تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 64971

مزدا MX-30 ، ارزان ترین شاسی بلند الکتریکی جهان است

مزدا MX-30 ، ارزان ترین شاسی بلند الکتریکی جهان است

مزدا MX-30 ، ارزان ترین شاسی بلند الکتریکی جهان است مزدا MX-30 لقب ارزان ترین شاسی بلند الکتریکی جهان را از آن خود کرد. هیوندای کونا الکتریکی نیز در جایگاه دوم لیست شاسی بلندهای الکتریکی ار..

مزدا MX-30 ، ارزان ترین شاسی بلند الکتریکی جهان است

مزدا MX-30 لقب ارزان ترین شاسی بلند الکتریکی جهان را از آن خود کرد. هیوندای کونا الکتریکی نیز در جایگاه دوم لیست شاسی بلندهای الکتریکی ارزان‌قیمت قرار دارد.

در حال حاضر خودروسازان بزرگ انواع کراس اوورهای الکتریکی را به بازار عرضه کردند که تسلا مدل Y به عنوان محبوب‌ترین آنها محسوب می‌شود، اما قیمت ۵۸ هزار و ۹۹۰ دلاری آن باعث شده تا مشتریان به سراغ نسخه‌های ارزان‌تر بروند. در واقع حتی فورد Mach-E نیز برای بسیاری از مشتریان یک خودرو الکتریکی گران‌قیمت به‌شمار می‌رود، اما خودروسازان شرق آسیا (ژاپن و کره جنوبی) به تازگی کراس اوورهای الکتریکی ارزان‌قیمتی را به بازار عرضه کردند که توانستند مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار بگیرند.

آشنایی با مزدا MX-30

مزدا MX-30

مزدا MX-30 الکتریکی با قیمت ۳۳ هزار و ۴۷۰ دلار به عنوان ارزان ترین شاسی بلند الکتریکی جهان محسوب می‌شود. البته هیوندای کونا الکتریکی نیز با قیمت ۳۴ هزار دلار در جایگاه بعدی قرار دارد. گفتنی است این دو خودرو فقط در ایالت‌های منتخب آمریکا به فروش می‌رسند.

مزدا MX-30

مزدا MX-30 به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۴۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر مجهز شده است. یک گیربکس تک سرعت اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این کراس اوور الکتریکی با چنین مشخصاتی و وزن ۱۶۶۰ کیلوگرمی می‌تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت ۹.۷ ثانیه بپیماید.

مزدا MX-30

گفتنی است هیوندای کونا الکتریکی در ۱۱ ایالت آمریکا به فروش می‌رسد، اما کراس اوور الکتریکی مزدا به تازگی فقط به ایالت کالیفرنیا عرضه شده است. با توجه به این که این خودروها در تمام ایالت‌ها عرضه نمی‌شوند، باید کیا نیرو مدل ۲۰۲۲ را با قیمت ۳۹ هزار و ۹۹۰ دلار ارزان‌ترین کراس اوور الکتریکی فعلی بازار آمریکا دانست.

منبعinsideevsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.