تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر : 73597

مزایای تحصیل در ترکیه | معرفی ۸ مزایا از سطح علمی دانشگاه ها تا هزینه ها

مزایای تحصیل در ترکیه | معرفی ۸ مزایا از سطح علمی دانشگاه ها تا هزینه ها

فهرست۱ آشنایی با کشور ترکیه۲ تحصیل در ترکیه چه مزایایی دارد؟۲.۱ بالا بودن سطح علمی دانشگاه‌ها و داشتن امکانات آموزشی۲.۲ معتبر بودن مدارک دانشگاهی ترکیه۲.۳ پایین بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل در ترکیه۲.۴ راحت بودن دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه۲.۵ امکان پرداختن به کار دانشجویی همزمان با تحصیل۲.۶ دریافت اقامت ترکیه پس از پایان تحصیل۲.۷ عدم احتیاج …

در سال‌های اخیر به دلایل مختلفی از جمله عدم نیاز به ویزا، نزدیک بودن به ایران، پایین بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل در مقایسه با کشورهای دیگر، امکان ادامه تحصیل در سطح دانشگاه‌های اروپایی، دریافت بورسیه، امکان کار کردن همزمان با تحصیل، رشته‌های تحصیلی متنوع، نبود شرط سنی و غیره تعداد زیادی از ایرانیان کشور ترکیه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. دانشجویان ایرانی با تحصیل در ترکیه مدارکی معتبر دریافت می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانند وارد بازار کار ترکیه شوند و یا به کشورهای دیگر آمریکایی و اروپایی مهاجرت کنند. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط تحصیل در ترکیه و مزایای آن توضیح دهیم . اگر به تحصیل در ترکیه علاقه‌مند هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

آشنایی با کشور ترکیه

قبل از اینکه بخواهیم شرایط تحصیل در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است کمی با کشور ترکیه آشنا شوید. جمهوری ترکیه با پایتختی شهر آنکارا به عنوان یک کشور اوراسیایی از سمت شرق به ایران، گرجستان، ارمنستان، از سمت غرب به دریای مرمره و دریای اژه، از سمت شمال غربی به یونان و بلغارستان و از سمت جنوب به دریای مدیترانه منتهی می‌شود. این کشور در یکی از مناطق حساس جغرافیایی جهان قرار گرفته و به عنوان گذرگاه اقتصادی بین آسیا و اروپا محسوب می‌شود. سالیانه توریست‌های بسیار زیادی به این کشور سفر می‌کنند. زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است. در سال‌های گذشته زبان ترکیه به خط عربی نوشته می‌شد اما بعد از جنگ جهانی و با روی کار آمدن حکومت آتاتورک خط لاتین جایگزین خط عربی شد. بیش از ۲۰۰ دانشگاه در این کشور مشغول فعالیت هستند و بسیاری از دانشجویان به دلیل مزایای بسیار زیاد تحصیل در ترکیه را انتخاب می‌کنند.

تحصیل در ترکیه چه مزایایی دارد؟

  • بالا بودن سطح علمی دانشگاه‌ها و داشتن امکانات آموزشی

در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان متقاضی تحصیل در ترکیه روز به روز در حال افزایش است. دولت ترکیه برای بالا بردن سطح علمی دانشگاه‌های این کشور هزینه‌های زیادی را صرف کرده است. حضور بهترین اساتید و امکانات آموزشی فوق‌العاده مانند کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌های پیشرفته و خوابگاه‌های دانشجویی  باکیفیت باعث شده که بهترین شرایط تحصیل در ترکیه برای دانشجویان خارجی فراهم باشد. در این دانشگاه تمام رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در دوره‌هایی با زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود.

  • معتبر بودن مدارک دانشگاهی ترکیه

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور ترکیه معتبر بودن مدارک دانشگاهی این کشور است. این مدارک به دلیل اعتبار بسیار بالا در تمام کشورهای جهان تایید می‌شوند. در واقع با داشتن مدارک تحصیلی ترکیه می‌توان برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز اقدام کرد. ورود به بازار کار از طریق مدرک تحصیلی اخذ شده در کشور ترکیه به مراتب راحت‌تر از مدارک تحصیلی ایران است. در واقع کسی که دارای مدارک تحصیلی ترکیه باشد، برای پیدا کردن کار یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر مشکلی نخواهد داشت.

