تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر : 67829

مزایای فناوری وای فای ۷ کوالکام: دو برابر سریع‌تر از وای فای ۶

مزایای فناوری وای فای ۷ کوالکام: دو برابر سریع‌تر از وای فای ۶

مزایای فناوری وای فای ۷ کوالکام: دو برابر سریع‌تر از وای فای ۶فناوری وای فای ۷ در قیاس با نسل گذشته، علاوه بر اینکه دو برابر سریع‌تر خواهد بود، نوید بهبود‌های قابل توجه دیگری را نیز می‌دهد.
با اینکه ا..

مزایای فناوری وای فای ۷ کوالکام: دو برابر سریع‌تر از وای فای ۶

فناوری وای فای ۷ در قیاس با نسل گذشته، علاوه بر اینکه دو برابر سریع‌تر خواهد بود، نوید بهبود‌های قابل توجه دیگری را نیز می‌دهد.

با اینکه استاندارد وای فای ۶ نوپا و در حال توسعه است، اما کوالکام از حالا در حال کار بر روی نسل بعدی این فناوری، یعنی وای فای ۷ است. به گفته این شرکت، استاندارد Wi-Fi 7 سرعت و ظرفیت دو برابری نسبت به نسل فعلی خواهد داشت و در نرخ تاخیر نیز با کاهش ۵۰ درصدی همراه است.

با اینحال ویژگی‌های وای‌ فای ۷ به این چند مورد محدود نخواهد بود و باید انتظار قابلیت‌های متعدد دیگری را از این استاندارد داشته باشیم. برای مثال در این سری، شاهد قابلیت قدرت‌مند MLO خواهیم بود که امکان ایجاد پیوندهای متعدد در چندین باند را فراهم می‌کند.

مدیاتک که در زمینه ساخت تراشه فعالیت دارد، اخیرا مدعی شده که از لحاظ تئوری، وای فای ۷ سه برابر سریع‌تر از نسخه ۶ است. در نسل ۷ این استاندارد، حداکثر عرض کانال به دو برابر (۳۲۰ مگاهرتز) افزایش یافته و مدولاسیونی در سطح بالاتر را با پشتیبانی از ۴k QAM ارائه خواهد داد.

مزایای فناوری وای فای 7 کوالکام: دو برابر سریع‌تر از وای فای 6

با این‌حال، وای فای ۷ به یک ویژگی کلیدی دیگر نیز مجهز است که توانایی مدیریت و درنتیجه بهینه‌سازی باندهای مختلف از طیف‌های موجود نام دارد، به این فرآیند عملیات چند پیوندی (MLO) گفته می‌شود. به‌طور کلی، MLO به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا به‌طور همزمان از طیف‌های مختلف در چندین پیوند استفاده کنند.

بالاترین گزینه اجرایی برای MLO در وای فای ۷، چند پیوند همزمان با باند سطح بالا است. این دستگاه از هر باندی که در دسترس باشد، استفاده کرده و می‌تواند روی هر دو به‌طور همزمان کار کند و توان عملیاتی آنها را مورد تجمیع قرار دهد. استاندارد جدید از آنجایی‌که قادر است به‌طور همزمان روی هر باند کار کند، باعث جلوگیری از تراکم و در نتیجه کاهش تاخیر خواهد شد.

MLO دارای چند عملکرد مفید است، برای مثال، نه‌تنها کانال‌ها را از باند‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند، بلکه چندین پیوند از دستگاه‌ها را در همان باند تنظیم خواهد کرد. این بدان معنی است که اگر شبکه از تخصیص ۶ گیگاهرتزی پشتیبانی نکند نیز هم‌چنان قادر خواهد بود تا از سرعت یک کانال وای فای ۳۲۰ مگاهرتزی (دو کانال ۱۶۰ مگاهرتزی) بهره ببرد.

چین از جمله کشورهایی بوده که از فقدان طیف ۶ گیگاهرتزی رنج می‌برد.. به‌علاوه، این کشور هیچ قصدی برای تجهیز به این قابلیت ندارد. اما با این وجود، از طریق وای فای ۷ و به لطف ویژگی MLO، ارائه دهندگان سرویس می‌توانند یک کانال با پهنای ۲۴۰ مگاهرتزی را در باند ۵ گیگاهرتزی ایجاد کنند.

در نهایت، وای فای ۷ از قابلیتی موسوم به “preamble puncturing” نیز پشتیبانی خواهد کرد که به موجب آن، شبکه وای‌ فای می‌تواند تا به‌طور مستقل به تشخیص طیف حاوی سیگنال‌های مزاحم پرداخته و از آنها اجتناب کند.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.