تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر : 63844

مستندی که تغسیل و تدفین اموات کرونایی در روزهای ابتدایی شیوع بیماری را نشان می‌دهد + تیزر

مستندی که تغسیل و تدفین اموات کرونایی در روزهای ابتدایی شیوع بیماری را نشان می‌دهد + تیزر

مستندی که تغسیل و تدفین اموات کرونایی در روزهای ابتدایی شیوع بیماری را نشان می‌دهد + تیزر – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، مستند «فقط ۵ گرم» به کارگردانی احسان رأفتی و تهیه‌کنندگی سازمان فرهن..

مستندی که تغسیل و تدفین اموات کرونایی در روزهای ابتدایی شیوع بیماری را نشان می‌دهد + تیزر – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مستند «فقط ۵ گرم» به کارگردانی احسان رأفتی و تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی می‌شود. این فیلم مستند، برای اولین بار در پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد و در دومین اکران در فرهنگسرای رسانه به نمایش درمی‌آید.

مستند «فقط ۵ گرم»، روایتی از روزهای ابتدایی ورود کرونا به کشور، تغسیل و تدفین اموات مبتلاشده به این ویروس در شهر تهران است. در روزهای اولیه شیوع این بیماری در کشور، موجی از ترس در بین مردم شکل گرفت و سؤالاتی مطرح می‌شد که تکلیف زباله‌های بیمارستانی چه می‌شود‌ یا فوتی‌های ناشی از کرونا را چگونه دفن می‌کنند؟ کارگردان مستند «فقط ۵ گرم» با حضور در خط مقدم تصاویری منحصر به فرد از روند تغسیل و تدفین اموات کرونایی را به تصویر کشیده است.

در جلسه نقد و بررسی مستند «فقط ۵ گرم» احسان رأفتی کارگردان این مستند حضور داشته و مهدی شامحمدی مستندساز و میثم رشیدی مهرآبادی به نقد و بررسی این اثر می‌پردازند. هم‌چنین جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران شهرداری، اهالی رسانه و مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حضور دارند.

مستند , کرونا ,

این مراسم روز دوشنبه ۶ دی‌ماه از ساعت ۱۶ در سالن یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. حضور برای عموم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

عوامل تولید مستند «فقط ۵ گرم» عبارتند از:

تصویربردار: علیرضا قربانی، احسان رافتی و محیا تابش، تصویربردار هوایی: علی شهسواری، تدوینگر: محیا تابش، مجری طرح: عطیه رحیمی فرد و مدیر تدارکات: سارا نوروزی.

مستند , کرونا ,

آغاز اکران آنلاین «زیر این چتر باران می‌بارد» از دوشنبه

مستند «زیر این چتر باران می‌بارد» به کارگردانی کتایون جهانگیری از دوشنبه ششم دی ماه در قالب طرح «اکران حقیقت» به صورت آنلاین اکران می‌شود.

«زیر این چتر باران می‌بارد» تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستندی اجتماعی است که تاریخ بیمه در ایران و مشکلات امروز آن را بررسی می‌کند. این مستند در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» جایزه سوم بخش کارآفرینی را به دست آورد.

«زیر این چتر باران می‌بارد» در قالب طرح «اکران حقیقت» نمایش داده می‌شود و علاوه بر سامانه «هاشور» در مراکز فرهنگی و دانشگاهی روی پرده خواهد رفت. علاقه‌مندان برای تماشای این مستند به https://hashure.com/haghighat-list مراجعه کنند.

کتایون جهانگیری مستندهای «همه چیز درباره آرزو»، «سنگ و آتش»، «قطار مسیر ۶۰»، مجموعه «پناه جان» و … را کارگردانی کرده است.

کارگردان «خاطرات آن مرد»: مستند در پرداخت به شهید سلیمانی جلوتر از سینمای داستانی استروایت مستندسازان کرونایی از چالش‌های فیلمسازی درباره ویروس میلی‌گرمی روی آنتن می‌رود

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.