  • پایین بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل در ترکیه

یکی از بزرگترین چالش‌ها و دغدغه‌های فکری افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، مسئله هزینه‌های زندگی و تحصیل است. تحصیل در ترکیه از نظر میزان هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر کشورهاست. شهریه دانشگاه‌های این کشور در مقایسه با کانادا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، استرالیا و غیره بسیار ارزان‌تر است. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه‌های زندگی و همچنین هزینه‌های رفت و آمد به ایران نیز برای دانشجویان بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر است.

مزایای تحصیل در ترکیه | معرفی 8 مزایا از سطح علمی دانشگاه ها تا هزینه ها

 

  • راحت بودن دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

یکی دیگر از مزایای ادامه تحصیل در کشور ترکیه امکان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور است. در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی ارائه می‌شود‌. با دریافت این بورسیه‌ها هزینه‌های تحصیلی به شدت کاهش می‌یابد. کمک هزینه تحصیلی به صورت ماهیانه، ارائه خوابگاه دانشجویی رایگان، رایگان شدن شهریه دانشگاه، دریافت خدمات درمانی، امکان شرکت در دوره زبان ترکی استانبولی، کمک هزینه سفر و غیره از مزایای دریافت بورسیه تحصیلی به شمار می‌روند. نحوه تحصیل در ترکیه با استفاده از بورسیه به این صورت است که متقاضی باید کمتر از ۲۱ سال باشد. داشتن معدل بالا و ارائه مدرک زبان ترکی نیز لازم است.

  • امکان پرداختن به کار دانشجویی همزمان با تحصیل

دانشجویان خارجی می‌توانند در طول هفته چند ساعت از وقت خود را به کار دانشجویی مشغول شوند. با این مزیت به راحتی می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند‌. کار دانشجویی به عنوان رزومه نیز ثبت می‌شود‌. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که دانشجویان مقطع لیسانس در اولین سال تحصیل در ترکیه اجازه انجام کار دانشجویی ندارند.

  • دریافت اقامت ترکیه پس از پایان تحصیل

یکی از مزایای بسیار مهم تحصیل در کشور ترکیه این است که دانشجو پس از اتمام تحصیل می‌تواند در مقاطع بالاتر به تحصیل خود ادامه بدهد و اقامت خود را تمدید کند. در صورت استخدام شدن نیز اقامت دائمی دریافت خواهد کرد. بازار کار ترکیه یکی از بهترین فرصت‌ها برای فارغ‌التحصیلان این کشور محسوب می‌شود و درآمد دلاری بسیار خوبی هم دارد.

  • عدم احتیاج به دریافت ویزای تحصیلی

دولت ترکیه شرایطی را برای دانشجویان ایرانی فراهم کرده که برای تحصیل در این کشور نیازی به دریافت ویزا نداشته باشند. برای تحصیل فقط کافیست در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شوید و اقامت یک ساله دریافت کنید‌. در سال‌های بعد نیز امکان تمدید اقامت وجود دارد‌.

  • نزدیکی مسافت و شباهت فرهنگی به ایران

نحوه تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی بسیار راحت است. زیرا این کشور از لحاظ فرهنگی، آداب و رسوم و دین و مذهب شباهت بسیار زیادی با ایران دارد. دانشجویان ایرانی با زندگی در این کشور احساس راحتی دارند و خیلی زود به محیط و شرایط تحصیل در ترکیه عادت می‌کنند‌‌. در ضمن رفت و آمد به ایران بدون هیچ دردسری در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هزینه‌های کم انجام می‌شود‌.

مزایای تحصیل در ترکیه | معرفی 8 مزایا از سطح علمی دانشگاه ها تا هزینه ها

 

درخواست تحصیل در ترکیه از طریق سایت الو اپلای

اگر جزء افرادی هستید که کشور ترکیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید، برای درخواست تحصیل در این کشور و دریافت مشاوره‌های رایگات درباره نحوه تحصیل در ترکیه به سایت الو اپلای با آدرس اینترنتی https://www.aloapply.com/ مراجعه کنید.شرکت الو اپلای یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مربوط به اقامت و مهاجرت به ایرانیان در کشور ترکیه است که در زمینه‌های مختلف مانند ثبت شرکت، خرید ملک، سرمایه گذاری، تحصیل، اقامت، برگزاری مراسم عروسی و اخذ شهروندی در کشور ترکیه مشغول ارائه خدمات به هموطنان است‌.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.