تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر : 64254

مشاهده تسلا مدل ۳ در جتکو ؛ آیا ایران می‌خواهد تسلا را کپی کند؟

مشاهده تسلا مدل ۳ در جتکو ؛ آیا ایران می‌خواهد تسلا را کپی کند؟

مشاهده تسلا مدل ۳ در جتکو ؛ آیا ایران می‌خواهد تسلا را کپی کند؟ مطابق با جدیدترین اخبار منتشر شده، یک دستگاه تسلا مدل ۳ به منظور انجام فرآیند مهندسی معکوس در اختیار مجموعه شرکت جتکو قرار گر..

مشاهده تسلا مدل ۳ در جتکو ؛ آیا ایران می‌خواهد تسلا را کپی کند؟

مطابق با جدیدترین اخبار منتشر شده، یک دستگاه تسلا مدل ۳ به منظور انجام فرآیند مهندسی معکوس در اختیار مجموعه شرکت جتکو قرار گرفته است.

مدتی پیش بود که خبر ورود تعدادی از خودروهای تسلا به کشور در صدر اخبار خودرویی قرار گرفت. اکنون ویدیویی از بازدید معاون امور صنعتی و تحقیقاتی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از مراکز تحقیقاتی ایران‌خودرو منتشر شده است که نشان می‌دهد یک دستگاه تسلا مدل ۳ به منظور انجام فرآیند مهندسی معکوس به شرکت جتکو سپرده شده است.

تسلا مدل ۳

لازم به ذکر است که علاوه بر تسلا مدل ۳، محصولات دیگری از برند تسلا نیز از جمله مدل X و مدل S در این شرکت حضور دارند. نمونه‌ای از تسلا مدل اس که به کشورمان آمده از نوع ۷۵ کیلووات ساعتی و چهار چرخ محرک است.

مهندسان مجموعه شرکت جتکو در تلاش هستند تا با مهندسی معکوس برخی از محصولات تسلا، نسبت به باتری این خودروها و همچنین سامانه شارژ و سیستم‌های خودران آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنند. شرکت جتکو علاوه بر این، برنامه دارد که اولین نسخه از مدل برقی ایران خودرو تارا و سدان JX10 را نیز به زودی روانه بازار کند،‌ لازم به ذکر است که ممکن است این سدان با بهره‌مندی از برخی سامانه‌های ایمنی تسلا به بازار عرضه شود.

در خصوص خودروی تارا با توجه به بهره‌گیری آن از پلتفرم PF1 و عرضه نسخه‌های مجهز به پیشرانه الکتریکی از این پلتفرم در کشور چین، به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین پروژه الکتریکی به رونمایی رسمی و تولید،‌ همین تارای برقی باشد.

جتکو JX10 یک سدان سایز متوسط خواهد بود که در مدل تمام برقی روانه بازار کشور خواهد شد. انتظار می‌رود که این سدان برقی بیش از ۳۰۰ کیلومتر را به ازای هر بار شارژ کامل باتری‌ها طی کند. ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های این خودرو با سامانه شارژ سریع ظرف مدت ۴۰ دقیقه شارژ خواهد شد. برخی از منابع خبری حوزه خودرو اعلام کرده‌اند که زیرساخت موتور و قوای محرکه این سدان ایرانی بر پایه خودروهای تسلا و نیسان لیف نسل قبل طراحی شده است و ساختار سازه آن نیز مشابه یکی از سدان‌های معروف آلمانی خواهد بود.

مشخصات فنی تسلا مدل ۳

تسلا مدل ۳

نسخه پایه تسلا مدل ۳ با بهره‌مندی از یک موتور الکتریکی در محور عقب، می‌تواند ۳۵۴ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که در مقایسه با تریم‌های گران قیمت‌تر طبیعتا کم‌تر است. این نسخه از تسلا مدل ۳ در عرض ۵.۶ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند نهایتا تا ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.