تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر : 72471

مزایای فلاشینگ در ساختمان

مزایای فلاشینگ در ساختمان

یکی از موارد که موجب خرابی نمای ساختمان و یا آسیب به داخل ساختمان می شود نم و رطوبت ناشی از بارش برف و باران است. پس باید در ساخت و ساز ساختمان ها از متریالی استفاده کنیم که قادر باشد تا حد زیادی جلوی رطوبت را بگیرد. اگر در ابتدای کار به فکر این …

یکی از موارد که موجب خرابی نمای ساختمان و یا آسیب به داخل ساختمان می شود نم و رطوبت ناشی از بارش برف و باران است. پس باید در ساخت و ساز ساختمان ها از متریالی استفاده کنیم که قادر باشد تا حد زیادی جلوی رطوبت را بگیرد. اگر در ابتدای کار به فکر این مورد نباشیم باید گفت در انتها دچار ضرر های بسیاری خواهیم شد.

از بهترین عناصری که می توانید برای این موضوع استفاده کنید بهره مندی از فلاشینگ نمای ساختمان می باشد. فلاشینگ نما علاوه بر حفظ نمای ساختمان و زیبا سازی آن به راحتی از آسیب های درونی که امکان دارد اتفاق بیفتد نیز جلوگیری می کند. در ادامه با ما همراه باشید.

معمولا فلاشنگ ساختمان را از ورق گالوانیزه، ورق سایه روغنی و ورق آلومینیومی تولید و ارائه می کنند. البته که اگر بحث قیمت برای شما خیلی مهم است پیشنهاد ما طراحی و اجرا فلاشینگ نمای ساختمان از جنس ورق سیاه روغنی می باشد ولی اگر برایتان کیفیت الویت است ورق آلومینیومی بسیار عالی عمل می کند.

فلاشینگ نما چه کاربردی دارد؟

  • در ساختمان هایی که دارای سقف شیروانی می باشند
  • برای پوشاندن بام سوله ها، سالن های ورزشی، پاساژ ها، گلخانه ها، استخر ها، کارخانجات و…
  • برای پارتیشن های داخلی فضاهای اداری، تجاری، سردخانه های صنعتی
  • استفاده به عنوان نمای پیشانی ساختمان
  • فلاشینگ روی دیوار
  • پوشش سقف نورگیر
  • محوطه سرباز پارکینگ و آلاچیق
  • برای پوشاندن بام سوله ها، سالن های ورزشی، پاساژ ها، گلخانه ها، استخر ها، کارخانجات و…

مزایای استفاده از فلاشینگ ساختمان

  • پوشاندن درزهای دو قطعه ای مانند اتصال بین دو دیوار
  • مانعی برای ورود نیروی باد و پیچش جزئی و در نتیجه خرابی نمای ساختمان
  • عایق بندی نقاطی که مستعد رطوبت و آسیب می باشند
  • زیبا سازی نمای ساختمان
  • پنهان کردن خرپای شیروانی

مزایای فلاشینگ در ساختمان

جهت استفاده از فلاشینگ در سقف های شیروانی اصولا آن را بر روی آخرین پروفیل سازه شیروانی پرچ می شود و در زیر ورق های شیروانی قرار می گیرد. اصولا نمای شیروانی بر روی آخرین پروفیل جوش شده و ورق های شیروانی بر روی آن قرار خواهند گرفت. نمای شیروانی در طرح های متفاوتی قابل تولید و عرضه توسط گروه الوفلاشینگ است. با توجه به ویژگی های خرپا و سازه و ارتفاع مفیدی که از نمای شیروانی انتظار داریم و همچنین با توجه به نوع نما از اندازه ها و طرح های متنوع می توان بهره برد.

معرفی مدل های فلاشینگ ساختمان

فلاشینگ ساختمان در مدل‌ها و ابعاد متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. هر کدام از مدل‌های فلاشینگ ساختمان ویژگی‌ و کاربری مخصوص خود را دارا هستند که در ادامه به بررسی آنها بپردازیم.

فلاشینگ نبشی به شکل (L)

این مدل فلاشینگ ساختمان نما برای گوشه‌ها، در محل تقاطع دو دیوار، نقاط اتصال سقف به دیوار، پوشش درزهای بین سقف و دیوار از داخل یا بیرون به طور افقی مورد استفاده عموم قرار می گیرد. فلاشینگ نبشی به عایق بندی کامل‌تر و بهتر کمک شایانی خواهد کرد. برای زیبایی بیشتر هم قادر به آن هستید که از نوع رنگ کاری شده آن استفاده کنید که جلوه زیباتری برایتان به ارمغان بیاورد. لبه‌های خم شده این نوع فلاشینگ استحکام آن را بیشتر می کند. اندازه این فلاشینگ با توجه به محل استفاده مشخص خواهد شد.

مزایای فلاشینگ در ساختمان

فلاشینگ مدل یو به شکل (U)

این مدل از فلاشینگ دارای ظاهری یو (U) شکل است. این فلاشینگ ساختمان با وصل کردن دو ورق با زاویه ۹۰ درجه تولید و عرضه می‌شود. در این مدل لبه‌ها در دو طرف به سمت داخل خم کاری شده اند. فلاشینگ نمای مدل یو یکی از محبوب ترین انواع فلاشینگ است و برای پوشش دور تا دور و حاشیه و پوشاندن محل اتصال به کار می‌ آید. مهم ترین مزیت این نوع فلاشینگ نسبت به سایر انواع آن، استحکام بسیار زیاد و مقاومت آن می باشد. لبه‌های فلاشینگ مدل U کمک می‌کند تا در نما موج به وجود نیاید و ظاهر کار را خراب نکند. این محصول در ابعاد و رنگ‌های متنوعی وجود دارد و می‌توان با توجه به محل استفاده ابعاد و رنگ مورد نظر را انتخاب کرد.

 فلاشینگ مدل تاج (مدل تیزه)

فلاشینگ مدل تاج را می‌توان در زاویه‌های دلخواه شما طراحی و تولید کرد. این مدل فلاشینگ برای سقف‌های دو شیب و در محل شکست مورد استفاده قرار می گیرد. خمیدگی این فلاشینگ نما موجب شده تا از آن برای اتصال دو سقف به یکدیگر استفاده شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با کارشناسان گروه صنعتی الوفلاشینگ در ارتباط باشید.

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.