تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر : 7041

مستندهای تلویزیونی دهه فجر|از "روزگار رضاخان" تا "شاپور بختیار" و ناشنیده‌های ارتباطش با صدام در زمان جنگ

مستندهای تلویزیونی دهه فجر|از "روزگار رضاخان" تا "شاپور بختیار" و ناشنیده‌های ارتباطش با صدام در زمان جنگ

مستندهای تلویزیونی دهه فجر|از “روزگار رضاخان” تا “شاپور بختیار” و ناشنیده‌های ارتباطش با صدام در زمان جنگ مستندهایی که در دهه فجر از شبکه سه سیما پخش می‌شود، اعلام شد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دهه فجر، تلویزیون برنامه‌ها و سریال‌های متنوعی را تدارک دیده که یکی از دیدنی‌هایش همیشه مستند بوده است. شبکه سوم سیما امسال به خاطرات سعدآباد در مجموعه کوتاه ۲۰ قسمتی می‌پردازد که هر قسمت یکی از افراد نزدیک به محمدرضا پهلوی و برخی از دیپلمات‌های خارجی خاطراتشان را مطرح کرده‌اند. این مستند را یوسف جعفری تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است و از امروز پخش آن آغاز می‌شود.
“شاپور بختیار” عنوان دیگر مستند تلویزیون است که روایت‌های شنیده نشده‌ای از ارتباط بختیار با صدام در زمان جنگ تحمیلی را روی آنتن می‌برد؛ حسن یوسفی کارگردان این مستند تلویزیونی است. “تمدن بزرگ” به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوررشید روایتی از تمدن بزرگ موردنظر محمدرضا پهلوی است. مستند “بند یازدهم” کار پژوهشی درباره تهاتر سلاح و نفت در دوره پهلوی دوم است.
مستند پژوهشی “املاک رضاشاه” در مورد زمین‌هایی که در دور..

مستندهای تلویزیونی دهه فجر|از "روزگار رضاخان" تا "شاپور بختیار" و ناشنیده‌های ارتباطش با صدام در زمان جنگ

مستندهایی که در دهه فجر از شبکه سه سیما پخش می‌شود، اعلام شد.

مستندهای تلویزیونی دهه فجر|از "روزگار رضاخان" تا "شاپور بختیار" و ناشنیده‌های ارتباطش با صدام در زمان جنگ – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دهه فجر، تلویزیون برنامه‌ها و سریال‌های متنوعی را تدارک دیده که یکی از دیدنی‌هایش همیشه مستند بوده است. شبکه سوم سیما امسال به خاطرات سعدآباد در مجموعه کوتاه ۲۰ قسمتی می‌پردازد که هر قسمت یکی از افراد نزدیک به محمدرضا پهلوی و برخی از دیپلمات‌های خارجی خاطراتشان را مطرح کرده‌اند. این مستند را یوسف جعفری تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است و از امروز پخش آن آغاز می‌شود.

"شاپور بختیار" عنوان دیگر مستند تلویزیون است که روایت‌های شنیده نشده‌ای از ارتباط بختیار با صدام در زمان جنگ تحمیلی را روی آنتن می‌برد؛ حسن یوسفی کارگردان این مستند تلویزیونی است. "تمدن بزرگ" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوررشید روایتی از تمدن بزرگ موردنظر محمدرضا پهلوی است. مستند "بند یازدهم" کار پژوهشی درباره تهاتر سلاح و نفت در دوره پهلوی دوم است.

مستند پژوهشی "املاک رضاشاه" در مورد زمین‌هایی که در دوره پهلوی اول به نام رضاشاه زده شده، به مجموعه مستند تلویزیونی تبدیل شده است. روایتی از جدایی بحرین از ایران در دوره پهلوی دوم به مستند "بحرین" درآمده که محسن کرمیان کارگردان و سعید صفار تهیه‌کننده آن است.

مسابقه جدید "کارساز" نوروز ۱۳۹۹ روی آنتن تلویزیون می‌رود

"پسر اول" مستند دیگر تلویزیون در شبکه سه سیما است که به روایتی از فرزند محمدرضا پهلوی و نقش او در خانواده پهلوی می‌پردازد؛ حق‌خواه تهیه‌کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی است.

مستند "روزگار رضاخانی" قبلاً از تلویزیون پخش شده و از امروز بار دیگر روی آنتن می‌رود. این مستند در قالب ۱۶ قسمتِ ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده است. مجموعه مستند "روزگار رضاخانی" از روز پنج شنبه (۱۲ بهمن) ساعت ۲۱:۳۰ و از شنبه (۱۴ بهمن) ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این مستند به موضوعات مختلفی پرداخته است. سقوط قاجار، کودتای رضاشاه و تشکیل پهلوی، تاج‌گذاری رضاشاه، تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مثل ایجاد شبکه راه‌آهن، تأسیس دانشگاه تهران، ماجرای قانون کشف حجاب، قیام گوهرشاد، مسائل شخصی و خصوصی دربار پهلوی و … بخشی از وقایعی است که «روزگار رضاخانی» به آن پرداخته است.

این مستند را مهدی فارسی کارگردانی کرده و محسن یزدی تهیه‌کننده آن بوده است؛ "روزگار رضاخان" به سفارش مرکز مستند سوره حوزه هنری و بسیج صداوسیما ساخته شده است. "روزگار رضاخانی" به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.