تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 48854

مستند ایرانی واجد شرایط اسکار شد

مستند ایرانی واجد شرایط اسکار شد

مستند ایرانی واجد شرایط اسکار شد مستند «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی با دریافت جایزه از جشنواره هات داکس کانادا، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند کوتاه اسکار ۲۰۲۲ شد.
به گزارش ایسنا. یست و هفتمین دوره جشنواره معتبر مستند «هات داکس» کانادا فهرست برندگان خود را منتشر کرد و مستند «عروسک» ساخته اله..

مستند ایرانی واجد شرایط اسکار شد

مستند ایرانی واجد شرایط اسکار شد

مستند «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی با دریافت جایزه از جشنواره هات داکس کانادا، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند کوتاه اسکار ۲۰۲۲ شد.

به گزارش ایسنا. یست و هفتمین دوره جشنواره معتبر مستند «هات داکس» کانادا فهرست برندگان خود را منتشر کرد و مستند «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی با دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه بین المللی، واجد شرایط رقابت در اسکار ۲۰۲۲ شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات داکس از جمله رویدادهای سینمایی مورد تایید آکادمی اسکار است و برندگان اصلی آن فرصت رقابت در جوایز اسکار را پیدا می‌کنند.

مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، مستند «الناز عزیز» ساخته مانیا اکبری به نمایندگی از سینمای کانادا و مستند «همسایگی ماه» ساخته مهرداد فرهمند و محصول مشترک ایران، کانادا و سوریه نیز در بخش «ویترین جهان» جشنواره فیلم هات داکس حضور داشتند.

جشنواره فیلم «هات داکس» که بزرگترین و مهمترین جشنواره فیلم مستند در آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود، امسال بیست و هفتمین دوره خود را به دبیری «کریستوفر مک‌دونالد» بازیگر آمریکایی با نمایش ۲۱۹ مستند از ۶۶ کشور جهان در چندین بخش مختلف از جمله؛ بخش رقابتی «ویترین جهان»، بخش رقابتی «فیلم‌های بلند»، بخش رقابتی «فیلم‌های نیمه بلند»، بخش رقابتی «فیلم‌های کوتاه» و بخش «نمایش ویژه» از ۲۹ آوریل تا ۹ می ۲۰۲۱ (۹ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ) به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در شهر تورنتوی کانادا برگزار میکند.

این جشنواره، یکی از مهمترین رویدادها برای مشاهده و بحث پیرامون مستندهای برجسته سال است و برای ترویج و تولید فیلم مستند در جهان پایه‌گذاری شده و هر ساله بیش از ۲۰۰ فیلم در این رویداد معتبر سینمایی به نمایش درمی‌آیند و نزدیک به دو هزار مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در آن حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.