تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر : 68659

مزایا و نقاط قوت چری آریزو ۶ توربو

مزایا و نقاط قوت چری آریزو ۶ توربو

مزایا و نقاط قوت چری آریزو ۶ توربوقبل از خرید هر خودرویی باید درباره مزایا و معایب آن تحقیق کرد. در این مطلب قصد داریم مزایا و نقاط قوت چری آریزو ۶ توربو را شرح دهیم.
پای خرید خودرو که به میان می‌آید،..

مزایا و نقاط قوت چری آریزو ۶ توربو

قبل از خرید هر خودرویی باید درباره مزایا و معایب آن تحقیق کرد. در این مطلب قصد داریم مزایا و نقاط قوت چری آریزو ۶ توربو را شرح دهیم.

پای خرید خودرو که به میان می‌آید، دوست داریم درباره مزایا و معایب آن بیشتر بدانیم، اما آنچه در نظر خریدار مهم‌تر از سایر موارد است، مزایا و نقاط قوتی است که می‌تواند وی را ترغیب به خرید کند. در این مطلب می‌خواهیم مزایای خودروی چری آریزو ۶ توربو را برایتان شرح دهیم. پس اگر از علاقه‌مندان به این خودرو هستید با ما همراه باشید.

چری آریزو ۶ توربو در یک نگاه

اولین باری که آریزو ۶ توربو رونمایی شد در نمایشگاه خودروی پکن بود و پس از آن مدیران خودرو در سال ۹۸ نسبت به مونتاژ آن اقدام کرد. نام اصلی این سدان جذاب آریزو GX بود و در حال حاضر جزو سدان‌های لوکس بازار داخلی ما محسوب می‌شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا این خودرو ارزش خرید دارد.

چری آریزو 6 توربو

اگر آریزو ۵ را دیده باشید، باید بگوییم که آریزو ۶ نیز همچون برادر کوچکتر خود ظاهر و استایل آن را تا حدودی حفظ کرده، اما وقتی دقیق‌تر می‌شویم، می‌بینیم که امضای خاص خود را نیز دارد. شاید بتوان گفت آریزو ۵ با آن طراحی که داشت بیشتر شبیه به سدان‌های اقتصادی بود، اما اکنون باید گفت که آریزو ۶ توربو یک خودروی لوکس به حساب می‌آید.

با نگاهی به بدنه و سپر جلو و عقب این خودرو تازه متوجه جلال و شکوه آن می‌شویم. خطوط سیال و روانی که در بدنه آن جا خوش کرده در کنار طرح مجلل و لوکس سپر جلو باعث می‌شود تا هر قشری از این سدان خوششان بیاید. پس تا اینجای کار می‌توان از ظاهر لوکس آریزو ۶ توربو به عنوان یک امتیاز مثبت یاد کرد.

چری آریزو 6 توربو

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خودرویی، کابین است و اگر طراحی مناسبی را در این قسمت شاهد نباشیم باید تا آخر عمر با آن سر کنیم و نصف لذت رانندگی را از دست بدهیم. درون کابین این سدان به شکلی ساده طراحی شده اما استفاده از اشکال هندسی ساده و آینده‌نگرانه باعث شده تا خطوط صاف و زیبایی را به وجود آورد که حتی سخت‌پسندها بهانه‌ای نداشته باشند.

مهم‌تر از این که طراحی ساده یا پیچیده و شلوغ است، کیفیت متریال و موادی است که درون آن به کار می‌رود. می‌توان نمره قابل قبولی در این زمینه به آریزو ۶ توربو داد و تقریبا اکثر مشتریان را راضی خواهد کرد. فضای باز و راحت آن نیز از دیگر نقاط قوتی است که این خودرو دارد و سرنشینان می‌توانند به راحتی در آن جابه‌جا شوند.

چری آریزو 6 توربو

اما اگر بخواهیم از بخش ظاهر خارجی و درونی این خودرو بگذریم، به مشخصات فنی و کیفیت و شتاب آن می‌رسیم. چری آریزو ۶ توربو مجهز به موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ است و می‌تواند حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را تولید کند.

این خودرو می‌تواند در عرض ۹ ثانیه از حالت سکون مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و این عدد نشان می‌دهد که با یکی از پرشتاب‌ترین سدان‌های چینی بازار ایران مواجه هستیم. گیربکس سی وی تی نیز عملکرد خوبی دارد و قدرت موتور را به خوبی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. پس نتیجه می‌گیریم که به لحاظ قدرت موتوری و شتابی که به ارمغان می‌آورد، آریزو ۶ توربو انتخاب خوبی است.

وزن این خودرو ۱۳۷۲ کیلوگرم است و از آن طرف در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایشی که دارد، حدودا ۶.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال سدان چینی جذابی هستید که مصرف سوخت متعادل و مناسبی داشته باشد، چری آریزو ۶ را از دست ندهید. باک این خودرو ظرفیت ۵۵ لیتری دارد و تقریبا با یک باک سوخت آن می‌توانید ۸۰۰ کیلومتر برانید.

چری آریزو 6 توربو

شاید پیش خودتان بگویید چنین خودرویی که از همه لحاظ در قامت یک خودروی نسبتا لوکس ظاهر شده باید امکانات و آپشن‌های بی‌شماری داشته باشد و پس از دانستن امکانات آن ناامید شوید، اما بد نیست بدانید که در مقایسه با سایر خودروهای چینی و هم‌رده، آریزو ۶ توربو آپشن‌های خوب و تجهیزات رفاهی زیادی دارد و در کل می‌تواند رضایت شما را جلب کند. بخشی از امکانات این خودرو به شرح زیر هستند:

سیستم تثبیت‌کننده سرعت یا کروز کنترل، سامانه کنترل توقف خودرو در سربالایی، سیستم‌های کنترل پایداری و کشش، دو حالت رانندگی، حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز کمکی، سیستم اتوهولد، ترمز پارک برقی، اتولایت، دیلایت، فرمان برقی حساس به سرعت با دکمه‌های کنترل و روکش چرم، میرورلینک، بلوتوث و usb، دوربین‌های جانبی و عقب و ۳۶۰ درجه، نویگیشن، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، سیستم صوتی با شش اسپیکر به همراه ساب ووفر و هندزفری، نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی پشت آمپر، ایربگ پرده‌ای و جانبی جلو به همراه کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (مجموعا ۶ عدد)، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دیجیتال به همراه دریچه تهویه عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس، پورت برق ۱۲ ولت، ریموت استارتر، سانروف و آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.