تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 72230

مسابقه درگ جذاب ۷ نسل پورشه ۹۱۱ توربو را از دست ندهید

مسابقه درگ جذاب ۷ نسل پورشه ۹۱۱ توربو را از دست ندهید

مسابقه درگ جذاب ۷ نسل پورشه ۹۱۱ توربو را از دست ندهیدپورشه ۹۱۱ توربو نزدیک به نیم قرن است که در خیابان‌ها خوش می‌درخشد. در ادامه شاهد مسابقه درگ تماشایی ۷ نسل این خودروی اسپرت آلمانی باشید.

پاسخ به س..

مسابقه درگ جذاب ۷ نسل پورشه ۹۱۱ توربو را از دست ندهید

پورشه ۹۱۱ توربو نزدیک به نیم قرن است که در خیابان‌ها خوش می‌درخشد. در ادامه شاهد مسابقه درگ تماشایی ۷ نسل این خودروی اسپرت آلمانی باشید.

پاسخ به سوال «بهترین نسخه پورشه ۹۱۱ توربو کدام است؟» تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد. از آنجا که هر نسخه، محصولی استثنائی بوده که البته معایب مخصوص خود را هم داشته است. با این حال، تیم Carwow اخیراً مسابقه درگی بین ۷ نسل این خودروی اسپرت آلمانی برگزار کرده است تا سریع ترین نسخه آن در یک درگ جانانه را مشخص کند. در ادامه ویدئوی مربوطه را مشاهده می‌کنید:

پورشه ۹۱۱ توربو از ۴۷ سال قبل تاکنون

تیم Carwow تمام نسل‌های پورشه ۹۱۱ توربو را گرد هم آورده است؛ از پورشه ۹۳۰ توربو گرفته تا پورشه ۹۹۲ توربو S. عرضه اولین مدل توربو از این خودروی اسپرت به ۴۷ سال قبل بر می‌گردد. این خودروساز آلمانی در سال ۱۹۷۵ مدل ۹۳۰ توربو را روانه بازار کرد که در آن برای اولین بار در تاریخ خود فناوری توربوشارژر را به کار گرفته بود.

پورشه 911 توربو (930)

به دنبال آزمون و خطای پورشه با فناوری توربوشارژر در حوزه موتور اسپرت طی دهه ۶۰ میلادی، پورشه ۹۳۰ توربو در سال ۱۹۷۲ وارد پروسه توسعه شد و سپس در سال ۱۹۷۵ به بازار معرفی شد. در آن زمان توربوشارژرها افزونه‌ای فوق‌العاده به پیشرانه خودروها به حساب می‌آمدند. پورشه در اصل ۹۳۰ توربو را با هدف همگام‌سازی خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۳۵ ساخته بود و برای تولید فقط ۴۰۰ دستگاه از آن برنامه داشت. با وجود این، ۹۳۰ به سرعت بین ماشین‌بازها محبوبیت پیدا کرد و پورشه تصمیم به تولید بیش از ۱۰۰۰ دستگاه از آن گرفت.

پورشه ۹۳۰ توربو از یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر تخت توربوشارژ بهره می‌بُرد که توانایی تولید قدرت ۲۵۶ اسب بخار و گشتاور ۳۲۹ نیوتون‌متر را داشت. قدرت این پیشرانه از طریق یک گیربکس دستی ۴ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. پس از گذشت نزدیک به نیم قرن، حالا پورشه در سال ۲۰۲۲ جدیدترین مدل توربو با نام پورشه ۹۹۲ یا توربو S را عرضه می‌کند که در زمینه عملکرد، یکی از بهترین ساخته‌های پورشه تا به اینجا به شمار می‌رود.

پورشه 911 توربو اس (992)

پورشه ۹۱۱ توربو S مجهز به یک پیشرانه ۳.۷ لیتری ۶ سیلندر تخت توئین توربو است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه ۶ سیلندر قدرتمند به وسیله یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۸ سرعته راهی هر چهار چرخ می‌شود.

همچنین بخوانید:

بهترین خودروهای آلمانی تاریخ که مسیر صنعت خودروسازی را تغییر دادند

با مقایسه اجمالی اولین و جدیدترین پورشه ۹۱۱ توربو، به وضوح می‌توان پیشرفت چشمگیر این خودروی اسپرت آلمانی در زمینه عملکرد طی ۴۷ سال گذشته را مشاهده کرد.

منبع :Motor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.