFA 2020 معرفی خواهد شد اما پیش از آن، مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲ به طور کامل فاش شده و جایی برای حدس و گمان باقی نمی‌گذارد.

پرچمدار پارسال ژاپنی‌ها یعنی اکسپریا ۵ – Xperia 5 در IFA 2019 معرفی شد و در حالی که تنها یک هفته تا برگزاری مراسم IFA 2020 در برلین فاصله داریم، مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲ توسط کاربر مشهور توییتر، Evan Blass فاش شد. او پیش از این اطلاعات گوشی‌های زیادی را پیش از رونمایی رسمی منتشر کرده و گفته‌هایش معتبر هستند.

در DNA اکسپریا ۵ مارک ۲ شباهت‌های زیادی به برادر بزرگترش یعنی اکسپریا ۱ مارک ۲ به چشم می‌خورد. سونی پرچمدار جدیدش را به نمایشگر بلند ۶.۱ اینچی و نسبت ۲۱:۹ مجهز کرده و از حاشیه‌های کناری آن تا حد ممکن کاسته است. گرچه لوگوی سونی از قاب جلویی گوشی حذف شده اما شاهد فضاهای اضافه‌ای در بالا و پایین صفحه نمایش هستیم که به نوعی به امضای طراحی چشم بادامی‌ها تبدیل شده و طبیعتا نیازی به ناچ‌های عجیب و غریب برای گنجاندن دوربین سلفی و سایر سنسورها نخواهد بود.

سونی در بخش دوربین به سراغ همکاری با کمپانی زایس رفته و در ماژول دوربین سه‌گانه پرچمدارش از لنزهای با کیفیت زایس استفاده کرده است. اکسپریا ۵ در سال ۲۰۱۹ همان لنزهای اکسپریا ۱ را به عاریه گرفته بود و احتمالا امسال در اکسپریا ۵ مارک ۲ نیز این موضوع تکرار خواهد شد.

مشخصات فنی اکسپریا 5 مارک 2

بدین ترتیب احتمالا این گوشی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله دریچه کانونی f/1.7، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی سه برابری و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید ۱۲۴ درجه‌ای برخوردار خواهد بود. گرچه اکسپریا ۱ مارک ۲ به سنسور ToF نیز مجهز بود اما حداقل در رندرهای پرچمدار جدید سونی این سنسور دیده نمی‌شود. حذف این سنسور می‌تواند به دلیل عدم توانایی هندل کردن این سنسور یا کاهش قیمت محصول صورت گرفته باشد.

اسمارت فون‌های اخیر ژاپنی همگی از دکمه مخصوص شاتر بهره می‌بردند ولی ظاهرا اکسپریا ۵ مارک ۲ قرار است پا را فراتر بگذارد. در رندر منتشر شده توسط ایوان بلس روی لبه سمت راست دیوایس چهار دکمه قابل مشاهده بوده که احتمالا وظایف تنظیم صدا و دکمه پاور (که با سنسور تشخیص اثر انگشت ترکیب شده) مربوط به دو دکمه بالا خواهند بود. اما دو دکمه دیگر پایین‌تر دیده می‌شوند که اطلاعات دقیقی از عملکرد آن‌ها در دست نیست.

مشخصات فنی اکسپریا 5 مارک 2

احتمالا سونی تصمیم گرفته تا با قرار دادن دکمه‌ای مخصوص برای شروع فیلم‌برداری، مجموعه دکمه‌های شاتر خود را به دو عدد برساند. بنابراین فشردن یک دکمه باعث باز شدن دوربین در حالت عکس‌برداری و فشردن دکمه دیگر سبب باز شدن دوربین در حالت فیلم‌برداری خواهد شد. ممکن است با فشار دادن ملایم این دو دکمه شاهد بزرگنمایی در حالت دوربین باشیم که البته این نیز یک احتمال است و باید تا زمان معارفه رسمی این گوشی صبر کنیم تا از عملکردشان مطمئن شویم.

مشخصات فنی اکسپریا ۵ مارک ۲

حالا به قسمت مهم ماجرا می‌رسیم. اکسپریا ۵ مارک ۲ احتمالا از چیپست بالارده اسنپدراگون ۸۶۵ در کنار ۸ گیگابایت رم توان خواهد گرفت. سونی میزان ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برای پرچمدار جدیدش در نظر گرفته و انتظار داریم امکان پشتیبانی از حافظه جانبی نیز فراهم شده باشد.

مشخصات فنی اکسپریا 5 مارک 2

در زمینه نرم افزاری از اندروید ۱۰ همراه با پوسته مینیمال سونی به طور پیش‌فرض استفاده خواهد شد و احتمال عرضه آپدیت اندروید ۱۱ برای ۵ مارک ۲ نیز وجود دارد، چرا که پیش‌تر هم ژاپنی‌ها سابقه پشتیبانی نرم افزاری و ارائه آپدیت زودهنگام را در کارنامه‌شان دارند.

پرچمدار ۵G سونی بر خلاف گوشی‌های مدرن از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند و مجهز به اسپیکرهای استریو خواهد بود. این ویژگی‌ها روی اکسپریا ۵ وجود نداشته و حالا صدای فیلم با راحتی و کیفیت بالاتری شنیده خواهد شد. متاسفانه هیچ اطلاعاتی درباره ظرفیت باتری در دست نیست.

تاریخ عرضه و قیمت اکسپریا ۵ مارک ۲

رونمایی از پرچمدار نیمه دوم ۲۰۲۰ سونی احتمالا در خلال مراسم IFA 2020 انجام خواهد شد، اما در غیر این صورت انتظار داریم نهایتا تا پایان ماه سپتامبر شاهد معرفی رسمی این گوشی باشیم. پرچمداران سابق سونی عرضه دیرهنگام به بازار را تجربه کرده‌اند و بعید نیست اگر شروع فروش ۵ مارک ۲ به اوایل اکتبر موکول شود.

چندان تعجب برانگیز نیست اگر گوشی جدید سونی با قیمت ۹۹۹ دلار در آمریکا فروخته شود. این در حالی است که اکسپریا ۵ با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسید و اکسپریا ۱ مارک ۲ با برچسب قیمتی عجیب ۱۱۹۹ دلار پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار گرفت.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.